Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Provstisekretær i Norddjurs Provsti, Århus Stift (fuldtidsstilling)

Finder du glæde ved at arbejde dig ud i krogene af forvaltningslovgivningen, er du serviceminded og kan du overskue et driftsregnskab og meget mere - så læs videre!  

Vi søger en engageret og veluddannet provstisekretær til vores provstikontor i Grenå 37 timer i ugentligt gennemsnit.

Provstisekretærens opgaver:

  • Være sekretær for provst og provstiudvalg i forbindelse med møder. Du skal bl.a. udarbejde dagsordner og afgørelser, sagsbehandle og forberede præsentationer og analyser.
  • Have ansvar for bilagshåndtering, fakturering og bogføring samt lønadministration for to medarbejdere. Desuden varetage ferie- og kørselsregnskab for præsterne.
  • Forberede provstiudvalgets behandling af menighedsrådenes budgetter og regnskaber samt udarbejde materiale til budgetsamråd.
  • Yde rådgivning til menighedsråd og præster.
  • Indgå i provstiets daglige drift og den praktiske mødeforberedelse.
  • Være tovholder på mindre projekter og sikre, at de kommer i mål.

 

Vi søger en medarbejder der:

  • Har solid tal- og regnskabsforståelse, erfaring med at føre regnskab.
  • Kan lide at have ansvar for – og engagere sig i - en bred vifte af varierede opgaver - ofte på samme tid.
  • Er hjælpsom og tålmodig, når der skal vejledes i forhold til provstiudvalgets afgørelser og præsternes ferie og kørsel.
  • Trives med arbejdsdage af skiftende karakter - alene på kontoret eller sammen med andre.
  • Kan formulere sig på et let forståeligt og præcist dansk.
  • Er imødekommende, samarbejdsorienteret og struktureret - og når i mål med sine opgaver til tiden.
  • Selvstændigt kan lede mindre projekter og følge dem til dørs.
  • Har interesse for folkekirkens opgaver.

 

Vi tilbyder:

  • Et dejligt kontorfællesskab, der ligger centralt i Grenå lige over for stationen.
  • Et tæt samarbejde med provst og provstiudvalg om drift og udviklingsopgaver.
  • Kolleger, der brænder for deres opgaver inden for PR og Skolekirkesamarbejde
  • En selvstændig stilling med fleksibilitet efter aftale med provsten mht. arbejdstider og mulighed for enkelte dage med hjemmearbejde.
  • En dagligdag, der er præget af godt humør, og hvor vi prioriterer fælles sociale arrangementer et par gange om året.

 

Om Norddjurs Provsti
Norddjurs provsti er en enhed i folkekirken, der geografisk set er identisk med Norddjurs kommune. Provstiet hører under Aarhus Stift og fungerer som en instans mellem de enkelte sogne og Stiftet. Provstiudvalget og provsten arbejder på at skabe gode rammer for provstiets 35 sogne, 15 præster og 2 valgmenighedspræster og 21 menighedsråd.

Provstiet ledes af et provstiudvalg, der består af provsten, en præst og et antal valgte medlemmer fra menighedsrådene. Provstiudvalget har tilsynet med kirkernes økonomi og menighedsrådenes virke. Formålet er at skabe optimale betingelser for kirkens liv og vækst i de lokale sogne

Provstikontoret er en administrativ enhed, der understøtter og servicerer menighedsråd, præster og provstiudvalg i deres arbejde.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen kan være relevant for kandidater med forskellig baggrund. Du kan f.eks. være administrationsbachelor, cand.oecon., være uddannet på kontor eller have revisorbaggrund.

Sekretæren ansættes af provstiudvalget. Provsten er nærmeste kollega og leder i dagligdagen.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisation – Det Statslige Område  (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), samt protokollat til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (folkekirken). Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

 

med indplacering i løngruppe 3, sats III svarende til 398.060,04 kr. årligt. Hertil kan forhandles tillæg efter kvalifikationer. Der ydes 15% i pensionsbidrag.

 

Alle beløb er angivet i nutidskoner pr. 1. april 2024.

Der må forventes møder uden for almindelig arbejdstid (et par eftermiddage og aftner hver måned).

Der er 3 måneders prøvetid og der indhentes straffeattest.

Ansøgning og samtaler

Har du spørgsmål til stillingen er du, velkommen til at henvende dig til provst Anja Grønne Mathiassen agma@km.dk tlf. 24 44 17 25 eller Formand for provstiudvalget Jakob Bay Mortensen jakobbay1@hotmail.com tlf. 21 41 17 17

Ansøgning vedlagt CV, relevante eksamensbeviser samt henvisning til relevante referencer sendes via mail norddjurs.provsti@KM.DK   Anfør ”Ansøgning Provstisekretær” i emnefeltet.

Ansøgningen skal være os i hænde senest 8. oktober 2024 kl. 10.00

 

Vi forventer at afholde samtaler 17. oktober 2024 (1. runde) og 24. oktober 2024 (2. runde)

Kandidater, der udvælges til 2. rundes samtaler, skal være villige til at deltage i en personprofilanalyse, som danner baggrund for 2. samtale.

Tiltrædelse: 1. november 2024 eller snarest herefter.

 

 



Arbejdstid: Dag, Aften

Fuldtid

Alle detaljer om jobbet





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS