Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
IT-konsulent til Identity & Access Management (IAM) hos Job og Velfærd

Nødvendigheden for at drive den digitale udvikling i fællesskaber har aldrig været større hos os i forvaltningen og for hele Aalborg Kommune. Udfordringerne er mange og betydelige, og aktuelt er vi ved at søsætte en helt ny strategi for digitalisering for hele kommunen, som bliver retningsgivende både for de fælles indsatser på tværs af forvaltningerne og hos os i Job og Velfærd. 

Vi søger en ny kollega til teamet, hvor vi varetager systemadministrator- og supportopgaver i it-fagsystemer for vores kollegaer i forvaltningens tre afdelinger. For at vi kan blive ved med at give en god oplevelse vil vi gerne øge vores fokus på de indre linjer, for at arbejde mere ens og strømlinet. 

En af de første opgaver vil være at sikre fremgang i implementeringen af vores nye brugeradministrationssystem, hvor det skal være muligt at sikre administration og adgangsstyring til vores systemportefølje og samtidig have blik for automatisk tildeling af rettigheder og roller for vores kollegaer. Du skal dermed have blikket for hele dataflow’et i det samlede IAM systemlandskab i tæt samarbejde med dine kollegaer hos os selv og hos vores kollegaer i IT-centret.

 

I samarbejde med dine kollegaer og ledelsen skal du ydermere være med til at forme nogle nye interne arbejdsformer i forhold til planlægning og styring af større og mindre opgaver, dokumentationspraksis og vidensdeling.

 

Dine opgaver vil være:

  • Ansvarlig for at sikre den datamæssige sammenhænge i vores brug af IAM systemerne i Aalborg kommune
  • Deltage i opgaveløsning fra telefon og opgave pulje
  • Sammen med dine kollegaer have overblik over og sikre fremgang i igangværende opgaver og prioritere det, der skaber størst værdi
  • Sammen med dine kollegaer bidrage til løbende at optimere eksisterende og implementere nye arbejdsformer 

Din arbejdsdag vil således af en række forskelligartede opgaver:

  • Forvaltning og systemadministration af IAM systemer
  • Deltage i den daglige support af brugere
  • Dokumentation og vejledninger
  • Opgavestyring og prioritering
  • Bidrage til at få eksisterende og kommende systemer ind i BAS, for at skabe et samlet overblik

Dine kompetencer
Først og fremmest er det vigtigt, at du er motiveret til at blive en del af vores forvaltning, hvor vi er til for mennesker. Du brænder for at gøre en forskel sammen med vores kollegaer i afdelingerne i forhold til deres kerneopgaver, og du har en forståelse for og en naturlig evne til at tage udgangspunkt i deres faglighed i sund balance med hensyn til de it-faglige aspekter.

 

Faglige kompetencer:

  • Tidligere har arbejdet med Systemadministration og IT-Support
  • Konfigureret bruger- og funktionsroller
  • Erfaring med konfiguration af IT-systemer
  • Gerne kendskab og erfaring med brug af bedste praksis og rammer fra IT-service management
  • Har øje for mulighederne i automatisering og optimering.
  • Erfaring med projektdeltagelse og koordinering af større opgaver
  • En relevant uddannelse samt erfaring fra området

Personlige kompetencer:

  • Kommunikativt kan forenkle komplekse it-problemstillinger
  • Kan agere med overskud i det krydspres, der indimellem opstår, når fagligheder, løsningsforslag og forskellige krav møder hinanden.
  • Værdsætter og opsøger samarbejde med dine kollegaer
  • Arbejder selvstændigt og struktureret, men samtidig med sigte på fælles løsninger
  • Bidrager konstruktivt og proaktivt ind i de mange samarbejdsrelationer internt i forvaltningen og på tværs af kommunen 

Vi kan tilbyde:

Job og Velfærd står for Aalborg Kommunes indsats inden for beskæftigelse, socialområdet og sårbare børn, unge og familier med en ambition om at gentænke velfærd og skabe værdi sammen med borger og samfund. Vores kerneopgaver spænder så bredt, at vi har omkring 180 it-fagsystemer, som vi bruger i forskellige sammenhænge. Det går fra helt store systemer med flere hundrede brugere, som for eksempel vores jobcentersystem eller vores børn/ungesystem, til små applikationer med få brugere, som for eksempel talegenkendelse eller kantinesystemer. 

 

I IT og Digitalisering har vi ansvaret for hele livscyklussen for it-fagsystemerne fra udbud og indgåelse af kontrakter til forvaltning (udvikling, it-sikkerhed, drift og support) og i sidste ende udfasning af forvaltningens it-fagsystemer. Vi samarbejder tæt i ’koncernen’ Aalborg Kommune, så du får mange samarbejdspartnerne i de øvrige forvaltninger.

 

Vi er optaget af at skabe den faglige binding til arbejdet med digitalisering sammen med vores kollegaer i forvaltningens tre afdelinger. Vi er en alsidig enhed med i alt 32 engagerede kolleger med ret forskellige baggrunde og erfaringer, og hvor den samlede portefølje dækker alt fra it-sikkerhed, systemkoordinering, fagsupport til digital projektledelse og kontraktstyring. Vi lægger vægt på sammenhængskraft i kombination med en fleksibel hverdag, hvor der også er plads til hjemmearbejdsdage. 

 

Det praktiske og arbejdsstedets adresse
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte din kommende chef, Lise Marcher, på 2520 2620 eller souschef Martin Korsbakke Troelsen på 25202640.

Din arbejdsplads ligger midt i Aalborg Centrum på Sønderbro 12, og din ansættelse bliver IT-Afsnittet i Job og Velfærd.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 13. oktober 2024. Vi holder ansættelsessamtaler fredag den 18. oktober 2024.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer, og vi har et ønske om, at du starter 1. december 2024 eller snarest muligt.

Forud for ansættelse, indhenter vi reference.


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
Kom og arbejd sammen med os 

Mangfoldighed skaber værdi, og vi opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnicitet. 

Du bliver en del af et stærkt fællesskab med 17.000 kolleger, og du kan glæde dig til en rummelig arbejdsplads med gode ansættelsesforhold, gode muligheder for kompetenceudvikling og fokus på trivsel. 

Se alle fordelene ved et job hos os og bliv klogere på ansættelsesprocessen trin-for-trin.https://www.aalborg.dk/job-og-karriere



Arbejdstid: Dag

Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS