Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Lønkonsulent til HR og Arbejdsmiljø

HR og Arbejdsmiljø i Sorø Kommune søger pr. 1. december 2024 en erfaren lønkonsulent.

Opgaverne

Som lønkonsulent løser du lønsagsbehandling og kontrolfunktion i samarbejde med ledere og medarbejdere i hele kommunen. Du vil have eget ansvarsområde (afdelinger/enheder) på tværs af overenskomster. Noget af din arbejdstid skal du være ude på de lokale enheder, f.eks. skole, daginstitution og her indgå i et tæt samarbejde med sekretariatet og ledelsen i forhold til lønopgaver, herunder budgetopfølgning og udarbejdelse af grundlag for ledelseserklæring. Du vil indgå i et tæt samarbejde med øvrige medarbejdere i HR og Arbejdsmiljø.

Dine opgaver er
  • Ansættelsesforhold (ansættelser, timetal, fratrædelser m.m. fra decentral ansættelse)
  • Indhentning af dagpengerefusioner via Virk.dk
  • Indhentning af diverse refusioner, f.eks. for TR-arbejde
  • Supportere ledere vedr. løn spørgsmål, overenskomster, budgetopfølgning mv.
  • Diverse udtræk og rapporter til kontrol
Herudover vil der være forskellige ad hoc-opgaver.

I HR og Arbejdsmiljø arbejder vi kontinuerligt med at forbedre og optimere vores arbejdsgange og vi tager aktivt del i dette udviklingsarbejde. Det er derfor vigtigt, at du også kan indgå i det tværgående faglige samarbejde omkring digitalisering og automatisering.

Forventninger til dine faglige kompetencer
  • Erfaring med offentlig løn og personaleadministration
  • Gerne erfaring med KMD Opus
  • Gerne erfaring med rollebaseret indgang
  • Evt. erfaring med KMD Opus Vagtplan
Forventninger til dine personlige kompetencer
  • Du kan skabe overblik og struktur i forhold til opgaveløsningen og have flere bolde i luften samtidig
  • Du er ansvarsbevidst og følger dine opgaver helt til dørs
  • Du kan arbejde selvstændigt og forstår at prioritere dine opgaver
  • Du ønsker at bidrage til fagligheden og den sociale kapital i afdelingen
  • Du indgår aktivt i HR og Arbejdsmiljø og deltager i den fortsatte udvikling af opgaverne.
  • Du er omstillingsparat og nysgerrig i forhold til nye opgaver
Vi kan tilbyde
  • Gode og kompetente kollegaer
  • Frihed under ansvar
  • Indflydelse på planlægning af egne arbejdsopgaver
  • Personlig kompetenceudvikling
Om os

Økonomi og Stab er overordnet ansvarlig for en række væsentlige tværgående områder og opgaver, der understøtter organisationens borgerrettede drift og udvikling. Udover HR og Arbejdsmiljø er der følgende enheder i Økonomi og Stab: Sekretariat for Politik, Ledelse og Erhverv, Økonomi og Styring, IT og Digitalisering, Kultur og Fritid.

Yderligere oplysninger

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen, og til besættelse den 1. december 2024. Ansættelse sker efter overenskomst mellem KL og HK.

Der afholdes samtaler den 29. oktober 2024. Efter aftale med dig, indhenter vi referencer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Leder af HR og Arbejdsmiljø Steffen Jensen på telefon 2367 3460.

 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.



Arbejdstid: Dag

Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS