Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Dygtig HR-partner med solide proceskompetencer til Finansministeriets koncern HR

Har du lyst til at arbejde med HR helt tæt på kerneforretningen i Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, der er en styrelse i Finansministeriet? Motiveres du af at understøtte og hjælpe ledere med deres personalelederopgave, og kan du bygge bro mellem forretningens mål og behov og Koncern HR? Så har vi et spændende job som HR-partner til dig.

Om stillingen Som HR-partner er du bindeled mellem Finansministeriets Koncern HR og den styrelse, du skal være partner for. Du får en central rolle i at understøtte institutionens forretningsmål gennem vores HR-ydelser.

Som HR-partner skal du bl.a.:

  • Sikre nærværende og kompetent HR-rådgivning til alle ledelseslag
  • Understøtte og drive Finansministeriets HR-koncepter, bl.a. performance- og udviklingskonceptet (PULS)
  • Omsætte institutionens forretningsmæssige behov til relevante og værdiskabende HR-aktiviteter i samarbejde med dine kolleger i Koncern HR.
Om dig Du trives med at arbejde selvstændigt og får energi af at færdes i en stærk faglig og politisk organisation, hvor arbejdstempoet ofte er højt. Du er samtidig en teamspiller, som værdsætter og bidrager til et tæt kollegaskab med dine øvrige HR-partnerkolleger i Finansministeriets koncern og dine kolleger i Koncern HR. Du har med din personlighed nemt ved at skabe relationer og er dygtig til at bevæge dig på forskellige niveauer af organisationen, hvor du let navigerer blandt forskellige fagligheder.

Vi søger dig, der:

  • har erfaring med HR og er solidt funderet i et bredt udsnit af HR-discipliner – det er en fordel, at du har erfaring som HR-partner, men det er ikke et krav
  • har erfaring med at koble strategi og kerneopgaver med HR-aktiviteter, så de skaber værdi i organisationen, arbejder struktureret, er god til at skabe overblik for dig selv og andre og kan drive og facilitere processer fra start til slut
  • trives i rollen som rådgiver og sparringspartner for chefer og har god dømmekraft
  • trives i en omskiftelig hverdag og har en fleksibel tilgang til opgavevaretagelsen.
Om os Du bliver en del af Finansministeriets Koncern HR, som organisatorisk hører til i Økonomistyrelsen i hjertet af København. Du vil få snitflader til flere af koncernens ca. 160 ledere og ca.1700 medarbejdere fordelt på departementet og fire styrelser.

I Koncern HR er vi to ledere og 28 medarbejdere, der betjener koncernens ansatte med HR-drift, kommunikation og udvikling. Koncern HR er opdelt i seks fagfællesskaber inden for administration, jura, rekruttering, udvikling, rapportering og HR-partnere. Vi har en travl hverdag præget af mange samarbejdsflader, men vi har altid tid til at hjælpe hinanden. Vi er ambitiøse og arbejder for at levere målrettet og kvalificeret rådgivning samt effektiv og sikker drift af høj kvalitet.

Kontoret ledes af konstituerede kontorchef Susanne Haurholm Clausen til den 1. november, hvor kontorchef Katrine Dall Oxfeldt vender tilbage fra barsel.

Som HR-partner har du en kontorplads i den styrelse du skal servicere, hvor du sidder det meste af tiden. Samtidig har du en kontorplads i Koncern HR, hvor du jævnligt mødes og sparrer med dine HR-partnerkollegaer og resten af dine kollegaer i Koncern HR.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens It, Statens Administration og Økonomistyrelsen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingen eller gerne vil vide mere om os, er du velkommen til at kontakte Susanne Clausen på tlf. 5124 711/e-mail sucla@oes.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ’Søg stillingen’. Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 8. oktober 2024.

Vi forventer at holde samtaler løbende, og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen senest den 1. december 2024 og gerne snarest muligt. Der vil indgå casebesvarelse som del af rekrutteringsforløbet.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.



Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS