Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
IT-supporter til DSB’s servicedesk

Er du klar til at give vores kolleger den bedste 1st line support?

Får du energi af at besvare spørgsmål og løse IT-problemer, både telefonisk og skriftligt?

Bliv en del af et engageret team, der sikrer, at DSB altid er på rette spor!

Velkommen til IT Service Desk! Du bliver en del af et alsidigt team på 19 medarbejdere, hvor de fleste arbejder i 1st line.

Vi har også en 2nd line funktion, som tager sig af de mere komplicerede opgaver og et Situation Management team, som får de driftskritiske incidents sikkert i mål.

Vi er fælles om at levere god service og sikre, at vores IT-løsninger fungerer optimalt.

”Vi arbejder i et åbent kontorlandskab, og der er altid en god energi, når vi deler viden på kryds og tværs. I DSB er vi kolleger med brugerne, det giver et særligt tilhørsforhold og en kæmpe forståelse for virksomheden.”, Tanja, Situation Manager.

Vi har det godt sammen. Vi har travlt på telefonerne, men vi har tid til at gøre opgaverne færdig.

Vores tog kører døgnet rundt, og derfor er servicedesken åben 24/7. Vi deltager alle i en rullende vagtplan.

Hvad skal du lave? Som IT-supporter i vores servicedesk bliver du en vigtig brik i at sikre DSB’s daglige drift.

Du er med til at levere den bedst mulige service til vores brugere, som kan være alt fra togførere, håndværkere og administrative medarbejdere til ledere eller IT-fagpersoner.

Brugerne har vidt forskellig IT-mæssig baggrund, og de skal alle have en god oplevelse via telefon eller chat.

Vi målretter vores sprog og forklaring af tekniske løsninger, så brugeren forstår det og bliver hørt.

Du vil håndtere forespørgsler, fejlmelding, og problemløsning, samtidig med at du sikrer høj kvalitet i serviceleverancen.

En typisk arbejdsdag Oftest starter du med at logge ind i systemet og tjekke, om der er uløste sager fra natten.

Derefter besvarer du opkald og skriftlige henvendelser, som kan omhandle alt fra simpel password-reset til mere komplekse tekniske problemer.

Du deltager desuden i møder og træningssessioner for at holde dig opdateret på de nyeste IT-systemer og procedurer.

Der vil også være dage der er dedikeret til andre opgaver som fx oplæring og vidensdeling - og dage, hvor du vil besøge nogle af vores andre lokationer.

Inden du slutter din vagt, følger du op på, at alle dine opgaver er dokumenterede, og at der er en klar overlevering til de næste.

Du kommer primært til at arbejde på telefonen og på skriv i vores sagsstyringssystem.

Du kan få tildelt et eller flere systemer, som du i samarbejde med den systemansvarlige vil dykke ned i for at forstå brugernes problemer og behov, når de henvender sig hos os.

Er det dig, vi leder efter? Vi søger en IT-kyndig person, der trives med at kommunikere og samarbejde med andre mennesker.

Som person er du nysgerrig, både når det kommer til at forstå problemerne og finde løsningerne. Du tager initiativ og har fokus på at løse dine kollegaers tekniske problemer.

Vi leder efter dig, som har

  • En erhvervsfaglig uddannelse med fokus på IT-support – eller nogle års erfaring inden for området
  • Erfaring med at yde service over telefonen
  • Gode dansk- og engelskkundskaber
  • Erfaring med at arbejde efter ITIL-processer (og måske en ITIL-certificering)

Vi sørger for, at du bliver godt klædt på til at håndtere vores specifikke systemer, så supporten bliver lettere tilgængelig for dig.

Til denne stilling beder vi om at se din straffeattest inden ansættelse.

Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB
  • Mulighed for hjemmearbejde, når det passer med din vagtplan
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning, og du kan købe morgenmad og mad med hjem

Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Dine arbejdstider Vi kører med rullende vagtplaner, Nogle vagter indebærer aften-, natte-, weekend- og helligdagsarbejde, som du kan varetage hjemmefra, hvis du ønsker det.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 8. oktober 2024.

Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så skynd dig at søge.

Upload cv, ansøgning og evt. eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Camilla Hinløv (afdelingsleder) på tlf. 3036 7133

#Hybrid
#BS1



Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS