Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Jurister til forvaltningsretlig rådgivning på digitaliseringsområdet

Har du gode formidlingsevner, og vil du være med til at udbrede en god forvaltningskultur i Danmarks største styrelse? Har du samtidig lyst til at bidrage til, at Skattestyrelsen udvikler it-løsninger, der er velfungerende og lovlige. Vil du gerne være en del af et hold, som ud over at dyrke fagligheden, har et fantastisk samarbejde og støtter hinanden? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Jura, Digitalisering.

Vær med til at udvikle og understøtte den digitale forvaltning
Digitaliseringsområdet har stor samfundsmæssig betydning og politisk bevågenhed. I Skattestyrelsen er vi meget optagede af og arbejder aktivt på at sikre, at vores it-løsninger er velfungerende og lovlige.

I forbindelse med rådgivningsopgaverne arbejder vi sammen med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen, herunder navnlig Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, ligesom vi ofte samarbejder med Skatteministeriets departement i forbindelse med bl.a. det lovforberedende arbejde.

Kerneopgaven i kontoret Jura, Digitalisering er at yde juridisk rådgivning i Skattestyrelsens it-projekter og derigennem bidrage til styrelsens samlede digitale udvikling. Det gør vi både konkret, når vi bistår it-projekter med at udarbejde forvaltningsretlige konsekvensanalyser, og mere generelt gennem sparring og udarbejdelse af værktøjer. Vi er et kontor, der gennem vores produkter og ekspertise udvikler og understøtter digitaliseringen på tværs af Skattestyrelsen. Yderligere tilbyder vi bl.a. oplæg og undervisning, og vi driver flere tværgående netværk om digital forvaltning.

Som medarbejder i kontoret Jura, Digitalisering vil du blive fagligt udfordret og få gode muligheder for at udvikle dine kompetencer indenfor forvaltningsret, herunder særligt digital forvaltning. Vi klæder dig på, så du lærer at finde de juridiske knaster og de optimale løsningsmuligheder for projekterne. Med udgangspunkt i din baggrund og erfaringer tilrettelægger vi sammen et forløb, der gør dig i stand til at yde proaktiv juridisk rådgivning og skabe værdi på styrelsens digitale rejse.

Udadvendt og samarbejdsorienteret jurist
Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund og et bredt juridisk fagligt fundament. Vi løser mange af vores opgaver i et projektorganiseret samarbejde, og du skal derfor kunne trives med en bred kontaktflade med mange fagligheder og mange bolde i spil. Kendskab til eller tidligere erfaring med digital forvaltning, forvaltnings- og databeskyttelsesret samt projektarbejde er en fordel. Det er ikke en forudsætning, at du har it-faglige kompetencer eller kendskab til skatteområdet, men du skal være nysgerrig på at udvide din faglige horisont.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en proaktiv, analytisk og åben tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at tænke i løsninger
  • kan lide at rådgive og yde ekspertbistand til dine kolleger og samarbejdspartnere på tværs af skatteforvaltningens organisation
  • formår at kommunikere positivt og konstruktivt, så dine svar er enkle, korrekte og umiddelbart anvendelige for dine kolleger med anden faglig baggrund
  • er grundig og kritisk i din juridiske metode
  • gerne vil være en del af et hold, som lægger vægt på sparring, at støtte hinanden, menneskelig trivsel og at have det sjovt.
Om din kommende arbejdsplads
Kontoret Jura, Digitalisering består p.t. af en kontorchef og syv medarbejdere. Som kontor går vi op i fleksibilitet, trivsel, faglig udvikling tilpasset den enkelte og fordybelse. Kontorchef, Louise Dainese, uddyber her:

”Jura, Digitalisering er et kontor, hvor det forvaltningsretlige hjerte banker stærkt og tydeligt. At bruge forvaltningsretten i et digitalt perspektiv er – ud over at være fagligt spændende – også utroligt meningsgivende. Arbejdet med at understøtte forvaltningsretlig compliance i it-løsninger er en vigtig del af Skattestyrelsens kerneopgave; at der betales korrekte skatter og afgifter til tiden. Som kontorchef lægger jeg vægt på, at vi leverer resultater, hvilket kun sker, hvis vi arbejder sammen som et hold. Et godt arbejdsmiljø med tillid og dialog er derfor alfa og omega for mig, og jeg kan afsløre, at vi også griner meget!”

Digitalisering er et kontor i afdelingen ’Proces og Intern Compliance’, som hører under fagområdet ’Jura’ i Skattestyrelsen. Afdelingen ’Proces og Intern Compliance’

består af seks kontorer med i alt ca. 75 medarbejdere. Med udgangspunkt i Skattestyrelsens værdier og strategiske målsætninger samarbejder afdelingen proaktivt og kontinuerligt med retlig compliance på tværs af forskellige juridiske discipliner for at fremme og fastholde en stærk forvaltningskultur.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse, via linket ”Søg stillingen” senest den 8. oktober 2024.

Spørgsmål til stillingen besvares gerne af kontorchef Louise Dainese på telefon 72 37 90 97.

Vi indkalder til samtaler løbende og forventer at have afholdt samtaler inden udgangen af uge 43. Kandidater, som går videre til anden samtalerunde, vil i forbindelse hermed skulle løse en case.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere (AC) i staten. Du bliver ansat i​ Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.



Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS