Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Leder af Plejeboliger i Køge Kommune

Køge Kommune søger en engageret og erfaren leder til vores 11 plejehjem i Ældre- og Sundhedsafdelingen, som hører under Velfærdsforvaltningen.

Du har det overordnede ansvar for drift og udvikling af vores plejehjem. Du vil bidrage til en udviklende kultur med borgeren i centrum og sikre en samstemt tværgående ledelse med fokus på fælles retning og samarbejde.

Vi skal i gang med at implementere den nye ældrereform, sundhedsreform og implementering af ny lovgivning. Du vil være med til at understøtte den fremtidige kultur præget af frisættelse, partnerskab og inddragelse af civilsamfundet, hvor samarbejde og fællesskab er i fokus. Samtidig vil arbejdet med bestyrelser på lokalplejehjem, som får større frihedsgrader til at tilpasse tilbuddene til beboernes behov, også komme til at fylde i den nære fremtid. Kommunen har ambitiøse planer om at etablere friplejeboliger og har omfattende udbygningsplaner på området for at imødekomme fremtidens behov.

Som overordnet leder af plejeboligområdet har du direkte personaleansvar for 13 teamledere, som hver især sikrer den faglige ledelse og daglige drift af plejeboligerne, samt at den langsigtede udvikling af det enkelte plejehjem sker i følgeskab med dig. Du skal motivere og støtte teamlederne med klar retning, struktur og tydelige forventninger, definere mål, og skabe ejerskab ved at involvere dem i beslutninger og give dem stor medbestemmelse.

Du bliver en del af en velfungerende ledergruppe bestående af 6 ledere og ældre- og sundhedschefen. I ledergruppen bidrager vi i fællesskab til at sikre en samstemt tværgående ledelse med fokus på fælles retning og samarbejde på hele ældre- og sundhedsområdet.

Dine primære ansvarsområder vil være:

  • Skabe gode faglige løsninger i samarbejde med borgere, medarbejdere og ledere.
  • Implementere projekter og udviklingsindsatser.
  • Økonomisk styring og organisatoriske forandringsprocesser.
  • Understøtte og vejlede teamlederne og sikre et godt arbejdsmiljø og trivsel i teamledergruppen.
  • Forankre en kultur kendetegnet af personcentreret omsorg og et sundt og positivt arbejdsmiljø uden forråelse.

Vi forventer, at du har:

  • Ledelseserfaring fra plejeboligområdet, gerne med erfaring i at lede ledere – eller lyst til dette som næste skridt.
  • Viden om ældre- og sundhedsområdet samt det kommunale område.
  • Erfaring med økonomistyring og brug af styringsværktøjer.
  • Stærke samarbejdsevner og evne til at kommunikere ligeværdigt.
  • Sundhedsfaglig baggrund evt. suppleret med en efteruddannelse på fx masterniveau og/eller en relevant lederuddannelse.

Personlige kompetencer:

  • Du hviler i en stærk faglig indsigt og erfaring på området.
  • Du arbejder målrettet og sikrer fastholdelse af mål og retning.
  • Du støtter teamlederne i samarbejdet med borgere, pårørende og frivillige.
  • Du motiveres af at lykkes gennem andre og skaber rammerne for et udviklende arbejdsmiljø.

Vi tilbyder:

  • En spændende og udfordrende stilling i en visionær kommune med et dynamisk lederteam.
  • Mulighed for at præge udviklingen inden for ældre- og sundhedsområdet.
  • Et stærkt fagligt miljø med engagerede kolleger og medarbejdere.
  • Et stabilt, velfungerende lederteam, som du bliver en del af.

Køge Kommune arbejder aktivt med rekruttering og fastholdelse af medarbejdere gennem en række målrettede initiativer og investeringer. Køge Kommune investerer 15 millioner kroner årligt i at skabe en attraktiv arbejdsplads gennem initiativer som voksenelevløn til SOSU, digital onboarding, en stærk seniorpolitik og så indgår vi i en ambitiøs indsats for at få flere kommunale medarbejdere op i tid eller på fuldtid.

Køge Kommunes ledelsesgrundlag fokuserer på værdibaseret ledelse, hvor samarbejde, tillid og dialog er centrale elementer, og understøtter en kultur, hvor ledere og medarbejdere arbejder sammen om at skabe værdi for borgerne gennem åbenhed, ansvarlighed og innovation.

Lederne på velfærdsområderne understøttes af sin egen HR-partner, som spiller en central rolle i at støtte og udvikle ledere med rådgivning og sparring, hvor fokus er på at skabe et godt arbejdsmiljø og effektivt lede deres teams.

Læs mere om stillingen i Job- og kompetenceprofilen.

Vi ser frem til at modtage din interessante ansøgning!

Ansøgning og kontakt

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte ældre- og sundhedschef Camilla Meyer på telefon 40 46 49 73.

Samtaleproces:

Første samtale: fredag 1. november 2024

Anden samtale: fredag 8. november 2024

Inden anden samtale indgår der en DiSC-test. Der skal afsættes ca. 20 minutter til testen, og derefter 30-45 min. til en personlig tilbagemelding. Testen koordineres og foretages af HR-afdelingen.

Til anden samtale bliver der stillet en opgave med tid til forberedelse. Dette giver mulighed for at demonstrere kompetencer og tilgang til relevante udfordringer i praksis.

Løn og ansættelsesvilkår

Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist: 20. oktober 2024.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.



Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS