Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Konsulent til Ledelsessekretariatet i Klima- og Miljøforvaltningen

Vi søger en energisk konsulent, som skal være med til at understøtte arbejdet med at udvikle Odense til en klimaneutral og levende by.

I Ledelsessekretariatet i Klima- og Miljøforvaltningen arbejder vi med at understøtte forvaltningens ledelse, samt at bidrage med at omsætte de politiske visioner og mål til konkrete projekter. Herudover er vi bindeleddet mellem forvaltningens ledelse og øvrige kontorer.

Som konsulent i Ledelsessekretariatet i Klima- og Miljøforvaltningen vil du få en helt central rolle i at understøtte forvaltningens såvel administrative som politisk topledelse. Du vil blive en fast sparringspartner for forvaltningens ledelse, og skulle varetage vigtige opgaver i forhold til forvaltningens strategiske projekter.

Om dig
Du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, og konkret med emner og projekter, der har stor politisk bevågenhed. Du motiveres af at arbejde i et spændingsfelt med mange modsatrettede interesser, hvor tempoet ofte er højt. Du har kort sagt politisk tæft og et strategisk blik  på opgaven og sagen.

Vores projekter skal udvikles på tværs af fagligheder sammen med topledelsen i forvaltningen, det politiske niveau og i tæt samarbejde med borgere, erhvervsliv og byens øvrige centrale aktører. Du evner derfor at skifte mellem helikopterperspektiv og hverdagslogistik og nyder at samarbejde med mange forskellige mennesker.

Du har en god alsidighed i din faglighed og tilgang til arbejdsopgaver, og du er ikke bange for at kaste dig ud i nye projekter og opgaver. Du skal kunne trives i en travl hverdag, for tempoet er ofte højt, men vi prioriterer også tid til grin og kollegial hygge på tværs af forvaltningens kontorer. Vi hjælper og støtter hinanden og har en uformel omgangstone, hvor der er plads til at sige sin mening. Vi forventer også, at du vil bidrage positivt til den gode og kollegiale atmosfære, der er i kontoret og forvaltningen som helhed.

Som konsulent skal du:
  • udarbejde og kvalitetssikre oplæg, præsentationer mm. til den politiske og administrative ledelse.
  • servicere den politiske og administrative topledelse (herunder rådmand og direktør) med mødeforberedelse og faglige beslutningsgrundlag, herunder medvirke til at sikre og time hensigtsmæssige politiske processer.
  • arbejde med og indgå i en bred vifte af projekter på tværs af forvaltningen.
  • sikre gode processer gennem inddragelse og et godt samarbejde på tværs af kontorer, afdelinger og forvaltninger.
  • udarbejde sager til politiske udvalg og byråd, hvor du er i stand til at kommunikere komplekse problemstillinger på en klar og tydelig måde.
Om Klima- og Miljøforvaltningen
Du bliver en del af en relativt ny forvaltning med fokus på klima og miljø, i et spændende fagligt miljø med ca. 100 dedikerede og gode kollegaer. 

Ledelsessekretariatet varetager den umiddelbare understøttelse af såvel den politiske samt administrative ledelse af forvaltningen, herunder rådmand, udvalg, direktør og øvrige ledelse. Herudover er en hovedopgave for ledelsessekretariatet at være bindeled mellem den politiske og administrative ledelse af forvaltningen, og de øvrige faglige afdelinger i forvaltningen. Ledelsessekretariatet varetager desuden projektledelsen af forvaltningens større planer så som Klimahandleplanen og Grøn Mobilitetsplan.

I dagligdagen holder vi til i smukke omgivelser på Odense Slot tæt på banegården. Vi har fleksibel arbejdstid og du bidrager selv til planlægningen af din hverdag under hensyn til opgaver og møder.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er en fast konsulentstilling på fuld tid (37 timer ugentligt) og ønskes besat den 1. januar 2025 eller efter aftale. 

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Ledelsessekretariatet, Katrine Unkerskov Karstoft på 20 41 62 82.
 
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 16. oktober 2024. Samtaler forventes afholdt i uge 43/44.

I forbindelse med samtalen skal du være forberedt på at arbejde med en case.



Fuldtid

Ansøg her





Retur til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS