Afdelingen for IT Infrastruktur og ServiceDesk søger en teamleder til IT ServiceDesk i en nyoprettet stilling. Du vil få det daglige ansvar for personaleledelse, opgaveplanlægning mv. Sammen med Teamleder for IT Infrastruktur, vil dine opgaver også være at skabe synergi mellem de to teams i afdelingen bl.a. i forhold til opgavekvalificering og vidensdeling. Teamlederstillingen i IT Infrastruktur er også nyoprettet.
Du vil blive en del af et ServiceDesk-team på 14 personer, som har ansvaret for support på diverse services; så som Device Management, Onsite support, VIP-support, Telefoni, fagsystemer, projekt deltagelse og meget mere.
Vi er i gang med en gennemgribende modernisering af it-fundamentet for Gentofte Kommune, hvor vi implementerer en lang række moderne teknologier og værktøjer, tager nye processer i brug og gennemfører store udrulninger og opgraderinger på tværs af hele kommunen. Det gør vi samtidig med at vi fortsat sikrer stabil drift, leverer brugerservice og håndterer de daglige udfordringer vi møder.
Overordnet er IT ServiceDesk teamet en del af en dynamisk IT-afdeling bestående af ca. 55 dedikerede medarbejdere med forskellige faglige baggrunde og roller. Vi lægger stor vægt på ordentlighed, nysgerrighed og empati, mangfoldighed samt værdsætter plads til at være menneske, grine og snakke. Vi arbejder for at levere god, stabil og sikker IT-drift, så vores brugere kan fokusere på deres kerneopgaver. Samtidig driver vi forandring og transformation, så vores kollegaer kan føle sig trygge og kompetente når de i deres arbejde bruger IT.
I starten af 2025 implementerer afdelingen Kanban som managementmetode til at styre opgaver og ressourcer. Du vil sammen med teamet i ServiceDesk, få stor indflydelse på, hvordan vi kan optimere vores flow, så vi kan skabe hurtigere værdi vores arbejde til gavn for alle vores kollegaer i Gentofte Kommune.
Dine ansvarsområder bliver blandt andet at:· Koordinere og prioritere teamets arbejdsopgaver
· Bidrage til medarbejdernes trivsel og fastholdelse i teamet
· Sikre en god tone og respekt for diversitet i teamet
· Arbejde med Shift-left-princippet af vores services i samarbejde med Teamleder til IT infrastruktur
· Have ansvar for videreudvikling af vores nuværende ITSM-processer inkl. ServiceNow services
· Projekt- og opgavekoordinering med Teamleder i IT Infrastruktur og IT-projektledere
· Drive CI i afdelingen ved at identificere og drive system- og procesoptimeringstiltag
· Sikre god kommunikation og samarbejde med andre afdelinger og interessenter
· Understøtte Gentofte Kommunes fælles ledelsesgrundlag ”Sammen om Ledelse”
Vi søger en kandidat, der:· Har et skarpt øje for medarbejdernes trivsel og kan være med til at skabe et sundt og positivt arbejdsmiljø, hvor arbejdsglæde og samarbejde er i højsæde
· Dokumenteret ledelseserfaring i et komplekst IT-miljø
· Er rolig, empatisk og lyttende
· Engagerer sig i mennesker og har et godt humør
· Dokumenteret erfaring med implementering og styring af ITSM-værktøjer og indgående kendskab til ITIL-processer.
· Er resultatorienteret og selvstændig, og samtidig god til samarbejde på tværs af fagligheder
· Erfaring med at bruge Kanban til at skabe transparens, fremdrift samt prioritering af gruppens opgaver
· Har evnen til at kommunikere komplekse tekniske begreber til både tekniske og ikke-tekniske interessenter
Hos os bliver du en del af et inkluderende og uformelt team. Vi lover smukke omgivelser på Gentofte Rådhus, central placering ved S-tog, gode cykelforhold og en kantine der serverer virkelig god økologisk og grøn mad. Alle medarbejdere i Gentofte Kommune har desuden gratis adgang til Kildeskovshallen. Se også Gentofte Kommunes jobløfter.
Yderligere oplysninger Ansættelse: Den 1. februar 2025 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 9. december og den 12. december 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den relevante faglige organisation
Gentoftes jobløfte - Gentofte Kommune
Fuldtid
Ansøg her
Tilbage til søgning