Visitator med lyst til ”flytte-støtte” – er det dig?
En kollega, er blevet hentet til en anden kommune. Vi søger derfor en visitator pr. 1. februar 2025 til en fast stilling på fuld tid. OBS – kort ansøgningsfrist på grund af julen.
Den ledige visitatorstilling adskiller sig ved, at ca. halvdelen af arbejdstiden bruges på flyttekoordinering. Opgaven består i at tilrettelægge flytning sammen med borgere, som har et sparsomt eller intet netværk, og som ikke er i stand til på egen hånd at planlægge en flytning. Der er tale om borgere, som er bevilget en ældre- eller plejebolig. Resten af stillingen består af øvrige visitatoropgaver, på linje med kollegerne.
Vi er i alt 30 medarbejdere, hvoraf de 26 er visitatorer. Vi arbejder tæt sammen med kollegerne i hjemmepleje og sygepleje gennem Nærvisitation. En organisering vi i fællesskab har udviklet siden 2022. 11 visitatorer er knyttet til Nærvisitation og møder ind to dage om ugen hos et hjemmeplejeteam.
Andre af vores hovedopgaver er blandt andet at give rådgivning og vejledning til borgere, der henvender sig til Silkeborg Kommune. Det sker både telefonisk og gennem afklarende besøg hos borgere. Vi står for koordinering af udskrivelser fra sygehus og bevilling af midlertidige døgnophold. Visitation til daghjem og plejeboliger, er andre af vores centrale opgaver.
Vi arbejder teambaseret og du skal, som princip, derfor være parat til at flytte dig mellem opgaver når du ikke arbejder med flyttekoordinering. Det kræver en faglig bredde og dybde, som vi dyrker samtidigt med, at vi tager hensyn til den enkelte medarbejder. Det betyder også, at du skal være parat til løbende faglig udvikling og til at bruge visitatorhåndværket bredt.
Vi er optaget af at tænke i helheder, og af bl. a. at understøtte gode overgange fra indlæggelse til hverdagslivet i egen bolig. At modtage borgere ved udskrivelser fra sygehuse er en spændende og kompleks opgave.
Vi udvikler på vores første møder med borgere, så endnu flere af dem gennem råd, vejledning, evt. træning eller små hjælpemidler, fortsat kan klare sig uden praktisk hjælp. Vi arbejder med en rehabiliterende tilgang, og vægter højt at mødes med borgeren i eget hjem.
Silkeborg Kommune vil kendes på ordene ”Sammenhæng og Råderum” – det betyder at vi altid ser os som en del af et hele. Vi er forpligtede på at stå solidt på egen faglighed og på, med det afsæt, at arbejde tværfagligt både i egen afdeling og på tværs af hele organisationen.
Med Nærvisitation og med Ældreloven, der træder i kraft med udgangen af juni 2025, er vi endnu mere tæt forbundet med kollegerne i hjemmeplejen og den kommende helhedspleje. Men organisatorisk er vi fortsat en fysisk samlet faglig enhed. Det betyder konkret, at vi har rådhuset som faglig base. Den enkelte medarbejder har derudover mulighed for at arbejde hjemmefra en dag om ugen, hvis det harmonerer med opgaveløsningen.
Hvem er vi
Myndighedssektion består af Hjælpemiddelcentret, Hjælpemidler og Visitation. Visitation består af 26 visitatorer, to administrative medarbejdere, en projektleder, en faglig koordinator og en funktionsleder. Vi er fagligt ambitiøse og skarpe, men osse hyggelige. Vi er en blandet flok. Det gælder både alder, køn og erfaring. Vi er derfor ret sikre på, at en ny kollega, nemt vil kunne finde sig til rette hos os.
Dine kompetencer
Du er uddannet ergoterapeut, sygeplejerske, fysioterapeut eller pædagog med en ældrepædagogisk profil. Du er frem for alt optaget af rådgivning, vejledning og visitation som håndværk.
Du:
- brænder for at have en koordinerende rolle, hvor du understøtter borger i forhold til de administrative, praktiske og finansielle opgaver, som en flytning kan medføre
- spotter borgerens ressourcer og er god til at motivere
- kan dit håndværk som visitator, eller du kan overbevise os om at du har interessen og talentet
- kan være i krydspresset mellem ønsker, behov, serviceniveau og lovgivning
- er en god formidler, både mundtligt og skriftligt, og kan møde den enkelte borger på dennes præmisser
- er fagligt ambitiøs og trives i et meget selvstændigt arbejde, samtidigt med at du ser dig selv som del af et forpligtigende teamsamarbejde
Vi tilbyder
- Et selvstændigt job med høj grad af ansvar
- Et tværfagligt team hvor der sparres og drøftes faglige emner
- Et fagligt miljø med fokus på læring og kompetenceudvikling
Tiltrædelse 1. februar 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Line Folsgaard Petersen på tlf. 2011 9727, visitator med flyttekoordinering Ditte Hyllested på tlf. 4011 7862, faglig koordinator Mette Westergaard på tlf. 2151 3054 eller projektleder Estella Kempel på tlf. 2910 3905.
Ansøgningsfrist onsdag 18. december 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 20. december 2024.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Når vi ansætter personale inden for sundheds- og omsorgsområdet er en betingelse at den person, vi ønsker at ansætte kan fremvise en tilfredsstillende privat straffeattest.
Arbejdstid: Dag
Fuldtid
Ansøg her
Tilbage til søgning