Socialfaglig konsulent søges til Familie- og Handicapafdelingen i Hjørring kommune
Da vores dygtige socialfaglige konsulent har fået lyst til at anvende sine kompetencer på et helt andet område, søger vi en dygtig socialrådgiver/socialformidler med flair for at løse konsulentopgaver samt med erfaring fra det specialiserede børne- og unge område.
Stillingen er med ansættelse fra 1. april 2025, og er på 37 timer ugentligt.
Som socialfaglig konsulent skal du både kunne arbejde selvstændigt og også kunne indgå i forskelligartede samarbejder med både afdelingens medarbejdere og ledelse samt med eksterne parter såsom jurister, DUBU-konsulent, forvaltningens AC-konsulenter mfl.
Dine opgaver vil bestå af en god blanding af faste driftsopgaver, udviklingsopgaver, undervisning, vedligeholdelse af vores administrationsgrundlag samt at yde faglig sparring til rådgivere og ledere. Alt sammen inden for rammerne af Barnets Lov.
Du vil blive en del af vores Tværgående Team, hvor dine kolleger ligeledes arbejder med forskellige tværgående opgaver, projektledelse, faglig sparring, faglig analyse og koordinering på hver deres specifikke område.
Familie- og Handicapafdelingen består af flg. teams: Spæd- og småbørnsteam, 2 Børneteams, Ungeteam, Handicap- og Underretningsteam, Familieplejespecialet samt et Tværgående Team. Derudover har vi 5 teamledere samt en afdelingsleder, som den socialfaglige konsulent refererer til.
Af konkrete opgaver, som den socialfaglige konsulent skal løse, kan fx nævnes:
Derudover vil du blive en vigtig faglig sparringspartner for ledelsen.
I Familie- og Handicapafdelingen har vi et stærkt arbejdsfællesskab kendetegnet ved tillid, dialog og arbejdsglæde, og vi er en afdeling med dygtige medarbejdere og ledere, der gerne yder en ekstra indsats for hinanden og for opgaven.
Vores forventninger til dig er, at:
Opsamlende set forventer vi, at du trives med en blanding af administrativt arbejde, drifts- og udviklings- opgaver samt med procesfacilitering som en del af at skabe faglig udvikling i afdelingen.
Du kan til gengæld forvente, at:
I Børne- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, som vi er en del af, har vi en fælles defineret kerneopgave; ”Sammen skaber vi trivsel, læring og udvikling for børn, unge og familier”.
Vi arbejder med udgangspunkt i fagstrategien ”Fælles Børn – Fælles Indsats”, hvor retningen er sat for tidlige forebyggende indsatser, hyppig opfølgning samt inddragelse af barnet, familien, netværket og ikke mindst de professionelle fagpersoner omkring barnet ud fra den løsningsfokuserede metode Signs of Safety. Vi anvender ICS (Integrated Children's System) som socialfaglig metode, og vores IT-fagsystem er DUBU, som det vil være en fordel, at du har kendskab til.
Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Gitte Schimmell på tlf: 41 22 35 34 eller hos stedfortræder Signe Voldsgaard Jakobsen på tlf: 41 93 76 52. Du er velkommen til at sende en sms mhp. at aftale tidspunkt for en telefonsamtale.
Der indhentes reference samt straffeattest inden ansættelse.
Ansøgningsfrist den 13/02-2025
Der henvises i øvrigt til:
Hjørring kommunes Børne-, Unge- og Familiepolitik
Fælles børn - Fælles indsats
Forebyggelses- og indsatspolitikken
Fælles Ansvar
Ungegarantien
Sammen om Kerneopgaven
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Da vores dygtige socialfaglige konsulent har fået lyst til at anvende sine kompetencer på et helt andet område, søger vi en dygtig socialrådgiver/socialformidler med flair for at løse konsulentopgaver samt med erfaring fra det specialiserede børne- og unge område.
Stillingen er med ansættelse fra 1. april 2025, og er på 37 timer ugentligt.
Som socialfaglig konsulent skal du både kunne arbejde selvstændigt og også kunne indgå i forskelligartede samarbejder med både afdelingens medarbejdere og ledelse samt med eksterne parter såsom jurister, DUBU-konsulent, forvaltningens AC-konsulenter mfl.
Dine opgaver vil bestå af en god blanding af faste driftsopgaver, udviklingsopgaver, undervisning, vedligeholdelse af vores administrationsgrundlag samt at yde faglig sparring til rådgivere og ledere. Alt sammen inden for rammerne af Barnets Lov.
Du vil blive en del af vores Tværgående Team, hvor dine kolleger ligeledes arbejder med forskellige tværgående opgaver, projektledelse, faglig sparring, faglig analyse og koordinering på hver deres specifikke område.
Familie- og Handicapafdelingen består af flg. teams: Spæd- og småbørnsteam, 2 Børneteams, Ungeteam, Handicap- og Underretningsteam, Familieplejespecialet samt et Tværgående Team. Derudover har vi 5 teamledere samt en afdelingsleder, som den socialfaglige konsulent refererer til.
Af konkrete opgaver, som den socialfaglige konsulent skal løse, kan fx nævnes:
- Facilitering, koordinering og udarbejdelse af beslutningsoplæg i arbejdsgrupper.
- Udvikling af DUBU-skabeloner og DUBU-fraser.
- Medvirke til fastsættelse af honoreringen for plejeopgaver – herunder godkende plejekontrakter og være bindeleddet til plejefamilier angående kontraktlige forhold samt udarbejdelse af dagsorden til honoreringsudvalgsmøder.
- Udarbejde dagsorden og referat i ugentlige samrådsmøder mellem ledere fra myndighed og udfører.
- Være opdateret med ny lovgivning i Barnets Lov.
- Planlægge og gennemføre undervisning og workshops og bidrage til faglig udvikling generelt i Familie- og Handicapafdelingen.
- Yde faglig sparring til børne- og ungerådgivere samt ledere.
- Udarbejde afrapportering på ledelsestilsyn
- Mv.
Derudover vil du blive en vigtig faglig sparringspartner for ledelsen.
I Familie- og Handicapafdelingen har vi et stærkt arbejdsfællesskab kendetegnet ved tillid, dialog og arbejdsglæde, og vi er en afdeling med dygtige medarbejdere og ledere, der gerne yder en ekstra indsats for hinanden og for opgaven.
Vores forventninger til dig er, at:
- Du har kendskab til myndighedsarbejdet i børne- og ungesager, og er nysgerrig på socialfagligheden.
- Du kan arbejde selvstændigt, struktureret, koordinerende og problemløsende.
- Du kan afdække, analysere, beskrive og konkludere på data.
- Du har stærke kommunikative kompetencer både mundtligt og skriftligt, og du formår at skabe følgeskab.
- Du har gode samarbejdsevner.
- Du kan planlægge og facilitere processer.
- Du kan udarbejde konkrete skriftlige produkter og beslutningsoplæg.
- Du kan arbejde i SBSYS, DUBU, PowerPoint, Word og Excel regneark.
- Du kan afholde oplæg, inspirere andre og bidrage til at sætte faglig retning.
- Du kan prioritere, planlægge og bevare overblikket i pressede situationer, hvor mange arbejdsopgaver er i gang på samme tid.
- Du er med til at skabe tillid, dialog og arbejdsglæde på arbejdspladsen.
Opsamlende set forventer vi, at du trives med en blanding af administrativt arbejde, drifts- og udviklings- opgaver samt med procesfacilitering som en del af at skabe faglig udvikling i afdelingen.
Du kan til gengæld forvente, at:
- Vi tager godt imod dig, og at du introduceres til konsulentjobbet.
- Du bliver en del af et mindre team, men får en bred samarbejdsflade.
- Du får gode kollegaer med et godt sammenhold, og at vi er fagligt engagerede og trives på vores arbejdsplads.
- Vi giver dig tæt sparring.
- Vi arbejder på en måde, der vil udvikle dig fagligt og personligt.
- Vi tilbyder en høj grad af frihed under ansvar - fx i forhold til fleksibel arbejdstilrettelæggelse og hjemmearbejde, så arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen.
- Du får et meningsfuldt arbejde med høj grad af ansvar og medindflydelse.
- Du får en afvekslende og udfordrende arbejdsdag med mulighed for faglig og personlig udvikling.
- Du får gode muligheder for tværfaglige og tværgående samarbejdsrelationer på tværs af sektorer.
- Du får en arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø er på dagsordenen.
I Børne- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, som vi er en del af, har vi en fælles defineret kerneopgave; ”Sammen skaber vi trivsel, læring og udvikling for børn, unge og familier”.
Vi arbejder med udgangspunkt i fagstrategien ”Fælles Børn – Fælles Indsats”, hvor retningen er sat for tidlige forebyggende indsatser, hyppig opfølgning samt inddragelse af barnet, familien, netværket og ikke mindst de professionelle fagpersoner omkring barnet ud fra den løsningsfokuserede metode Signs of Safety. Vi anvender ICS (Integrated Children's System) som socialfaglig metode, og vores IT-fagsystem er DUBU, som det vil være en fordel, at du har kendskab til.
Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Gitte Schimmell på tlf: 41 22 35 34 eller hos stedfortræder Signe Voldsgaard Jakobsen på tlf: 41 93 76 52. Du er velkommen til at sende en sms mhp. at aftale tidspunkt for en telefonsamtale.
Der indhentes reference samt straffeattest inden ansættelse.
Ansøgningsfrist den 13/02-2025
Der henvises i øvrigt til:
Hjørring kommunes Børne-, Unge- og Familiepolitik
Fælles børn - Fælles indsats
Forebyggelses- og indsatspolitikken
Fælles Ansvar
Ungegarantien
Sammen om Kerneopgaven
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning