Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Frivilligcenter Odder søger ny leder

Er du en udadvendt og engageret ildsjæl, der brænder for frivillighed og aktivt medborgerskab? Har du erfaring med projektledelse, partnerskaber og samskabelse? Har du strategisk tæft og evnen til at skabe resultater alene og i samarbejde med andre? Så er du måske den nye leder af Frivilligcenter Odder.

Som leder får du en helt central rolle i at drive og udvikle Frivilligcenter Odder, så det bliver et levende, synligt og aktivt frivilligcenter til gavn for både frivillige, civilsamfund og lokale fællesskaber. Du bliver ansvarlig for at indfri Frivilligcenter Odders strategiske målsætninger,  og du bliver det koordinerende centrum for den daglige drift af centeret. Herfra skal du som vidensressource og kreativ sparringspartner skabe stærke rammer for frivillighed både for enkeltpersoner, grupper og foreninger. Du skal desuden opbygge og vedligeholde relationer og partnerskaber på tværs af foreninger, kommune, erhvervsliv og øvrige institutioner og aktører i Odder Kommune.

Frivillighed er i disse år under forandring, og som leder af Frivilligcenter Odder skal du kunne se nye muligheder i en tid, hvor traditionel frivillighed er under pres. Det indebærer blandt andet, at du i et tæt samarbejde med bestyrelse, kommunal forvaltning, foreninger og øvrige lokale aktører skal finde ubetrådte stier og kreative veje til at mobilisere nye typer af frivillige, herunder kommunens mange unge. Du skal derfor besidde de menneskelige og faglige egenskaber, der kan bidrage til at gøre Frivilligcenter Odder til et spændende, åbent og motiverende sted for både nye og erfarne frivillige.

Du bliver som udgangspunkt den eneste ansatte, og dermed har du ikke personaleansvar, men du vil være i daglig kontakt med mange forskellige aktører, herunder frivillige og øvrige samarbejdspartnere, og du vil løbende arbejde tæt sammen med frivilligcentrets bestyrelse. Desuden vil du få mulighed for sparring i et regionalt bestyrelsesnetværk. Frivilligcenter Odder har til huse i Vita Park, men arbejdsopgaverne vil desuden foregå på forskellige lokaliteter i forbindelse med konkrete indsatser. En række eksisterende initiativer har allerede stor opbakning, herunder Socialkompas Odder, madspildsprojektet Mums, læringscafeen, projektet Kulturvenner og en række selvhjælpsgrupper. Alle projekter har stor betydning for både de frivilligt engagerede kræfter og for brugerne.

Om jobbet

Arbejdsopgaverne vil variere, og du vil være med til at definere dem og få indflydelse på deres indhold, men de omfatter blandt andet:

  • Strategisk udvikling: Du skal bidrage til at sætte klare strategiske mål for Frivilligcenter Odder i tæt samarbejde med bestyrelsen og lokale aktører, og du skal kunne indfri disse mål i din ledelse af centret.
  • Ledelse af frivillige: Du skal motivere og lede frivillige, så de trives og anerkendes, og du skal kunne rekruttere nye frivillige
  • Netværk og samarbejde: Du skal være en stærk samarbejdspartner for Frivilligcenter Odders bestyrelse, medlemmer og brugere samt for kommune og øvrige aktører
  • Daglig drift: Du skal sikre en velfungerende dagligdag i Frivilligcenter Odder og varetage centrets daglige drift, herunder økonomistyring, administration, dokumentation og afrapportering
  • Rådgivning og sparring: Du skal understøtte foreninger og frivillige med rådgivning, kurser, netværksmøder og workshops om faglige og administrative opgaver i tilknytning til frivillighed, herunder rekruttering, bestyrelsesarbejde og fundraising.
  • Synlighed og kommunikation: Du skal skabe indblik i og overblik over Frivilligcenter Odders aktiviteter, og du skal udbrede kendskabet til frivillighed for derved at styrke det frivillige engagement i Odder.

Om dig

Vi søger en person, der:

  • Har erfaring med og interesse for socialt og frivilligt arbejde
  • Har erfaring med ledelse og strategisk udvikling og implementering, gerne i relation til frivillighed
  • Kan skabe begejstring og engagement omkring frivillighed
  • Er dygtig til at skabe og vedligeholde netværk og relationer og kan samarbejde med mange forskellige mennesker
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målrettet og selv finde nye løsninger
  • Kan bevare overblikket, når der er mange bolde i luften
  • Har ideer til, hvordan man kan understøtte frivillighed på nye måder og i nye sammenhænge
  • Har stærke kommunikative evner og kan formidle klare budskaber til forskellige målgrupper
  • Har erfaring med politisk interessevaretagelse og samarbejde med kommune og offentlige instanser
  • Har erfaring med fundraising, projektstyring og økonomistyring
  • Brænder for at gøre en forskel og for at skabe deltagelsesmuligheder for mange forskellige borgere i lokalsamfundet.

Løn og ansættelsesvilkår

Jobbet som leder af Frivilligcenter Odder er en spændende og alsidig fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår sker efter kvalifikationer og gældende overenskomst.

Ansøgning og kontakt

Du kan læse mere om Frivilligcenter Odder på centerets hjemmeside her: https://www.frivilligcenter-odder.dk/ Har du brug for yderligere oplysninger om stillingen eller frivilligcenterets arbejde, er du desuden meget velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Jens Winther, på tlf.: 20 77 35 50 

Ansættelsessamtaler afholdes i to runder: Første runde af samtaler forventes afholdt den 21. februar. Anden runde af samtaler forventes at finde sted den 27. februar. Kandidater, der går videre til anden runde, vil få tilsendt en case, som skal forberedes til anden samtale.

Forventet opstart fra 1. april 2025.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!





Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS