Brænder du for at møde børn, unge og familier i forskellige livssituationer? Og får du energi af, at etablere og følge tæt op på indsatser og støtte, for at sikre den rette effekt for barnet?
Så kig med her:
Om jobbet
Som børnerådgiver i specialteamet skal du arbejde med børn/unge i alderen 0-16 år, som har en psykisk funktionsnedsættelse. Dit arbejde vil bestå i, at sikre den rette støtte og hjælp til de børn/unge som du har på din sagsstamme. Dine opgaver vil bestå i at håndtere underretninger, udarbejde screeninger, afdækninger og børnefaglige undersøgelser, ligesom at du vil skulle vurdere hvilke indsatser der bør iværksættes, herunder både støttende indsatser jf. Barnets Lov § 32 og handicapkompencerende ydelser som eksempelvis tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter. Du vil sammen med barnet/den unge og familien følge op på om de iværksatte indsatser har den rette effekt for barnet/den unge, ligesom at du vil stile imod at familien efter endt forløb atter vil kunne stå på egne ben, evt. med støtte fra netværket og/eller civilsamfundet.
Hos os er vi meget optaget af inddragelse, herunder at vi inddrager alle børn/unge i egen sag og vi er optaget af hvordan vi kan sikre at barnets stemme vedbliver en central del igennem hele sagsbehandlingen.
Du vil skulle sidde i et distriktteam sammen med ca. 5 andre børnerådgivere og I skal sammen håndtere børnesager fra 2-3 skoler i Rudersdal Kommune. Derudover, vil du have et team af tætte samarbejdspartnere på tværs af sundhedsplejen og PPR, som også er knyttet til de samme skoler som dig.
I hele afdelingen er vi ca. 35 medarbejdere, 2 afdelingsledere og 1 myndighedschef.
Din profil
Vi lægger vægt på, at du besidder følgende egenskaber:
- En vilje og lyst til, at skabe gode løsninger for børn og unge – i en myndighedskontekst
- Et stærkt borgerperspektiv, du har en inddragende og tillidsvækkende tilgang til andre mennesker
- Gode samarbejdsevner – du er en holdspiller som er optaget af at hjælpe og byde ind i teamet så vi sikrer at alle kommer godt i mål
- Du tager medansvar for en god stemning og trivsel på arbejdspladsen og har mod på at byde ind med din faglighed og gode idéer
- Du er god til at skabe overblik i en travl hverdag og arbejder systematisk ud fra lovgivningen
- Du er som udgangspunkt uddannet socialrådgiver eller socialformidler - eller har erfaring fra området i andre lignende stillinger.
Hvorfor skal du vælge os?
- Vi vægter et godt arbejdsmiljø og en høj trivsel i afdelingen
- Vi er en stabil medarbejdergruppe
- Vi griner meget sammen og vi prioriterer, at lave sociale ting sammen både i og udenfor arbejde
- Vi tager et fælles ansvar for opgaver og hjælper hinanden i hverdagen, så ingen skal stå alene
- Vi insisterer på faglig kvalitet og ordentlighed i sagsarbejdet, vi har høj grad af psykologisk tryghed og tør på konstruktiv vis, udfordre hinandens faglige ståsteder
- Vi erkender, at myndighedsområdet er svært og er derfor i dialog med hinanden om de bedste løsninger. Vi begår fejl og vi er fælles om, at lære af vores fejl og ser det som en del af en naturlig udviklingsproces.
- Vi er en fleksibel arbejdsplads, vi har bl.a. flextid og mulighed for hjemmearbejde
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37t/uge med opstart senest 1. juni 2025.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principper for ny løn.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen ”søg stilling” nedenfor.
Samtaler: tirsdag d. 29. april
Ansøgningsfrist: onsdag d. 23. april
Ansøg her
Tilbage til søgning