Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Kulturministeriet søger souschef til Kontor for Direktionssekretariat, Internationalt Samarbejde og Kampagner

Har du lyst til at udvikle dine ledelsesmæssige kompetencer og være et fagligt fyrtårn for det internationale arbejde i Kulturministeriet? Har du erfaring fra Slotsholmen, og motiveres du af at være tæt på de politiske processer? Så er du måske vores nye souschef i Kontor for Direktionssekretariat, Internationalt Samarbejde og Kampagner

Om jobbet

Som souschef i Kontor for Direktionssekretariat, Internationalt Samarbejde og Kampagner får du et stort fagligt ansvar for særligt det internationale område, og du vil indtage en vigtig rolle som kontorchefens højre hånd. Du vil få mulighed for at præge den faglige retning for kontoret og for at sætte præg på arbejdsgangene i kontoret sammen med kontorchefen.

Danmark har med EU formandskabet en unik chance for at påvirke fremtidens kultur- og mediepolitiske rammebetingelser. Kunstig intelligens og en ny geopolitisk virkelighed skaber både udfordringer og muligheder for Danmark. Stillingen er placeret centralt i Kulturministeriet, og du vil få en vigtig rolle i afviklingen af det danske EU-formandskab. Du kommer til at samarbejde tæt med et stærkt fagligt team, der også beskæftiger sig med ministeriets vanlige EU-arbejde, nordisk samarbejde, herunder det kommende danske formandskab, UNESCO-samarbejdet, Rigsfællesskabet, bilateralt samarbejde mv. Du vil også blive en del af disse opgaver, og det er vigtigt, at du har interesse for og tager ansvar for alle dele af teamets portefølje.

Du skal derudover have lyst til at arbejde med både udviklingsopgaver, driftsopgaver og organisationsfokuserede opgaver.

Dine primære opgaver bliver:

  • At understøtte den faglige ledelse af særligt det internationale team, bl.a. ved at bistå kollegerne med faglig sparring i det daglige samt kvalitetssikring af teamets leverancer.
  • At bidrage til at det internationale team understøtter ministeriets samlede internationale arbejde, bl.a. ved at sparre med fagkontorerne og rådgive om konkrete produkter.
  • At understøtte et overblik over kontorets samlede opgaver og indgå i tværgående planlægning og prioritering heraf.
  • Bidrage til udviklingen af kontoret, bl.a. i forbindelse med rekruttering og modtagelse af nye medarbejdere, udarbejdelse af kontorets mål- og resultatplan samt kontorbudgetter.
Om kontoret

Kontor for Direktionssekretariat, Internationalt Samarbejde og Kampagner er inddelt i tre teams. Dine opgaver vil særligt være i relation til det internationale team, men du vil skulle sparre med kontorchefen om alle tre teams, og det er vigtigt, at du er nysgerrig på alle tre teams’ arbejde og har blik for synergi og muligheder på tværs af de tre teams.

Kontoret samarbejder aktivt på tværs af fagligheder og kerneopgaver, og vi løser samlet vores opgaver i tæt samarbejde med chefer og medarbejdere i hele departementet. Det er derfor vigtigt, at du har gode koordinerings- og proceskomptencer, og at du tager stort ansvar for alle typer af opgaver; både kontorets direkte opgaver og de opgaver, hvor kontoret understøtter fagkontorernes internationale arbejde.

Vi er et kontor med højt humør og en uformel tone. Vi diskuterer ivrigt sportsresultater og filmpremierer over frokosten, og vi holder af at synge højskolesange til vores ugentlige kontormøde. Vi er glade for at tilbringe tid med hinanden – både i og uden for arbejdstiden. Vi håber derfor, at du kan inspirere os med nye ideer, og at du har lyst til at være en del af et aktivt og socialt kontor.

Om dig

Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse, fx cand.scient. pol., cand.jur., cand. polit. eller lignende. Derudover har du erfaring med arbejdet på Slotsholmen og med internationalt arbejde – meget gerne EU-beslutningsprocesser, fx fra en af EU’s institutioner, fra et departement eller en statslig styrelse. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har prøvet kræfter med faglig ledelse eller uformel ledelse, f.eks. som teamleder eller projektleder.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Trives med faglig ledelse og motiveres af at gøre en forskel for dine kollegaer.
  • Er meget grundig og har stærke analytiske evner.
  • Har en stærk politisk forståelse, både nationalt og internationalt.
  • Er struktureret, god til at koordinere på tværs og har en løsningsorienteret tilgang til opgaverne.
  • Er en tillidsvækkende kommunikator, der kan formidle klart og præcist, og har blik for organisatoriske forhold.
  • Trives i en omskiftelig hverdag med varierede opgaver og korte deadlines og bidrager til en samarbejdende og ambitiøs kultur i kontoret og i ministeriet som helhed.
Kulturministeriet som arbejdsplads

Du vil blive en del af en arbejdsplads, der organiserer sig efter de politiske mål og arbejder aktivt for at nå dem. Vi arbejder dynamisk med vores interne organisering, så vi kan levere hurtigt og effektivt. Du vil få en varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger, hvor der er fokus på at levere løsninger, som står på et solidt fagligt, juridisk og økonomisk grundlag.

Vi prioriterer din udvikling

Kulturministeriets departement er en attraktiv og professionel arbejdsplads med højt ambitionsniveau. Vi er optaget af at fastholde og udvikle dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du får selvstændigt ansvar, og muligheder for at udvikle dig fagligt og personligt. Du får bl.a. adgang til et kurser og efteruddannelse, faglige inspirationsoplæg mv., som sikrer den faglige og personlige udvikling.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og Akademikerne og indplacering vil være som konsulent. Stillingen er på fuld tid.

Forventet tiltrædelse er 1. juni 2025 eller snarest muligt.

Ansættelsesområdet er Kulturministeriets departement og underliggende styrelse. Arbejdsstedet er Nybrogade 2, 1203 København K.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt og opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anne Kring på mail akr@kum.dk eller tlf. 41 39 38 54.

Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til Fie Bagge Mogensen på mail fbm@kum.dk eller tlf. 41 39 38 90

Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk.

Ansøgning

Lyder stillingen som noget for dig? Så send din ansøgning via det elektroniske ansøgningsmodul senest den 21. april 2025. Du bedes vedhæfte CV, karakterbevis og andre relevante bilag.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge



Arbejdstid: Dag



Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS

JobIndex