Vil du være med til at sikre gode rammer og afgørelser tæt på borgerne i Norddjurs kommune.
Kan du skabe en tillidsfuld relation på kort tid og elsker du at nørde med lovstof så har vi stillingen her.
Visitation og hjælpemidler i Norddjurs Kommune søger en helhedsvisitator til et vikariat fra nu og til udgangen af 2026.
I forbindelse med reformen på specielt ældreområdet har vi i en periode konstitueret en af vores faste visitatorer til afdelingsleder. Vi har derfor et vikariat åben til besættelse.
Om jobbetVisitatorrollen i Norddjurs kommune dækker en bred vifte af funktioner, men hovedopgaven er myndighedsfunktion i forhold til sagsbehandling og opfølgning efter bla. Servicelov og lige om lidt også Ældrelovens paragraffer.
Vi arbejder lige nu på et projekt som skal munde ud i en ny struktur og hvor helhedsvisitation og nærvær i de faste teams i hjemmeplejen får meget større vægt i hverdagen.
Konceptet omkring helhedsvisitation er endnu ikke helt på plads, men de overordnede tanker er at skabe en rolle som kontaktvisitator som skal kunne visitere bredt og dække områder som personlig pleje, praktisk hjælpe og visse typer af hjælpemidler.
Der er planlagt en proces med flere temadage med undervisning i lovstof, begrebet brugerinddragelse og meget mere. Der bliver løbende nedsat arbejdsgrupper som bla. skal arbejde med tanken om en struktureret samtalemodel, der understøtter både de nye tanker om frisættelse og afbureaukratisering, men også sikre større vægt på borgerens egen opfattelse af deres livssituation.
Introduktionen i denne stilling vil starte på hjælpemiddelområdet og har du erfaring med eks.vis boligændringer eller proteseområdet, vil det ses som en fordel, men er ikke et krav
Stillingen er et vikariat på 37 timer, som løber i perioden den 1. juni 2025 (gerne før) til den 31.december 2026.
Afdelingen har træffetid alle ugens 5 hverdage fra kl. 8 – 15, men det kan forekomme at der skal planlægges med arbejde mellem 07.00 - 18.00
Vi forsøger at skabe fleksibilitet i arbejdslivet, og der er derfor for nuværende mulighed for 1 hjemmearbejdsdag om ugen. Onsdag er ind mødedag for alle.
Om digDu er sundhedsfaglig uddannet og har erfaring inden for området enten fra det kommunale eller regionale regi.
Vi forestiller os, at du:
- Har mod på en hverdag med mange nye og spændende udfordringer
- Er analytisk og reflekterende på både egen og andres faglige overvejelser
- Trives i et arbejdsmiljø med masser af sparring, travlhed og højt humør
- Finder lovgivning spændende og udfordrende
- kan både give og modtage feed back på en konstruktiv måde
Og så er det ret vigtigt, at du:
- Er en god formidler både mundtlig og skriftlig
- Har kendskab til de gængse It systemer som Word og EOJ
- Har gode samarbejdsevner ind i en stor og mangeartet kontaktflade
- Kan arbejde selvstændigt og kan trives i myndighedsrollen
Vi synes, det er vigtigt med en arbejdsplads, hvor der er plads til sjov, men også alvorlighed og et kram på en dårlig dag. Vi er præget af en fri hverdag hvor selvtilrettelæggelse inden for rammen vægtes højt, og hvor tillid mellem både kollegaer og ledelse er en vigtig faktor i alt, hvad vi gør.
Vi mener selv at vi er en afdeling med både et godt arbejdsmiljø og med en høj grad af psykologisk tryghed.
Der arbejdes ledelsesmæssigt med en tilgang som forsøger at skabe mest mulig inddragelse indenfor en klar og tydelig ramme. Det betyder at vi som oftest har gang i en eller anden proces der skal understøtte udviklingen i driften. Det er ikke altid vi helt kender vejen til målet, men sammen får vi stenene lagt.
Vi har mange forskellige samarbejdspartner og komplekse problemstillinger, og derfor er sparring en stor del af hverdagen. I 2023 afviklede vi et projekt omkring refleksion og sparring der nu har hjulpet os til at blive i refleksionsrummet længere end tidligere. Bliver vi alligevel i tvivl, har vi en jurist som en del af holdet.
Vi holder til på den yderste del af Djursland, men forventer at skulle flytte lokation medio 2026. Vi ved endnu ikke hvorhen, men ved at det bliver til en af de øvrige administrationsbygninger i Grenå, Glesborg eller Allingåbro
Lyder det som noget for dig?er du meget velkommen til at kontakte os for en snak om stedet og stillingen.
- Maria Sørensen - faglig koordinator – 29 63 60 87
- Sidse Krog – faglig koordinator – 30 71 61 17
- Signe Lindballe – konstitueret afdelingsleder – 29 46 15 29
Du kan også læse om os på hjemmesiden Sundhed, pleje og ældre (norddjurs.dk) Vi glæder os til at høre fra dig.
Ansøgningsfrist den 21. april 2025Samtaler forventes den 25. april 2025
Vores NorddjursI Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning