Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Daglig leder til botilbud Skovmosen

Kan du sætte den pædagogiske retning, og har du en tillidsskabende og inddragende ledelsesstil? Vil du være med til at udvikle og lede et botilbud for borgere med psykiske funktionsnedsættelser og skabe de bedste forhold for borgerne og medarbejderne? Tiltrædelse 1. juni 2025 eller snarest derefter.

Om Social Rehabilitering
Social Rehabilitering er en virksomhed, der bl.a. består af fire botilbud. Botilbuddene ligger på forskellige matrikler i Allerød Kommune. Ledelsesteamet består af en botilbudsleder og tre daglige ledere. Ledelsen indgår i et fagligt samarbejde med myndighed i kommunen for at sikre løsningen af kerneopgaven, så borgerne oplever sammenhæng i deres støtte, mht. plan og fremtidsperspektiver. Derudover arbejder ledelsen tæt sammen med Med-udvalget og Trio.

Skovmosen er et botilbud efter SEL §107 med plads til 14 borgere. Målgruppen er borgere der kan have psykiske udfordringer som angst, personlighedsforstyrrelse, anden psykisk vanskelighed, forandret virkelighedsopfattelse, depression, autismespektrumsforstyrrelse og udviklingshæmning i lettere grad.

Dagligdagen er baseret på en mentaliseringsbaseret miljøterapeutisk tilgang og struktur. I den miljøterapeutiske kontekst, anvender vi bl.a. Low Arousal, og kognitiv tilgang, som teoretiske og metodiske tilgange til vores socialpædagogiske praksis. 

Om Allerød Kommune
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. Du kan du læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her

Om dig
Du skal være god til at sætte retning og rammer, samtidig skal du tillidsbaseret give plads til at den engagerede medarbejdergruppe løser opgaverne. Det kræver en motiverende gennemslagskraft, hvor du formår at være synlig i din ledelse både internt og eksternt, og at du trives med at bevæge dig frem og tilbage mellem det strategiske niveau og praksis for at kunne justere efter behov.

Du skal motiveres af nye udfordringer, kunne bevare overblikket og arbejde struktureret i en spændende og travl pædagogisk hverdag i tæt samarbejde med overordnet botilbudsleder. 

Derudover vægter vi, at du:

  • har fleksibilitet ift. arbejdstider, så du som leder både får kendskab til og kan bidrage ind i dag- og aftenarbejdet, hvis der en gang imellem er behov for det
  • har kendskab til at arbejde med vagtplan og overenskomster i resurse-, økonomisk og strategisk perspektiver
  • har en relevant socialpædagogisk baggrund og en bred faglig viden fra praksis med målgruppen
  • pædagogisk ledelseserfaring fra et Botilbud – ift. administrative opgaver, økonomi, personaleledelse og drift
  • du kan styrke tilbuddets dokumentation af sammenhæng ml. mål, aktiviteter med borgerne og resultater i det pædagogiske arbejde
  • trives med at arbejde i en kultur med fokus på videndeling, samarbejde og dialog
  • prioriterer medarbejderindflydelse og et godt psykisk/fysisk arbejdsmiljø, så vi får alle med
  • er god til at give og modtage feedback
  • er nytænkende og kan have mange bolde i luften, griber de fleste og spiller dem videre sammen med os
  • har erfaring med omsorg, fravær og fastholdelsessamtaler. 

Vi tilbyder dig:

  • en virksomhed/organisation, som fortsat er i spændende udvikling
  • indflydelse på en dynamisk videreudvikling af Social Rehabilitering, hvor ambitionerne er høj faglighed og et godt arbejdsmiljø
  • et professionelt pædagogisk miljø, hvor der er plads til grin og skæve vinkler
  • et fagligt arbejdsmiljø præget af tillid og et stærkt engagement 
  • en arbejdsplads med en høj grad af ansvar og medbestemmelse
  • mulighed for faglig og personlig udvikling
  • gruppe- og individuel supervision
  • løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte botilbudsleder Johan Banach på 29 33 67 43 for at høre nærmere om stillingen eller for at aftale at kigge forbi til en kop kaffe. Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest torsdag den 17. april 2025 kl. 12.00. Vi forventer at holde første runde ansættelsessamtaler i uge 17 og anden samtale start uge 18. Der vil blive lavet en MPA-test mellem første og anden samtale for de ansøgere, som udvælges til anden samtale. Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
 

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. 

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid. 

Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder. 

Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.



Arbejdstid: Dag



Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS

JobIndex