Forandringsleder til IT-projekter i Banedanmarks IT-Udviklingssektion
Er du klar til at drive forandringer og sikre, at gevinster tænkes ind i IT-projekter fra starten? Bliv en del af IT-udviklingssektionen hos Banedanmark, hvor du vil spille en central rolle i at sikre administrativ IT-understøttelse af fremtidens grønne og digitale jernbane. Vi står i IT-Udviklingssektionen overfor spændende udfordringer med at forbedre og udvikle IT-løsninger, der understøtter vores komplekse forretning.
Din rolle som forandringsleder
Din fremmeste opgave vil blive at understøtte forandringsprocesser i Banedanmark. Forandringerne vil ofte knytte sig til IT-systemer, IT-udstyr eller processer, der involverer brugen af IT, samt implementering af IT-sikkerhedstiltag. Målgruppen for forandringen vil ofte være dele af eller hele medarbejderstaben i Banedanmark samt potentielt eksterne samarbejdspartnere, der anvender systemerne.
Du vil sikre, at opgavestillere er tilstrækkeligt tydelige i deres mål, hvad de vil opnå samt hvad rammerne for forandringsprocessen vil være, så du kan tilrettelægge en optimal forandringsproces. Du vil få sparring fra dine kolleger i IT-Udviklingssektionen, så du kan få perspektiver på de problemstillinger, du møder undervejs.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for IT – gerne på kandidatniveau samt nogle års erfaring med forandringsarbejde i en offentlig kontekst eller lignende. Derudover har du en god forståelse for hvordan IT-løsninger kan understøtte forretningsmål og skabe værdi.
Vi forventer, at du har:
IT-Udviklingssektionen står overfor en spændende vækstfase, hvor vi udvider fra 5 til 15 medarbejdere i løbet af 2025. IT-Udviklingssektionen varetog i sin oprindelige form IT-projektledelse fra foranalyse til implementering. Med kapacitetsudvidelsen vil sektionen udvide med centrale projektroller, hvorpå flere IT-projekter kan løses optimalt. Projekterne strækker bredt fra forretningsprojekter til IT-infrastrukturprojekter, og særligt IT-sikkerhedsprojekter fylder meget i porteføljen. Der er i vid udstrækning tale om standardløsninger som skal tilpasses, hvormed samarbejde med eksterne leverandører er et centralt omdrejningspunkt for projekterne.
Den øgede udviklingskapacitet skal forbedre projektarbejdet, sikre øget tilgængelighed for forretningen, samt muliggøre en mere agil arbejdsform, der skal supplere den eksisterende projektmodel.
Vi tilbyder
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 4, Hovedstad.
Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.
Kontakt og ansøgning
Send venligst din ansøgning med CV samt eksamensbevis via vores hjemmeside. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Fg. Sektionschef for IT-Udvikling Dea Gro Rangholm 20336790.
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Er du klar til at drive forandringer og sikre, at gevinster tænkes ind i IT-projekter fra starten? Bliv en del af IT-udviklingssektionen hos Banedanmark, hvor du vil spille en central rolle i at sikre administrativ IT-understøttelse af fremtidens grønne og digitale jernbane. Vi står i IT-Udviklingssektionen overfor spændende udfordringer med at forbedre og udvikle IT-løsninger, der understøtter vores komplekse forretning.
Din rolle som forandringsleder
Din fremmeste opgave vil blive at understøtte forandringsprocesser i Banedanmark. Forandringerne vil ofte knytte sig til IT-systemer, IT-udstyr eller processer, der involverer brugen af IT, samt implementering af IT-sikkerhedstiltag. Målgruppen for forandringen vil ofte være dele af eller hele medarbejderstaben i Banedanmark samt potentielt eksterne samarbejdspartnere, der anvender systemerne.
Du vil sikre, at opgavestillere er tilstrækkeligt tydelige i deres mål, hvad de vil opnå samt hvad rammerne for forandringsprocessen vil være, så du kan tilrettelægge en optimal forandringsproces. Du vil få sparring fra dine kolleger i IT-Udviklingssektionen, så du kan få perspektiver på de problemstillinger, du møder undervejs.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:
- Planlægge og gennemføre forandringsaktiviteter og workshops
- Sikre at gevinster tænkes ind fra starten i IT-Projekter
- Forandringsledelse for IT-projekter efter implementering
- Undervisning og træning af medarbejdere
- Interessenthåndtering
- Indgå i projekter og bidrage til analysearbejde og vidensdeling
- Bidrage til at ad hoc administrationsopgaver løses i sektionen
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for IT – gerne på kandidatniveau samt nogle års erfaring med forandringsarbejde i en offentlig kontekst eller lignende. Derudover har du en god forståelse for hvordan IT-løsninger kan understøtte forretningsmål og skabe værdi.
Vi forventer, at du har:
- Har taget kurser eller fag inden for forandringsledelse
- Har flere års konkret erfaring med at lede forandringer (gerne fra det offentlige)
- Ved hvad det indebærer at arbejde i en kompleks politisk organisation
- Har en god teknisk forståelse og evner at sætte dig ind i dine kollegaers arbejdskontekst
- Evnen til at arbejde struktureret og bidrage til beslutningsprocesser.
- Et højt niveau af mundtligt og skriftligt dansk
- Nysgerrig, opsøgende og løsningsorienteret i din tilgang til dine arbejdsopgaver.
- Klar til at opbygge tillid og relationer med en forståelse for at gode resultater skabes via samarbejde.
- Analytisk, struktureret og kreativ i din problemløsning og trives med opgaver, hvor vejen til målet ikke nødvendigvis er kendt på forhånd.
- Resultatorienteret og motiveret for at skabe værdi for både forretningen og IT.
IT-Udviklingssektionen står overfor en spændende vækstfase, hvor vi udvider fra 5 til 15 medarbejdere i løbet af 2025. IT-Udviklingssektionen varetog i sin oprindelige form IT-projektledelse fra foranalyse til implementering. Med kapacitetsudvidelsen vil sektionen udvide med centrale projektroller, hvorpå flere IT-projekter kan løses optimalt. Projekterne strækker bredt fra forretningsprojekter til IT-infrastrukturprojekter, og særligt IT-sikkerhedsprojekter fylder meget i porteføljen. Der er i vid udstrækning tale om standardløsninger som skal tilpasses, hvormed samarbejde med eksterne leverandører er et centralt omdrejningspunkt for projekterne.
Den øgede udviklingskapacitet skal forbedre projektarbejdet, sikre øget tilgængelighed for forretningen, samt muliggøre en mere agil arbejdsform, der skal supplere den eksisterende projektmodel.
Vi tilbyder
- En spændende arbejdsplads med mulighed for faglig og personlig udvikling.
- Mulighed for at bidrage til gevinstrealiseringen, der sikrer maksimal anvendelse af administrative IT-systemer, til understøttelse af fremtidens grønne og digitale jernbane.
- Et godt arbejdsmiljø med fokus på work life balance.
- Gode muligheder for at udvikle dine færdigheder og involvere dig i projekterne.
- Du bliver en del af et engageret team med vokseværk, som sammen vil kunne forme arbejdsgange
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 4, Hovedstad.
Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.
Kontakt og ansøgning
Send venligst din ansøgning med CV samt eksamensbevis via vores hjemmeside. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Fg. Sektionschef for IT-Udvikling Dea Gro Rangholm 20336790.
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning