Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Er du vores nye funtionsleder, som er god til nærværende ledelse

Har du en passion for at være tæt på dine medarbejdere og en naturlig lyst til at gå forrest i arbejdet med høj kvalitet, god service og stærke relationer? Ønsker du at bidrage til udviklingen af en stor organisation i rivende forandring? Så er det måske dig, vi mangler i vores dedikerede lederteam i Rengøring og Hospitalsservice på OUH.

En unik mulighed for ledelse med mennesket i centrum Hos os får du muligheden for at udøve en tæt og engageret ledelsesstil, hvor vi aktivt prioriterer din tid med medarbejderne. Vi er netop i gang med en transformationsproces, hvor vi har oprettet et specialiseret team af fire vagtplanlæggere. De samarbejder tæt med funktionslederne og frigør tid til det vigtigste – at være til stede der, hvor det gør en forskel: blandt dine medarbejdere.

Vi ved, at nærværende ledelse skaber værdi – både for medarbejderne og for de kliniske afdelinger, vi servicerer. Det er vores mål at være det foretrukne valg – også hvis vores samarbejdspartnere frit kunne vælge igen i morgen. For at lykkes med det, skal du hver dag gå på arbejde med viljen til at gøre i morgen endnu bedre end i går. Hos os løfter vi i flok.

Om jobbet Som funktionsleder i Rengøring og Hospitalsservice bliver du en central del af en dynamisk afdeling, der arbejder målrettet på at sikre effektiv drift, et godt arbejdsmiljø og høj trivsel. Vi har et stærkt fokus på kompetenceudvikling – både for ledere og medarbejdere – og ser det som en naturlig del af at være en udviklingsorienteret afdeling.

Vi er en del af en politisk styret organisation, som prioriterer medarbejderinddragelse og samarbejde på tværs af organisationen. Her arbejder vi aktivt med Trio – LMU og mange andre initiativer for at sikre et sundt og effektivt arbejdsmiljø.

Som funktionsleder får du ansvaret for at understøtte denne kultur og sørge for, at vi fortsat leverer den høje kvalitet og service, vi er kendt for. Du vil samarbejde tæt med både den øvrige ledergruppe og den ene afdelingschef om at sikre den daglige drift af RHS' kerneopgave.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
  • Sikre høj rengøringskvalitet i dine områder, med både intern og ekstern audit som en del af kvalitetssikringen.
  • Skabe trivsel og minimere sygefravær ved at udøve god nærledelse og have løbende dialog med dine medarbejdere.
  • Løbende dialog og møder med klinikkerne i dine områder for at sikre et tæt samarbejde og forståelse af deres behov.
  • Sikre overholdelse af miljø- og arbejdsmiljøregler og følge op på eventuelle justeringer eller forbedringer.
  • Samarbejde med din TRIO (AMR-TR-LEDER) for at fremme trivsel og arbejdsmiljø.
  • Administrativ opfølgning på blandt andet løn, ferie og personalesamtaler
  • Varetage det økonomiske ansvar for dit eget område, herunder opfølgning på budget og sikring af effektiv ressourceanvendelse
  • Identificere og sikre relevant kompetenceudvikling af dine medarbejdere.
  • Ansættelser og afskedigelser af medarbejdere i dit ansvarsområde.
  • Tværfagligt samarbejde med andre serviceafdelinger og samarbejdspartnere.
  • Telefonvagt hver 9.-10. weekend.
Om os Rengøring og Hospitalsservice er en central serviceafdeling på OUH, der servicerer sygehusenhederne i Nyborg, Svendborg og Odense.
Afdelingen leverer også støtte til både psykiatrisk hospital i Svendborg og Odense samt det kommende Nyt OUH.

Driftsområdet består af 2 funktionsledere i Svendborg og 10 funktionsledere i Odense. Derudover er der en funktionsleder, som dækker en medarbejdergruppe både Odense og Svendborg. I afdelingen er ca. 650 serviceassistenter og rengøringsteknikere ansat, samt 40 medarbejdere, der bemander kørselskontor, information og patientguideordning.

Afdelingens opgaver
  • Rengøring af cirka 190.000 m² i Odense og 69.000 m² i Svendborg
  • Håndtering af ca. 550.000 transporter årligt i Odense, både patient- og udstyrstransporter
  • Informationsbetjening på hospitalerne i Nyborg, Odense og Svendborg
  • Drift af Kørselskontoret i Odense
  • Patientguider i Odense og Svendborg
Om dig som vores nye leder Vi søger en funktionsleder, der:

  • Har driftsindsigt og en solid forståelse for både de udfordringer og muligheder, der ligger i arbejdet.
  • Er modig nok til at forstå og navigere i en politisk styret organisation.
  • Har solid erfaring med ledelse af større medarbejdergrupper, gerne kombineret med lederuddannelse på diplomniveau eller viljen til at tage denne på sig.
  • Har en tydelig og sikker ledelsesstil, der formår at skabe retning, samtidig med at du udvikler dine medarbejdere.
  • Besidder forretningsmæssig forståelse og evnen til at se helheden i din ledelsesopgave.
  • Har talforståelse og evnen til at balancere et budget.
  • Er rutineret i brug af MS Office og har vilje til at lære andre systemer at kende i en digital verden.
  • Er god til at prioritere tid og ressourcer, også når presset er stort.
  • Er en naturlig netværksskaber, både internt og eksternt, og en stærk formidler – både skriftligt og mundtligt.
  • Er fleksibel og formår at tilpasse dig hurtigt til ændrede prioriteringer fra drift og klinikker.
  • Formår at være en tydelig og udviklende leder, der samtidig bidrager til sammenhængskraften i organisationen.
Vi tilbyder
  • Muligheden for at gøre en forskel i sygehusverdenen og være med til at udvikle vores kerneopgave.
  • En unik chance for at udvikle dig som leder i en stor og kompleks organisation.
  • Muligheden for at være en rollemodel for dine medarbejdere og inspirere til både faglig og personlig udvikling.
  • Kollegial sparring og aktiv deltagelse i driftsmøder.
  • Fokus på trivsel og arbejdsmiljø, både i dit område og på tværs af afdelingerne.
  • Personlig og faglig udvikling i en støttende ledergruppe.
  • Et inspirerende og uformelt arbejdsmiljø, hvor tæt samarbejde på tværs af teams og kolleger er i højsædet.
  • Fleksibilitet i mødestruktur og en nyttig vagtplanlæggerfunktion, der frigør tid til ledelse.
  • Sociale arrangementer og støtte til udvikling af dine lederkompetencer.
Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling på gennemsnitligt 37 timer pr. uge, og aflønnes i henhold til overenskomsten for Lokal Løndannelse med indplacering efter kvalifikationer på grundlønstrin 37. Ansættelsen sker med en prøvetid på tre måneder, hvis du ikke allerede er ansat i Region Syddanmark.

Vi ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt, dog senest den 1. juni 2025. Vi venter gerne på den rette kandidat.

Vil du vide mere? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Thomas Pieler på telefon 2440 4253 eller e-mail Thomas.Pieler@rsyd.dk.
Du er også meget velkommen til at kontakte din måske kommende kollega Mie Kristin Pedersen på mobil 2382 3127 eller e-mail mie.kristin.pedersen@rsyd.dk – send gerne en sms for at aftale et tidspunkt, hvor du kan stille dine spørgsmål.

Der afholdes samtaler den 23. april 2025.





Arbejdstid: Dag, Weekend



Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS

JobIndex