IT-projektleder til IT og Digitalisering
Horsens Kommune søger en IT-projektleder, der vil være med til at lede kommunens forskellige IT- og digitaliseringsprojekter.
Brænder du for digitalisering og projektledelse og er du motiveret af at skabe resultater i tæt samarbejde med afdelingens mange erfarne kollegaer, og kommunens fagområder, så er det dig vi søger.
Du får mulighed for sammen med dygtige og dedikerede kollegaer at stå i spidsen for projekter som har høj prioritet i organisationen, og har stor betydning for kommunens teknologiske udvikling.
Dine arbejdsopgaver
Som projektleder bliver du ansigtet ud mod resten af organisationen og den der koordinerer internt i projekterne, så både store og små projekter kommer i mål. Det kan være projekter internt i IT og Digitalisering eller projekter som går på tværs i organisationen.
Du får mulighed for at arbejde med en bred vifte af projekter, som implementering af nye teknologier og systemer, samt udvikling og anvendelse af eksisterende løsninger og IT-infrastruktur. Et af de projekter som du vil blive tilknyttet i starten, er et større projekt omhandlende onboarding af IT-brugere i kommunen.
Det er vigtigt, at du i din projektledelse kan samarbejde med både teknikere, fagpersoner, sagsbehandlere og ledere, og du har blik for at kunne håndtere og sikre leverancer på forskellige niveauer.
Faglige kompetencer
Som projektleder ser vi, at du har dokumenteret erfaring med,
Du er selvstændig og proaktiv i din tilgang til opgaven.
Du er fagligt nysgerrig og kan lide at samarbejde på tværs af fagområder og med forskellige fagligheder.
Du arbejder struktureret, systematisk og bevarer overblikket, når der er afvigelser eller risici.
Du kan kommunikere på tværs af alle lag i organisationen.
Uddannelse
Du har en relevant videregående uddannelse eller anden erfaring der matcher stillingens kompleksitet og gerne suppleret med relevante certificeringer inden for projektledelse.
Vi tilbyder
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi arbejder tæt sammen om mange spændende opgaver, og hvor vi har en god og munter tone indbyrdes.
Du får i høj grad mulighed for at præge dine arbejdsopgaver, og i mange tilfælde er der sjældent langt fra den gode idé til handling. Vi er en afdeling, hvor ledelsen er tæt på opgaven og giver støtte til opgavevaretagelsen tilpasset den enkelte medarbejders behov.
Du får fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde.
IT og Digitalisering har 44 medarbejdere fordelt mellem IT-infrastruktur, Digitalisering, Support, Informationssikkerhed og Stab.
Du bliver en del af Digitalisering med 11 medarbejdere og refererer til lederen af Digitalisering.
Stillingen er på fuld tid.
Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.
Ansættelse snarest muligt eller efter aftale.
Yderligere oplysninger
Der er ansøgningsfrist den 4. maj 2025 og vi planlægger at afholde samtaler mandag den 12.5.2025.
Vi ser gerne, at dokumentation for uddannelse vedlægges ansøgningen.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Nikolaj Rostgaard, leder af Digitalisering, mobil 40423313 eller IT- og Digitaliseringschef Ole Hersted Hansen på 30522594.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Horsens Kommune søger en IT-projektleder, der vil være med til at lede kommunens forskellige IT- og digitaliseringsprojekter.
Brænder du for digitalisering og projektledelse og er du motiveret af at skabe resultater i tæt samarbejde med afdelingens mange erfarne kollegaer, og kommunens fagområder, så er det dig vi søger.
Du får mulighed for sammen med dygtige og dedikerede kollegaer at stå i spidsen for projekter som har høj prioritet i organisationen, og har stor betydning for kommunens teknologiske udvikling.
Dine arbejdsopgaver
Som projektleder bliver du ansigtet ud mod resten af organisationen og den der koordinerer internt i projekterne, så både store og små projekter kommer i mål. Det kan være projekter internt i IT og Digitalisering eller projekter som går på tværs i organisationen.
Du får mulighed for at arbejde med en bred vifte af projekter, som implementering af nye teknologier og systemer, samt udvikling og anvendelse af eksisterende løsninger og IT-infrastruktur. Et af de projekter som du vil blive tilknyttet i starten, er et større projekt omhandlende onboarding af IT-brugere i kommunen.
Det er vigtigt, at du i din projektledelse kan samarbejde med både teknikere, fagpersoner, sagsbehandlere og ledere, og du har blik for at kunne håndtere og sikre leverancer på forskellige niveauer.
Faglige kompetencer
Som projektleder ser vi, at du har dokumenteret erfaring med,
- Planlægning, styring, organisering og implementering af projekter inden for IT og digitalisering.
- Projektmodeller og værktøjer til projektledelse.
- Grundlæggende indsigt i IT-systemer, integrationer og sammenhænge til både offentlig og lokal infrastruktur.
- Kommunikation af teknisk materiale, vejledninger til brugere og beslutningsoplæg til ledelsen.
- Projekter med en høj grad af forandringsledelse.
- Stakeholder management på forskellige niveauer.
- Risikostyring i en projektmæssig kontekst.
Du er selvstændig og proaktiv i din tilgang til opgaven.
Du er fagligt nysgerrig og kan lide at samarbejde på tværs af fagområder og med forskellige fagligheder.
Du arbejder struktureret, systematisk og bevarer overblikket, når der er afvigelser eller risici.
Du kan kommunikere på tværs af alle lag i organisationen.
Uddannelse
Du har en relevant videregående uddannelse eller anden erfaring der matcher stillingens kompleksitet og gerne suppleret med relevante certificeringer inden for projektledelse.
Vi tilbyder
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi arbejder tæt sammen om mange spændende opgaver, og hvor vi har en god og munter tone indbyrdes.
Du får i høj grad mulighed for at præge dine arbejdsopgaver, og i mange tilfælde er der sjældent langt fra den gode idé til handling. Vi er en afdeling, hvor ledelsen er tæt på opgaven og giver støtte til opgavevaretagelsen tilpasset den enkelte medarbejders behov.
Du får fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde.
IT og Digitalisering har 44 medarbejdere fordelt mellem IT-infrastruktur, Digitalisering, Support, Informationssikkerhed og Stab.
Du bliver en del af Digitalisering med 11 medarbejdere og refererer til lederen af Digitalisering.
Stillingen er på fuld tid.
Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.
Ansættelse snarest muligt eller efter aftale.
Yderligere oplysninger
Der er ansøgningsfrist den 4. maj 2025 og vi planlægger at afholde samtaler mandag den 12.5.2025.
Vi ser gerne, at dokumentation for uddannelse vedlægges ansøgningen.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Nikolaj Rostgaard, leder af Digitalisering, mobil 40423313 eller IT- og Digitaliseringschef Ole Hersted Hansen på 30522594.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning