Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Er du en engageret og samarbejdsorienteret LKT/AKT-lærer?

Er du en engageret og samarbejdsorienteret LKT/AKT-lærer? Så har Stormarkskolen en spændende stilling til dig i udskolingen!

Om Stormarkskolen - Sammen løfter vi trivsels- og undervisningsopgaven

På Stormarkskolen er vi meget opmærksomme på den enkeltes trivsel. Den gode trivsel er vejen til den gode undervisning og den starter hos dig og dine kommende kolleger. Den gode trivsel understøtter vi på skolen, med bl.a. forskellige arrangementer, hvor sammenhold, trivsel og fællesskab er et omdrejningspunkt. Vi tilbyder personlig udvikling, som passer ind i skolens kontekst, ligesom vi vægter, at den enkelte føler ejerskab til sit arbejde og arbejdsplads. Vi prioriterer efteruddannelse højt og hvert år er der medarbejdere der dygtiggør sig i fællesskab, eller individuelt.

Teamsamarbejde er et omdrejningspunkt for skolen og prioriteres højt i forhold til, at vi sammen kan lykkes med den gode læringsproces.

Stormarkafdelingen har elever fra 0. til 9. årgang fordelt på 1, 2, 3 og 4 spor. Vi har pt. ca. 505 elever og en SFO med 165 elever.

Om dig
  • Du evner at skabe gode relationer til eleverne, forældrene og dine kolleger, og du skal kunne se dig selv som en del af et team, hvor man er sammen om at løfte trivsels- og undervisningsopgaven.
  • Du mestrer målstyret læring, og du har fokus på elevernes trivsel og udvikling.
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger, og du ønsker at sikre et inkluderende læringsmiljø, hvor alle elever har lige deltagelsesmuligheder.
  • Desuden passer du ind i faglige fællesskaber, som er kendetegnet ved anerkendelse og høj grad af motivation. Vi er kendetegnet ved en høj faglighed og super sociale arrangementer - Også dem med fagligt indhold.
  • Du brænder for at gøre en forskel for en særlig gruppe af elever i udskolingen.
  • Du skal have erfaring og kompetencer til at arbejde med børn i udsatte positioner, og være indstillet på at arbejde intensivt med enkelt elever og grupper af elever i klasserne, men i perioder også arbejde med eleverne uden for klasserne hvis det styrker deres deltagelsesmuligheder.
    Du vil få en vigtig funktion på tværs af klasser og årgange i udskolingen, hvorfor du skal have stærke samarbejdskompetencer og have en tro på, at børn gør det godt, hvis de kan. LKT/AKT opgaven kan og vil eksempelvis kombineres med almen undervisning i udskolingen eller som underviser i en af skolens mellemformer som hjemmeunderviser, ’satellit’-gruppen eller erhvervsklasse(juniormesterlære).
Som kommende lærer på Stormarkskolen bliver du en del af skolens stærke netværk, hvor du er en vigtig sparringspartner for kolleger og ledelse. Vi ser gerne, at du som medarbejder er engageret, innovativ og relationsstærk.

Vi har spurgt vores medarbejdere om hvorfor de har valgt Stormarkskolen som arbejdsplads. De fortæller om Stormarkskolen:
"Vi er meget sociale, vi hjælper hinanden og er opmærksomme på hinanden, ledelsen støtter op om faglig udvikling,
fede sociale og faglige arrangementer… Og så starter vi altid året med en pølsevogn."


Som vores kommende medarbejder og kollega forventer vi, at:
  • Du har læreruddannelsen.
  • Du har linjefag i dansk, matematik eller engelsk/praktiske fag(billedkunst/madkundskab).
    Der vil være mulighed for at få indflydelse på den kommende fagfordeling.
  • Du kan danne gode relationer for et trygt arbejdsmiljø.
  • Du har en positiv tilgang til mødet med elever, forældre, kollegaer og øvrige samarbejdspartnere.
  • Du er innovativ samt iderig, og ønsker at være med til at udvikle undervisning, videndeling og teamsamarbejde.
  • Du kan holde fokus på kerneopgaven i en hverdag med mange omvæltninger og udfordringer.

Vi tilbyder:
  • Et godt arbejdsmiljø med gode arbejdsbetingelser og imødekommende kolleger.
    I det kommende skoleår arbejder vi målrettet med styrkelsen af det professionelle teamsamarbejde.
  • Fleksible arbejdstider og gode muligheder for tilrettelæggelse af egen tid.
    Vi har en fast tilstedeværelse om onsdagen til kl. 16, øvrige dage planlægger den enkelte selv sin tilstedeværelse ud fra sine undervisningsopgaver og kan selv placere den på eller uden for skolen.
  • Gode og engagerede kolleger, som vægter god trivsel og læring.
  • Godt og stærkt vejlederkorps, der giver sparring på eksempelvis faglig udvikling, bevægelse i undervisningen eller elevinddragelse.
  • Positive og mangfoldige børn og unge, som stiller krav om udfordringer.
  • Insisterende og nærværende ledelse, som du kan sparre med.
  • Sociale arrangementer, der iværksattes af både medarbejdere og ledelse for at styrke sammenhængskraften og den sociale kapital.
  • God opbakning til efteruddannelse.
  • En stilling hvor en stor del af din arbejdstid er LKT/AKT.
  • Et skarpt trivselsteam – hvor du i tæt samarbejde med dine kolleger og skolelederen understøtter elevernes i deres trivsel.
Derudover tilbyder vi en skole med nyere lærerarbejdspladser, udendørs læringsrum samt et nyere læringscenter.

En skole i bevægelse - Med fokus på trivsel, udvikling og læring

Vi vil være forældrenes naturlige førstevalg af skole til deres børn. Alle er opmærksomme på hinanden. Vi støtter hinanden og har det godt sammen.

Stormarkskolen har fokus på udvikling og læring gennem medarbejdernes høje faglighed. Vi tager udgangspunkt i den enkelte i fællesskabet. Vi ønsker, eleverne skal blive så dygtige som muligt i et trygt fællesskab, hvor vi anerkender hinandens forskelligheder og evner. Stormarkskolen skaber gode vilkår og betingelser for udvikling fagligt såvel som socialt.

Vi har et sundt og konstruktivt forældresamarbejde og en høj grad af elevinvolvering. Som del af en foranderlig verden vægter vi dynamik og udfoldelse på både elevniveau og medarbejderniveau. I vores hverdag inddrages bevægelse i undervisningen. Inspireret af det ’tænkende klasserum’ har vi skabt en tænkende skole, med folietavler i alle klasserum og på gangene. Som fællesnævner for alle medarbejdere og elever, har vi et stort fokus og arbejde omkring deltagelsesmuligheder for alle. Herunder har vi i en del år bl.a. arbejdet med co-teaching og holddeling. Vi prioriterer, at ledelse og medarbejdere hele tiden udvikler sig fagligt såvel som fagpersonligt.

Værdier

Stormarkskolens grundværdier, der afspejles i personalets adfærd, er:
  • Åbenhed - vi siger tingene højt
  • Tillid - vi stoler på hinanden
  • Nysgerrighed - vi har lyst til at lære og blive klogere på hinanden og omverdenen.
Vi arbejder ud fra pædagogiske principper i samråd og samarbejde med vores læringscenter, som består af faglige vejledere, praksisvejledere, LKT-personale og andre ressourcepersoner.

Gode muligheder i Lolland Kommune

Vi giver nyuddannede lærere to ekstra løntrin, de første fire år, og derudover tilbyder vi alle lærere fleksibel arbejdstid, hvor der som udgangspunkt er tilstedeværelse til undervisning, tilsyn og team- og personalemøder, mens placering af den individuelle forberedelse er op til den enkelte medarbejder.

Vi ønsker at hjælpe nyuddannede lærere med at komme godt fra start og støtter derfor med et eksternt mentorforløb, som kobler teori og praksis. Mentorforløbet indeholder tre workshops, fem coachingtimer med mentor, samt mulighed for netværk med andre nyuddannede lærere.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte Souschef og leder af udskolingen Jan Rasmussen på tlf: 21 36 32 11 eller mail: jrasm@lolland.dk . Eller Skoleleder Thomas Gustafsen på 30 69 68 31

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Det skal bemærkes, at der ved ansættelse vil blive indhentet straffe- og børneattest for de personer, der tilbydes ansættelse.

Tiltrædelse pr. 1. august 2025.

Ansøgningsproces

Ansøgningsfristen er søndag den 4. maj 2025.

Ansættelsessamtaler vil finde sted mandag den 12. maj.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

 





Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

JobIndex