Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Udviklingsorienterede matematiklærere til indskolingen på Vesterbro Ny Skole

Vil du være med til at skabe en skole, der er baseret på viden om børns grundlæggende behov, og hvor børns hverdag er så motiverende og meningsfuld, at de ikke vil hjem, når skoledagen slutter?

Da indskolingen næste år får tilført flere resurser i form af co-teaching-indsatser, søger vi medarbejdere til faste stillinger, der sammen med resten af vores medarbejdere og ledelsen vil fortsætte den spændende og vigtige udvikling af skolen i tæt samarbejde med børne- og skoleforsker Louise Klinge.

Vi søger
Vi søger dygtige matematiklærere, som brænder for at bringe sin fagfaglighed i spil, bl.a. gennem projektbaseret læring og spændende matematikundervisning i indskolingen. Herudover er det en fordel, hvis du har linjefag eller gode faglige kompetencer indenfor natur/teknik, idræt, engelsk, specialpædagogik eller matematikvejledning. Vi har brudt skemaet op, og et årgangsteam i indskolingen samarbejder om alle timer i årgangens klasser, så du skal have lyst til og mod på at arbejde fagligt og tværfagligt i det meste af fagrækken.

Hvem er vi?
Vi en firsporet skole med 850 skønne og videbegærlige børn og 100 dygtige og engagerede pædagogiske medarbejdere i skolen og KKFO'en. Forældregruppen er kendetegnet ved et stort engagement i skolens virke.

Vi er bl.a. optaget af, at

  • Vesterbro Ny Skole er en god skole for både børn og voksne – når børn bruger tusindvis af timer på deres skoleliv, så skal skolen gøre sig umage for at forstå deres behov, og lærere og pædagoger skal have de bedst mulige betingelser for at kunne understøtte børnenes læring og trivsel
  • relationskompetent praksis er vores fælles fundament, fordi trivselsfremmende og udviklingsstøttende samspil uden skældud er afgørende for alle børns trivsel og udvikling, både socialt, fagligt og personligt – i alle stillinger betragtes faglighed som det at skabe udbytterige møder mellem børn og fagligt indhold, sådan at viden om og interesse i børn er lige så betydningsfuldt som viden om faget
  • udviklingen af skolen tager afsæt i seks grundlæggende behov, som Louise Klinge gennem sin forskning har identificeret, og som man tværvidenskabeligt kan konkludere, at alle børn og unge har brug for at få understøttet, det drejer sig om tryghed, autonomi, kompetence, samhørighed, sundhed og at bidrage
  • vi med udgangspunkt i al den gode praksis der allerede er på skolen arbejder i retning af mere projektbaseret læring, leg og bevægelse og fleksibel mødetid – på længere sigt vil vi også i højere grad inddrage kerneelementer som aldersblanding, fysiske rammer, udeskole og natur samt skolemad i udviklingen af skolen
  • inddrage børnenes stemme og at børnene i højere grad oplever, at det er deres skole, og tager medansvar for et godt læringsmiljø, gode pauser og det fysiske miljø på skolen
  • vi som professionelle læringsfællesskaber i teamene bidrager til at skabe og vedligeholde gode inkluderende læringsfællesskaber til gavn for alle børn
  • forældresamarbejde er et partnerskab mellem skole og hjem, som understøtter børnenes læring og trivsel
Hvem er du?
Vi søger engagerede og dygtige lærere, der

  • kan se sig selv i visionen ovenfor og kan navigere og trives i, at vi er i en udviklingsproces med foranderlighed
  • har et ressourceorienteret børnesyn og blik for inddragelse af børnenes stemme
  • har en relationskompetent praksis og en positiv og anerkendende tilgang til børnene
  • kan skabe gode inkluderende læringsfællesskaber til gavn for alle børn
  • bidrager aktivt til teamsamarbejdet – og forstår værdien af et velfungerende team
  • ser styrken i forskellighed og fælles forpligtelser samt af fælles forberedelse
  • er kreative og motiverende i deres undervisning
  • er engagerede i at samarbejde med forældrene om børnenes trivsel og læring
Løn- og ansættelsesforhold
Som ansat på Vesterbro Ny Skole har du som udgangspunkt 24 lektioner ugentligt. Som nyuddannet lærer får du en tilknyttet mentor og to lektioners nedsættelse første år. Vi forventer, at du kan starte den 1. august 2025. Ansættelse og aflønning sker efter gældende forhåndsaftale mellem Københavns Kommune og Københavns Lærerforening. I forbindelse med ansættelserne indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.

Yderligere oplysninger
For yderligere information er du velkommen til at kontakte skoleleder afdelingsleder Ane Steensbæk Nielsen på 24 96 19 82 eller afdelingsleder Lana Gindesgaard på 30 30 40 22. Se også skolens hjemmeside.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Søg via linket senest søndag den 18. maj 2025
Vi holder samtaler mandag den 26. maj. Der vil være en opgave i forbindelse med samtalerne.



Arbejdstid: Dag



Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS

JobIndex