Koordinerende jobrådgiver til Beskæftigelses- & Socialforvaltning, Jobafklaring og sygedagpenge
Har du lyst til at komme med på holdet? Vi er sat i verden for, ambitiøst og med effekt, at arbejde ind i forvaltningens kerneopgave, nemlig: job og uddannelse til alle. Kan du kommunikere med mennesker på alle niveauer – også når de står i svære situationer? Brænder du for at udvikle og fastholde udfordrede borgeres tilknytning til arbejdsmarkedet? Så er det måske dig, vi leder efter!
Vi søger 1 nye kollega i fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse hurtigst muligt.
Bliv en del af afdelingen
Vi er et ambitiøst og fagligt stærkt team, der arbejder fokuseret og målrettet med borgere, der er sygemeldte fra arbejdsmarkedet. Vi har fokus på fortsat fastholdelse og udvikling i borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet. Det er vigtigt for os, at vores borgere oplever en helhedsorienteret indsats, og at der er kontinuitet, sammenhæng og gennemsigtighed i vores sagsbehandling ikke kun mens de er hos os, men igennem hele deres forløb.
I Jobafklaring er vi aktuelt 23 jobrådgivere. Vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i hele vores område og på tværs af øvrige områder i forvaltningen og uden for vores egen forvaltning.
Vi både tror på og brænder for det, vi laver. Vi arbejder individuelt, men vi bruger hinandens erfaringer og input i løbende sparring til hele tiden at udvikle både os selv, vores metoder og vores arbejdsformer med henblik på fortsat at øge kvaliteten i vores sagsbehandling til gavn for vores borgere.
Aktuelt står vi overfor nogle spændende forandringer. I et borgerperspektiv samt med fokus på ekspertgruppens anbefalinger om fremtidens jobcenter er vi netop ved at omlægge driften således at sygedagpenge borger i stigende grad også vil blive en del af arbejdsområdet i vores afdeling. Det er en spændende proces, hvor vi sammen fokuserer på at vores borgere oplever endnu større sammenhæng i vores sagsbehandling og hvor medarbejder inddragelse i høj grad er med til at tilrettelægge processen.
Om jobbet
Hvad laver vi i afdelingen i dag?
Vi ønsker os, at du er / har:
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og Dansk Socialrådgiverforening og HK. Aflønningen vil tage udgangspunkt i grundløn 32 i HK’s overenskomst eller i grundløn 32 i overenskomsten med DS.
Vil du vide mere?
Hvis du ønsker yderligere oplysninger i forhold til stillingen, kan du henvende dig til afdelingsleder Selina Øllgaard på 21 32 36 78 eller medarbejder Sebrina Mertz på 23 39 36 20. (OBS vi holder ferie i uge 16).
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 6. maj 2025 og vi forventer afholdelse af jobsamtaler i uge 20.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Har du lyst til at komme med på holdet? Vi er sat i verden for, ambitiøst og med effekt, at arbejde ind i forvaltningens kerneopgave, nemlig: job og uddannelse til alle. Kan du kommunikere med mennesker på alle niveauer – også når de står i svære situationer? Brænder du for at udvikle og fastholde udfordrede borgeres tilknytning til arbejdsmarkedet? Så er det måske dig, vi leder efter!
Vi søger 1 nye kollega i fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse hurtigst muligt.
Bliv en del af afdelingen
Vi er et ambitiøst og fagligt stærkt team, der arbejder fokuseret og målrettet med borgere, der er sygemeldte fra arbejdsmarkedet. Vi har fokus på fortsat fastholdelse og udvikling i borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet. Det er vigtigt for os, at vores borgere oplever en helhedsorienteret indsats, og at der er kontinuitet, sammenhæng og gennemsigtighed i vores sagsbehandling ikke kun mens de er hos os, men igennem hele deres forløb.
I Jobafklaring er vi aktuelt 23 jobrådgivere. Vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i hele vores område og på tværs af øvrige områder i forvaltningen og uden for vores egen forvaltning.
Vi både tror på og brænder for det, vi laver. Vi arbejder individuelt, men vi bruger hinandens erfaringer og input i løbende sparring til hele tiden at udvikle både os selv, vores metoder og vores arbejdsformer med henblik på fortsat at øge kvaliteten i vores sagsbehandling til gavn for vores borgere.
Aktuelt står vi overfor nogle spændende forandringer. I et borgerperspektiv samt med fokus på ekspertgruppens anbefalinger om fremtidens jobcenter er vi netop ved at omlægge driften således at sygedagpenge borger i stigende grad også vil blive en del af arbejdsområdet i vores afdeling. Det er en spændende proces, hvor vi sammen fokuserer på at vores borgere oplever endnu større sammenhæng i vores sagsbehandling og hvor medarbejder inddragelse i høj grad er med til at tilrettelægge processen.
Om jobbet
Hvad laver vi i afdelingen i dag?
- Håndtering af myndighedsopgaven ift. borgere i målgruppen for jobafklaringsforløb og sygedagpenge
- Motiverende samtaler med borger, med positive krav og forventninger til borgers egen indsats og aktiv medvirken i egen sag
- Understøttelse i udarbejdelse af den individuelle plan, herunder udarbejdelse af CV
- Med fokus på arbejdsmarkedet og empowerment samarbejder vi med borger i deres vej tilbage i job eller uddannelse
- Iværksætte relevante indsatser med fokus på blandt andet lønnede timer, praktikker og udviklende forløb
- Samarbejder med borgerne, lægerne, anden aktør, herunder andre områder i kommunen og forvaltningen
- Afklarer borgernes fremtidige arbejdsmarkedstilknytning
Vi ønsker os, at du er / har:
- Socialfaglig baggrund indenfor beskæftigelsesområdet gerne med kendskab til eller erfaring med jobafklarings- og sygedagpengeområdet
- Reflekterende ift. egen praksis og nysgerrig
- Har lyst til at arbejde i et tværfagligt samarbejde med forskellige samarbejdspartnere, i en koordinerende rolle
- Flair og forståelse for myndighedsopgaven
- Kendskab til arbejdsmarkedet og evne til at matche borgere og jobområder
- Evnen til at have mange bolde i luften
- Gode kommunikative evner og systematisk opgavetilgang
- Imødekommende og har nemt ved at skabe relationer
- Team-orienteret og sætter vi før jeg
- Et engageret og tværfagligt miljø, hvor vi sammen tænker i helheder, finder nye veje og til stadighed udvikler vores metoder og kompetencer
- Mentorforløb i forbindelse med din opstart
- Fleksibel arbejdstid med mulighed for hjemmearbejde, der hvor opgaven tillader det
- Sundhedsordning
- En arbejdsplads med fokus på høj faglig kvalitet og trivsel
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og Dansk Socialrådgiverforening og HK. Aflønningen vil tage udgangspunkt i grundløn 32 i HK’s overenskomst eller i grundløn 32 i overenskomsten med DS.
Vil du vide mere?
Hvis du ønsker yderligere oplysninger i forhold til stillingen, kan du henvende dig til afdelingsleder Selina Øllgaard på 21 32 36 78 eller medarbejder Sebrina Mertz på 23 39 36 20. (OBS vi holder ferie i uge 16).
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 6. maj 2025 og vi forventer afholdelse af jobsamtaler i uge 20.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning