Jobrådgiver til Job & Sygdom 2
Sygedagpengeområdets kerneopgave er at støtte og motivere sygedagpengemodtagere til at udvikle og genvinde arbejdsevnen og vende tilbage til arbejdsmarkedet hurtigst muligt.
Vi søger en jobrådgiver til Job & Sygdom 2 – Sygedagpenge, fastholdelse af sygemeldte fra beskæftigelse. Som jobrådgiver hos os, samarbejder du med sygemeldte lønmodtagere og deres arbejdsgivere med det formål at understøtte, at den sygemeldte hurtigst muligt genvinder sin arbejdsevne.
I Afdelingen Job & Sygdom 2 er den primære målgruppe borgere, der er sygemeldt fra deres arbejde. Vi samarbejder tæt med den sygemeldte og arbejdsgiveren for at fastholde arbejdstilknytningen, når det giver mening. Vores vigtigste redskab er den gode samtale med henblik på tilbagevenden til job eller arbejdsmarkedstilknytning.
Hele sygedagpengeområdet består af ca. 80 medarbejdere, organiseret i 4 afdelinger med hver vores kerneaktiviteter, der bidrager ind i den fælles kerneopgave. Vi tror på, at der er en plads til alle på arbejdsmarkedet og alle har noget at bidrage med.
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende job inden for sygedagpengeområdet med fokus på fastholdelse af job og arbejdsidentitet og tilknytning til arbejdsmarkedet via dialog med den sygemeldte, arbejdsgiver og andre aktører.
Du bliver en del af en arbejdsplads, som har fokus på en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Det betyder, at vi ønsker vores medarbejdere trives, og løbende kompetenceudvikles med deres opgaver.
Vi er en afdeling med stor sammenhængskraft, og med fællesskabet i fokus. Vi prioriterer det sociale, og holder fast i fællesskabet og et sundt arbejdsmiljø, også når vi har travlt.
Du bliver en del af implementeringen af nye lovtiltag, og kan være med til at præge, hvordan vi fremadrettet skal løse vores kerneopgave.
Vi benytter mentoroplæring de første 3 måneder – som tager udgangspunkt i dit fundament og faglige grundlag. Du vil få ledelsesmæssig støtte, hvor leder viser interesse i den enkelte medarbejders trivsel og faglighed, bl.a. ved månedlige 1-1 møder, hvor vi taler om trivsel, kerneopgaven kompetenceudvikling m.m..
Du vil i denne stilling få høj grad af frihed til at tilrettelægge kalender/opgaver, gode muligheder for hjemmearbejde, sundhedsordning, gratis kaffe/the/kakao, og meget mere, der gør det lidt sjovere at arbejde hos os.
Om jobbet
Som jobrådgiver forventer vi, at du:
Vi forventer, at du:
I Beskæftigelses- og Socialforvaltningen arbejder vi hver dag på at få flere odenseanere i job og uddannelse. Det er kerneopgaven, og den løser vi med et fast fokus på effekten - vi gør det, der virker.
Forvaltningens opgaver spænder bredt, og de cirka 1400 ansatte arbejder med bl.a. jobformidling, udbetaling af ydelser, stofbehandling og tilbud til socialt udsatte. Opgaverne er vidt forskellige, men alle medarbejdere er med til at gøre en forskel, både for den enkelte borger og for hele Odense, ved at sikre at flere kommer i uddannelse og job, og at flere odenseanere er sunde og trives.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du beskriver, hvad du kan bidrage med i vores afdeling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er fast 37 timer ugentlig med tiltrædelse hurtigst muligt.
Arbejdssted er Jobcenter Odense, Tolderlundsvej 2, 5000 Odense.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til afdelingsleder Therese Lovring på 20 46 61 98, eller jobrådgiver og TR for Dansk socialrådgiverforening, Marie Frost Mortensen på 51 36 15 81.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 27. april 2025. Ansættelsessamtaler afholdes den 29. april 2025.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Sygedagpengeområdets kerneopgave er at støtte og motivere sygedagpengemodtagere til at udvikle og genvinde arbejdsevnen og vende tilbage til arbejdsmarkedet hurtigst muligt.
Vi søger en jobrådgiver til Job & Sygdom 2 – Sygedagpenge, fastholdelse af sygemeldte fra beskæftigelse. Som jobrådgiver hos os, samarbejder du med sygemeldte lønmodtagere og deres arbejdsgivere med det formål at understøtte, at den sygemeldte hurtigst muligt genvinder sin arbejdsevne.
I Afdelingen Job & Sygdom 2 er den primære målgruppe borgere, der er sygemeldt fra deres arbejde. Vi samarbejder tæt med den sygemeldte og arbejdsgiveren for at fastholde arbejdstilknytningen, når det giver mening. Vores vigtigste redskab er den gode samtale med henblik på tilbagevenden til job eller arbejdsmarkedstilknytning.
Hele sygedagpengeområdet består af ca. 80 medarbejdere, organiseret i 4 afdelinger med hver vores kerneaktiviteter, der bidrager ind i den fælles kerneopgave. Vi tror på, at der er en plads til alle på arbejdsmarkedet og alle har noget at bidrage med.
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende job inden for sygedagpengeområdet med fokus på fastholdelse af job og arbejdsidentitet og tilknytning til arbejdsmarkedet via dialog med den sygemeldte, arbejdsgiver og andre aktører.
Du bliver en del af en arbejdsplads, som har fokus på en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Det betyder, at vi ønsker vores medarbejdere trives, og løbende kompetenceudvikles med deres opgaver.
Vi er en afdeling med stor sammenhængskraft, og med fællesskabet i fokus. Vi prioriterer det sociale, og holder fast i fællesskabet og et sundt arbejdsmiljø, også når vi har travlt.
Du bliver en del af implementeringen af nye lovtiltag, og kan være med til at præge, hvordan vi fremadrettet skal løse vores kerneopgave.
Vi benytter mentoroplæring de første 3 måneder – som tager udgangspunkt i dit fundament og faglige grundlag. Du vil få ledelsesmæssig støtte, hvor leder viser interesse i den enkelte medarbejders trivsel og faglighed, bl.a. ved månedlige 1-1 møder, hvor vi taler om trivsel, kerneopgaven kompetenceudvikling m.m..
Du vil i denne stilling få høj grad af frihed til at tilrettelægge kalender/opgaver, gode muligheder for hjemmearbejde, sundhedsordning, gratis kaffe/the/kakao, og meget mere, der gør det lidt sjovere at arbejde hos os.
Om jobbet
Som jobrådgiver forventer vi, at du:
- Kan støtte, vejlede og motivere borgere, som aktuelt har fravær fra arbejdsmarkedet. Din primære opgave vil være at få borgernes ressourcer og kompetencer tænkt ind i en retning og plan for tilbagevenden
- Er tydelig i dit samarbejde med borgerne og virksomhederne om, at det er arbejdsmarkedet og vejen dertil, der er omdrejningspunktet
- Aktivt kan arbejde med inddragelse af borgeren og arbejdsgiverne, så disse tager ansvar og ejerskab over forløbet
- Fremme fastholdelse og tilknytning til arbejdsmarkedet ved tidlig kontakt og dialog
- Har et bredt og solidt kendskab til beskæftigelseslovgivningerne, såvel til målgruppen
- Iværksætte relevante indsatser med fokus på bl.a. delvise raskmeldinger samt praktikker, når det er nødvendigt
- Afklare og opkvalificere borgerens fremtidige arbejdsmarkedstilknytning, herunder administrativt arbejde forud for møder på Rehabiliteringsteamet
- Foretage løbende, meningsfulde og effektive opfølgninger, hvor fokus altid er på vejen tilbage til arbejdsmarkedet med et bæredygtigt helhedsorienteret blik
Vi forventer, at du:
- Har relevant solid erfaring inden for beskæftigelsesområdet og gerne sygedagpengeområdet
- Evner at tilgå arbejdet struktureret, og kan holde overblik, så de mange deadlines overholdes. Det er en nødvendig egenskab, du kan skabe struktur og overblik, så du prioriterer dine opgaver
- Kan holde fokus på, at det, vi gør, giver borgerværdi
- Mestrer den gode jobrettede samtale med borgeren, hvor du med relevant arbejdsmarkedsviden og samtaleteknik kan understøtte borgeren i selv at tage ansvar i egen sag og proces
- Har gode kommunikative evner, og trives med at en stor del af arbejdet består i administrative opgaver og til tider et større skriftligt arbejde
- Har en naturlig autoritet, er beslutningsstærk, omstillingsparat og har en anerkendende tilgang
- Mestrer at sætte dig for bordenden i rundbordssamtaler med henblik på at indgå aftaler om fastholdelsestiltag, der kan accepteres af både borger og arbejdsgiver
- Er modig og kan agere på egen hånd, men søger sparring og støtte, når det er nødvendigt
I Beskæftigelses- og Socialforvaltningen arbejder vi hver dag på at få flere odenseanere i job og uddannelse. Det er kerneopgaven, og den løser vi med et fast fokus på effekten - vi gør det, der virker.
Forvaltningens opgaver spænder bredt, og de cirka 1400 ansatte arbejder med bl.a. jobformidling, udbetaling af ydelser, stofbehandling og tilbud til socialt udsatte. Opgaverne er vidt forskellige, men alle medarbejdere er med til at gøre en forskel, både for den enkelte borger og for hele Odense, ved at sikre at flere kommer i uddannelse og job, og at flere odenseanere er sunde og trives.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du beskriver, hvad du kan bidrage med i vores afdeling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er fast 37 timer ugentlig med tiltrædelse hurtigst muligt.
Arbejdssted er Jobcenter Odense, Tolderlundsvej 2, 5000 Odense.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til afdelingsleder Therese Lovring på 20 46 61 98, eller jobrådgiver og TR for Dansk socialrådgiverforening, Marie Frost Mortensen på 51 36 15 81.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 27. april 2025. Ansættelsessamtaler afholdes den 29. april 2025.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning