Vil du være del af en varieret hverdag med spændende faglige udfordringer, gensidig sparring og en uformel og hyggelig omgangstone? Så har vi en ledig plads og en titel som Miljøsagsbehandler, der står og venter kun på dig.
Om jobbetDit primære ansvarsområde vil være at udvikle en model for affaldstilsynet i tæt koordination med dine kolleger på virksomheds- og affaldsområdet. Du skal være med til at udvikle en model, der sikrer et effektiv tilsyn, der giver værdi for virksomhederne og understøtter mere genanvendelse af affaldet. Du vil sammen med dine kolleger være ansvarlig for at vi når i mål med affaldstilsynene og du vil skulle udføre en del af tilsynene selv. Derudover vil du indgå i vores virksomhedsgruppe, der arbejder bredt som myndighed på miljøområdet.
Arbejdsopgaverne spænder vidt og indeholder blandet andet:
- løbende kontakt med virksomheder og miljørådgivere
- tilsyn med tilsynspligtige virksomheder, lige fra autoværksteder til medtech-virksomheder
- fremme cirkulær økonomi hos virksomheder
- anvisning af og tilsyn med byggeaffald og jord
- udarbejdelse af spildevandstilladelser/tilslutningstilladelser (processpildevand)
- udarbejdelse af tilladelser, miljøgodkendelser af forurenende virksomheder
- behandling af klagesager og kontakt med borgere og virksomheder
Fælles for de mange opgavetyper er myndighedsrollen, og at vi overordnet arbejder med områder under miljøbeskyttelseslovens kapitel 5. Men det sker, at en konkret miljøproblematik kræver et kig i flere lovgivninger eller bekendtgørelser, for at finde det rette lovgreb. Derfor er det en fordel, at man er klar på research indenfor både lovgivning samt teknisk forståelse af en virksomhed.
Din profilDu kommer gerne med en god portion erfaring, men det er ikke et krav, hvis du er motiveret og lærenem. Har du relevant erfaring med sagsbehandling særligt indenfor miljølovgivningen eller viden om affald, industri-spildevand, jordforurening eller støj er det en fordel. Det kan også være erfaring med rådgivning og tilsyn i en anden form. Først og fremmest er du en god kollega, der tager ansvar for den fælles opgaveløsning og lægger vægt på fællesskab og faglig sparring.
Derudover har du formentlig:
- Relevant akademisk uddannelse, gerne indenfor miljøområdet
- Erfaring fra arbejde i en kommune, styrelse eller en anden politisk organisation
- Har forståelse for sagsbehandling indenfor miljøbeskyttelsesloven og/eller forvaltningsloven
- Er god til at formulere dig på dansk, både skriftligt og mundtligt
- Arbejder struktureret og er grundig, selvstændig og overholder deadlines
- Er faglig ambitiøs og åben for at lære nyt
Derfor skal du vælge os
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER
AnsættelsesvilkårDu ansættes efter gældende overenskomst for kommunalt ansatte. Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og en ugentlig arbejdstid på 37 timer med fleksible arbejdsforhold og mulighed for at arbejde hjemmefra.
Om osDu kommer ind i afdelingen ’Klima, Natur og Miljø’, hvor du vil blive en del af et stort og stærkt fagligt fællesskab. Klima, Natur og Miljø er en del af By og Miljø - området. Klima, Natur og Miljø arbejder indenfor natur, miljø, vand, klimatilpasning og grøn omstilling. Du vil blive en del af det ene af afdelingens to teams, Team Virksomheder og Ressourcer, der består af 14 glade og engagerede medarbejdere. Hos os, vil du sidde i kontorfællesskab med kollegaer, som altid er klar på at hjælpe og sparre med dig, ligesom vi altid vil være nysgerrige efter at få dit perspektiv med. Det er en social arbejdsplads der rummer mulighed for at deltage i alt fra løbeklub, shelterture, fredagsøl/vand til strikke cafe, hvis man har lyst.
Vi vægter faglighed, vidensdeling og god stemning højt og passer på hinanden. Vi vil gerne sikre, at du kan udvikle dig fagligt gennem sparring, netværk og ved at deltage i relevante kurser, seminarer mv. Vi har masser af opgaver, der skal løses, så du får rig mulighed for at udfolde dine ambitioner i en afdeling med et godt arbejdsklima.
Ansøgning, samtale og kontaktDu søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Samtaler: Samtaler afholdes i uge 21 og 22
Ansøg her
Tilbage til søgning