Konsulent med administrativ flair til porteføljestyringsenheden
Kan du understøtte processer på tværs af fagligheder og sikre fremdrift i projekter?
Har du et indre administrativt gen?
Evner du at skabe resultater både på egen hånd og sammen med andre?
Kan du sikre grundig opfølgning og er god til at samarbejde på tværs af niveauer?
Evner du at kombinere information og oversætte faglig-kommune lingo til almindeligt dansk?
Har du erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation?
Så er der mulighed for pr. 1. september 2025 at blive en del af porteføljestyringsenheden i Odense Kommunes By- og Kulturforvaltning i afdelingen for Økonomi, Ejendom, og Digitalisering.
Du vil få en central rolle i at være med til at udvikle og konsolidere porteføljestyringsenheden i tæt samarbejde med dine kolleger samt understøtte udmøntningen og opfølgning i forbindelse med de to programmer Fremtidens Velfærd samt Velfærdens Fundament. I forhold til porteføljestyringen vil du være med til sikre udviklingen af porteføljestyringsmøderne. I forhold til Fremtidens Velfærd samt Velfærdens Fundament vil du være med til at følge op på de politiske beslutninger hos de respektive fagligheder. Du vil derudover skulle udarbejde oplæg til relevante strategiske og politiske fora samt skrive notater til administrativt eller politiks beslutning. Du vil ligeledes få en central rolle i at sikre koordinering og besvarelser af aktindsigter og borgerhenvendelser i Økonomi, Ejendom og Digitaliseringsamt samt bistå med mødeplanlægning.
Om jobbet
Som konsulent i porteføljestyringsenheden skal du sikre at Økonomi, Ejendom og Digitalisering får administreret og udarbejdet besvarelser på henvendelser og aktindsigter, herunder sikre den interne koordinering i afdelingen og på tværs af forvaltningen, når det er nødvendigt. Du vil være med til at understøtte de to programmer Fremtidens Velfærd samt Velfærdens Fundament samt varetage mødeplanlægningen for især kontorchefen for byggeri og vedligehold. Du vil være med til at forberede porteføljestyringsmøderne samt sikre udviklingen henimod at forvaltningerne administrativt og politisk kan prioritere bygge- og anlægsprojekterne, når det er nødvendigt. Din rolle vil dermed være at facilitere og understøtte de administrative-, de kommunikative- samt forandringsprocesserne i en organisation præget af stærke fagligheder, mange opgavefællesskaber såvel internt som på tværs af kommunen og dette i en organisation, som er i forandring. Hverdagen i porteføljestyringsenheden er kendetegnet af en god stemning, hvor vi hjælper hinanden, har konstruktive og åbne dialoger, deler viden på tværs og hvor man både bliver fagligt udfordret og samtidig føler sig godt tilpas og hjulpet.
Personalemæssigt vil du formelt referere til chefen for økonomi, ejendom og digitalisering. Fagligt og i det daglige arbejde vil du referere til lederen af porteføljestyringsenheden mens dine opgaver og arbejdsfelt vil være understøttende på tværs af forvaltningen. Dine primære arbejdsopgaver vil være:
Økonomi, Ejendom og Digitalisering har ansvaret for By- og Kulturforvaltningens økonomi og digitaliseringsprojekter samt nybyg, ombyg, drift og vedligehold af de kommunale bygninger. Porteføljestyringsenheden i By- og Kulturforvaltningen refererer til chefen for ejendom, økonomi og digitalisering. Det er en lille enhed, der har programledelsen af Fremtidens Velfærd og Velfærdens Fundament og hvis primære formål det er at sikre et fælles overblik over status og fremdrift i kommunens samlede anlægsportefølje.
Porteføljestyringsenhedens overordnede formål er at:
Om dig
Da der er tale om en selvstændig og ansvarsfuld rolle i økonomi, ejendom og digitalisering, en blanding kommunikative og administrative små og store opgaver i en lille og forholdsvis ny enhed, søger vi dig, der har de rette faglige og personlige kvalifikationer.
Af faglige kvalifikationer ønsker vi os, at du har:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Jobstart ønskes senest 1. september 2025.
Vil du vide mere
Har du spørgsmål til stillingens opgaver eller ønsker du at drøfte dine kvalifikationer i forhold til stillingen, er du velkommen tli at kontakte den faglig og daglig leder af porteføljestyringsenheden Iben Zukunft på 24 26 06 82 eller idz@odense.dk eller afdelingschef for Ejendom, Økonomi og Digitalisering Lisbeth Spenner på 23 31 77 68 eller lws@odense.dk.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er fredag den 13. juni 2025.
Vi afholder første samtaler onsdag den 25. juni 2025 og anden samtaler torsdag den 3. juli 2025.
Kandidater, der bliver inviteret til 2. samtale, vil blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse og evt. skulle arbejde med en case samt præsentere referencer.
Om By- og Kulturforvaltningen i Odense Kommune
By- og Kulturforvaltningen i Odense kommune varetager alt fra udarbejdelse af lokalplaner, tilrettelæggelse af kulturelle begivenheder, understøttelse af fritids- og foreningslivet, er ansvarlig for den løbende ejendomsservice samt udvikler og udmønter bygge- og anlægsopgaver. By- og Kulturforvaltningen spiller dermed en helt central rolle i byens udvikling og borgernes hverdag med den overordnede vision om, at skabe en by man ikke vil gå glip af. I det daglige arbejde er der fokus på at sikre et godt arbejdsmiljø samt at udleve forvaltningens 4 værdier, så de ikke forbliver pæne ord på fint papir: By- og Kulturforvaltningens værdier er:
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Kan du understøtte processer på tværs af fagligheder og sikre fremdrift i projekter?
Har du et indre administrativt gen?
Evner du at skabe resultater både på egen hånd og sammen med andre?
Kan du sikre grundig opfølgning og er god til at samarbejde på tværs af niveauer?
Evner du at kombinere information og oversætte faglig-kommune lingo til almindeligt dansk?
Har du erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation?
Så er der mulighed for pr. 1. september 2025 at blive en del af porteføljestyringsenheden i Odense Kommunes By- og Kulturforvaltning i afdelingen for Økonomi, Ejendom, og Digitalisering.
Du vil få en central rolle i at være med til at udvikle og konsolidere porteføljestyringsenheden i tæt samarbejde med dine kolleger samt understøtte udmøntningen og opfølgning i forbindelse med de to programmer Fremtidens Velfærd samt Velfærdens Fundament. I forhold til porteføljestyringen vil du være med til sikre udviklingen af porteføljestyringsmøderne. I forhold til Fremtidens Velfærd samt Velfærdens Fundament vil du være med til at følge op på de politiske beslutninger hos de respektive fagligheder. Du vil derudover skulle udarbejde oplæg til relevante strategiske og politiske fora samt skrive notater til administrativt eller politiks beslutning. Du vil ligeledes få en central rolle i at sikre koordinering og besvarelser af aktindsigter og borgerhenvendelser i Økonomi, Ejendom og Digitaliseringsamt samt bistå med mødeplanlægning.
Om jobbet
Som konsulent i porteføljestyringsenheden skal du sikre at Økonomi, Ejendom og Digitalisering får administreret og udarbejdet besvarelser på henvendelser og aktindsigter, herunder sikre den interne koordinering i afdelingen og på tværs af forvaltningen, når det er nødvendigt. Du vil være med til at understøtte de to programmer Fremtidens Velfærd samt Velfærdens Fundament samt varetage mødeplanlægningen for især kontorchefen for byggeri og vedligehold. Du vil være med til at forberede porteføljestyringsmøderne samt sikre udviklingen henimod at forvaltningerne administrativt og politisk kan prioritere bygge- og anlægsprojekterne, når det er nødvendigt. Din rolle vil dermed være at facilitere og understøtte de administrative-, de kommunikative- samt forandringsprocesserne i en organisation præget af stærke fagligheder, mange opgavefællesskaber såvel internt som på tværs af kommunen og dette i en organisation, som er i forandring. Hverdagen i porteføljestyringsenheden er kendetegnet af en god stemning, hvor vi hjælper hinanden, har konstruktive og åbne dialoger, deler viden på tværs og hvor man både bliver fagligt udfordret og samtidig føler sig godt tilpas og hjulpet.
Personalemæssigt vil du formelt referere til chefen for økonomi, ejendom og digitalisering. Fagligt og i det daglige arbejde vil du referere til lederen af porteføljestyringsenheden mens dine opgaver og arbejdsfelt vil være understøttende på tværs af forvaltningen. Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Sikre arbejdsgange, koordineringen og samlet besvarelse af aktindsigter og henvendelser.
- Understøtte de to programmer administrativt samt følge op på de politiske beslutninger.
- Udvikle og konsolidere porteføljestyringsmøderne.
- Udarbejde oplæg og notater til administrativt eller politisk beslutning.
- Understøtte kontorchefen for byggeri og vedligehold med mødeplanlægningen
- Ad hoc-opgaver
Økonomi, Ejendom og Digitalisering har ansvaret for By- og Kulturforvaltningens økonomi og digitaliseringsprojekter samt nybyg, ombyg, drift og vedligehold af de kommunale bygninger. Porteføljestyringsenheden i By- og Kulturforvaltningen refererer til chefen for ejendom, økonomi og digitalisering. Det er en lille enhed, der har programledelsen af Fremtidens Velfærd og Velfærdens Fundament og hvis primære formål det er at sikre et fælles overblik over status og fremdrift i kommunens samlede anlægsportefølje.
Porteføljestyringsenhedens overordnede formål er at:
- Understøtte at By- og Kulturforvaltningen arbejder i helheder internt i forvaltningen og mellem kommunens øvrige forvaltninger indenfor bygge- og anlægsområdet
- Have inddragende og gennemsigtige processer
- Have digitaliserede arbejdsgange, som hænger sammen med økonomi- og ressourcestyringen
- Udvikle årshjul i forhold til de afrapporteringer, der er brug for
- Understøtte udviklingen af prioriteringshierarkier
- Understøtte udviklingen af et langsigtet bygge- og anlægsperspektiv
Om dig
Da der er tale om en selvstændig og ansvarsfuld rolle i økonomi, ejendom og digitalisering, en blanding kommunikative og administrative små og store opgaver i en lille og forholdsvis ny enhed, søger vi dig, der har de rette faglige og personlige kvalifikationer.
Af faglige kvalifikationer ønsker vi os, at du har:
- Relevant videregående uddannelse, du må gerne være nyuddannet eller have 1-2 års erfaring
- Erfaring med eller mod på at udarbejde gode besvarelser til politikere eller borgere
- Nemt ved målrettede og velskrevne besvarelser og materialer til den relevante kanal og målgruppe
- En indre administrator, der er systematisk og sætter en ære i at levere produkter af høj kvalitet til rette tid
- Evnen til at skabe resultater på egen hånd og sammen med andre
- Erfaring med at vægte forskellige fagligheder og interesser til fælles bedste
- Have en struktureret tilgang til opgaverne
- Have blik for detaljen samt sikre sammenhængene på tværs
- Kunne trives med udfordrende opgaver i en til tider hektisk hverdag
- Være selvledende og forandringsorienteret
- Kunne udvise stærke samarbejdsevner
- Kunne trives med at afbalancere ønsker, behov, muligheder samt besluttede rammer og retning i opgaveløsningerne
- Være bevidst om egen faglighed i samarbejdet med andre fagligheder.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Jobstart ønskes senest 1. september 2025.
Vil du vide mere
Har du spørgsmål til stillingens opgaver eller ønsker du at drøfte dine kvalifikationer i forhold til stillingen, er du velkommen tli at kontakte den faglig og daglig leder af porteføljestyringsenheden Iben Zukunft på 24 26 06 82 eller idz@odense.dk eller afdelingschef for Ejendom, Økonomi og Digitalisering Lisbeth Spenner på 23 31 77 68 eller lws@odense.dk.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er fredag den 13. juni 2025.
Vi afholder første samtaler onsdag den 25. juni 2025 og anden samtaler torsdag den 3. juli 2025.
Kandidater, der bliver inviteret til 2. samtale, vil blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse og evt. skulle arbejde med en case samt præsentere referencer.
Om By- og Kulturforvaltningen i Odense Kommune
By- og Kulturforvaltningen i Odense kommune varetager alt fra udarbejdelse af lokalplaner, tilrettelæggelse af kulturelle begivenheder, understøttelse af fritids- og foreningslivet, er ansvarlig for den løbende ejendomsservice samt udvikler og udmønter bygge- og anlægsopgaver. By- og Kulturforvaltningen spiller dermed en helt central rolle i byens udvikling og borgernes hverdag med den overordnede vision om, at skabe en by man ikke vil gå glip af. I det daglige arbejde er der fokus på at sikre et godt arbejdsmiljø samt at udleve forvaltningens 4 værdier, så de ikke forbliver pæne ord på fint papir: By- og Kulturforvaltningens værdier er:
- Handlekraft – vi er fokuserede problemløsere
- Lydhørhed – vi er hjælpsomme samarbejdspartnere
- Ambition – vi er nyskabende igangsættere
- Imødekommenhed – vi er serviceorienterede kommunikatører
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning