Albertslund er en grøn kommune med store ambitioner. Vi er stolte af vores kommune, og gør os umage i vores opgaver og indsatser for borgerne, foreningerne og virksomhederne. Vi er én kommune og én organisation. Vi har engagerede og dygtige medarbejdere samt en samarbejdskultur, der går på tværs af områder og niveauer. Det gør Albertslund Kommune til et godt sted at arbejde.
Brænder du for at gøre en forskel for borgere med behov for hjælpemidler? Har du ledelseserfaring og lyst til at stå i spidsen for en vigtig funktion, der kombinerer myndighedsarbejde med praktisk logistik og faglig udvikling? Så er det måske dig, vi søger som ny leder for Myndighed Hjælpemidler og Hjælpemiddeldepot.
Om stillingen
Vi søger en visionær og engageret teamleder til at stå i spidsen for Myndighed, Hjælpemidler og Hjælpemiddeldepot - en enhed med ansvar for både myndighedsopgaver efter serviceloven og den daglige drift af hjælpemiddeldepotet. Det er borgerens samlede livssituation der skal være i fokus for god og effektiv sagsbehandling og opgaveløsning. Samtidig er der tale om et område, som i disse år berøres af både ældrereform og sundhedsreform, hvilket betyder, at det også er afgørende, at du kan håndtere udvikling af området.
Som teamleder får du ansvaret for både personaleledelse og udvikling af hjælpemiddelsvisitationen og hjælpemiddeldepotet. Enheden varetager sagsbehandling vedrørende bevilling af hjælpemidler og forbrugsgoder, samt ansvar for udlevering, vedligeholdelse og genanvendelse af hjælpemidler. Hjælpemiddeldepotet drives i et tværkommunalt samarbejde med Glostrup Kommune, og opgaverne løses bl.a. i tæt samspil mellem faglige sagsbehandlere og praktisk orienterede depotmedarbejdere. Teamet består af i alt 17 medarbejdere: én fagkoordinator, otte visitatorer, én administrativ medarbejder samt syv teknikere.
Vi står over for at samle myndighedsområdet med visitation på ældre-, social og hjælpemiddelsområdet herunder hjælpemiddelsdepotet i én fælles myndighedsafdeling.
Myndighedsafdelingen skal udvikles til én indgang for borgere, som har behov for hjælp og støtte i hverdagen til at leve så selvstændige og uafhængige liv som muligt med størst mulig livskvalitet. Samarbejdet med borgerne og på tværs af afdelinger og forvaltninger er afgørende for at lykkes på dette område.
Du vil komme til at referer til myndighedslederen og indgå i afdelingens kommende ledergruppe, bestående af tre teamledere inklusiv dig selv samt myndighedslederen. Den nye ledergruppe skal sammen have fokus på, hvordan vi kan bringe myndighed på ældre-, socialområdet og handicapområdet tættere sammen og gøre brug af de mange stærke og forskelligartede fagligheder, som er til stede på fagområderne. Det er vigtigt, at du kan finde en drivkraft i udviklingen af en fælles kultur, et godt arbejdsmiljø og et stærkt tværgående samarbejde til gavn for borger, medarbejder og ledere.
Som leder bliver du ansvarlig for:
- Den daglige personaleledelse af både sagsbehandlere og depotmedarbejdere
- Faglig sparring og kvalitetssikring af sagsbehandling og service
- Udvikling og optimering af arbejdsgange og samarbejde på tværs af enheden
- Økonomistyring og strategisk prioritering med fokus på effektiv og bæredygtig ressource anvendelse
- Tæt samarbejde med øvrige ledere, leverandører og relevante samarbejdspartnere
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant sundheds- eller terapeutfaglig baggrund, gerne suppleret med ledelseserfaring
- Har kendskab til myndighedsarbejde og gerne erfaring med hjælpemiddelområdet
- Har stærke samarbejdsevner og kan navigere i en kompleks hverdag med mange interessenter
- Er udviklingsorienteret og motiveret for at skabe sammenhæng mellem faglighed, økonomi og effektiv drift
- Kommunikerer tydeligt og inddragende – både internt med medarbejdere og kolleger, og eksterne samarbejdspartnere og leverandører
- Har fokus på at skabe et godt og udviklende arbejdsmiljø, hvor medarbejderne oplever medindflydelse, faglig udvikling og arbejdsglæde
Vi tilbyder
- En spændende og alsidig lederstilling med mulighed for stor indflydelse
- Et dedikeret team af dygtige og engagerede medarbejdere
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Et arbejdsmiljø præget af tillid, samarbejde og faglig stolthed
Er du klar til at tage ledelsen og udvikle fremtidens hjælpemiddelområde sammen med os? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning!
Praktisk information
Ansøgningsfrist: Den 12. juni kl. 12
Samtaler forventes afholdt: Første samtale den 19. juni og anden samtale den 25. juni. Der vil være en opgave som du skal afsætte tid til at forberede en time før samtalen.
Stillingen ønskes besat fra: Den 1. august 2025 eller snarest muligt.
Arbejdssted: Albertslund Rådhus, Nordmarks allé 1, 2620 Albertslund.
For yderligere information og spørgsmål til stillingen, kontakt leder af Myndighedsenheden Sophie Brohus, tlf. 29 12 02 24 eller på mail odb@albertslund.dk.
Løn og ansættelsesforhold
- Stillingen er på 37 timer og på overenskomstvilkår. Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.
- Du vil få arbejdsplads på Albertslund Rådhus og på hjælpemiddelsdepotet i Albertslund
- Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling.
- Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelsen. Det er en forudsætning for ansættelse i Albertslund Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse.
- Albertslund Kommune har røgfri arbejdstid.
Ansøgningen skal sendes elektronisk til:
Albertslund kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning. CV, eksamensbevis, autorisations -ID samt relevante bilag online.
Læs mere på www.albertslund.dk
Velkommen til Albertslund - den bæredygtige by for børnene, det grønne og fællesskaber. Albertslund Kommune har mange kvaliteter, som skaber fantastiske rammer for hverdagslivet – både for borgere og medarbejdere. Midt i naturen og med et rigt forenings- og kulturliv, som børn og voksne cykler til og fra på byens mange kilometer cykelstier, der er adskilt fra bilerne på vejene. Der er S-tog lige til døren og flere supercykelstier, bl.a. mellem Albertslund og Vesterport i hjertet af København. Og fra 2025 skaber også letbanen gode forbindelser til hele hovedstadsområdet.
I Albertslund Kommune har vi samme tilgang til vores opgaver, som vi selv ville ønske at opleve som borgere. Vi er vidt forskellige, men er fælles om vores opgave for borgere, foreninger og virksomheder. Du kan møde nogle af vores dygtige medarbejdere på www.albertslund.dk/indefra og få et indtryk af bredden af arbejdsområder, opgaver og fagligheder i Albertslund Kommune.
I Albertslund Kommune er der højt til loftet og gode udviklingsmuligheder - vi glæder os til at høre fra dig.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning