Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Røde Kors asylafdeling søger en socialkoordinator til Center Holmegaard

Center Holmegaard genåbnede i januar måned til indkvartering af asylansøgere fra Syrien. Centret åbnede som følge af politiske tiltag i kølvandet på begivenhederne i Syrien, hvor udlændingemyndighederne besluttede, at alle asylsager for personer fra Syrien skulle sættes i bero, og alle syriske asylansøgere skulle flytte fra modtagecenter til opholdscenter.

Aktuelt bor der enlige, familier uden børn og familier med småbørn i førskolealderen på centret.

Som socialkoordinator på Center Holmegaard bliver du en del af et tværfagligt team, hvis opgave det er at skabe en tryg, værdig og meningsfuld hverdag for centrets beboere.

Dine arbejdsopgaver
Din rolle bliver at sikre koordinering af den socialfaglige indsats og fungere som bindeled mellem beboerne, centrets medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere.

Det gør du ved at:

  • Identificere beboere med særlige behov og yde socialfaglig sparring til øvrige faggrupper
  • Sikre tværfaglig koordinering af sociale indsatser
  • Samarbejde med relevante interne og eksterne samarbejdspartnere, herunder lokale skoler og daginstitutioner
  • Være referenceperson for sociallovgivning og gældende retningslinjer
  • Håndtere sagsbehandling, herunder administrative opgaver ifm. iværksættelse af sociale indsatser, samt udarbejdelse og kvalitetssikring af underretninger og journalisering
  • Yde socialfaglig sparring til ledelse og medarbejdere samt udvikle den socialfaglige indsats på centret
  • Indgå i socialkoordinatorernes erfagruppe på tværs af Røde Kors asylcentre

Hvem er du?
Du er uddannet socialrådgiver/socionom med gode samarbejdsevner og en struktureret tilgang til opgaveløsningen. Du har en stærk forståelse for interkulturelle udfordringer og et skarpt blik for tværfaglig koordinering.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har erfaring med sagsbehandling og socialt arbejde, gerne med børn, familier og flygtninge
  • Er velformuleret i skrift og tale og trives med systematisk arbejde med sager
  • Har erfaring med mødeledelse, tovholderfunktion og koordinering
  • Besidder interkulturel forståelse og har gerne kendskab til asylret
  • Er fleksibel, struktureret og kan arbejde både selvstændigt og tværfagligt
  • Har erfaring med krisehåndtering og kendskab til løsningsfokuserede metoder

Hos os får du et meningsfyldt arbejde, på en arbejdsplads med et stærkt humanitært værdigrundlag. Du vil have rig mulighed for personlig og faglig udvikling, tværfagligt samarbejde og et kollegialt fællesskab, hvor vi sammen gør en forskel for vores medmennesker – hver dag.

Læs mere om Røde Kors asylafdeling og vores opgaver her.

Generelle ansættelsesvilkår: Du bliver ansat efter overenskomst med DS (Staten)
Arbejdstid: 32 timer om ugen
Kørekort: Nødvendigt
Tiltrædelse: 1. august 2025
Arbejdssted: Gulstavvej 7, 5935 Bagenkop
Referencer: Ved tilbud om ansættelse indhenter vi børneattest, og du skal fremvise en privat straffeattest
Sådan søger du: Du skal søge stillingen online via vores online rekrutteringssystem ved at klikke på linket ”Søg jobbet”. Ved tekniske udfordringer kontakt support@hr-manager.dk
Ansøgningsfrist: 22. juni 2025
Kontakt: Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til centerleder Ulrik Pihl på mail ulpi@redcross.dk
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt løbende og umiddelbart efter udløb af ansøgningsfristen




Arbejdstid: Dag

32-32 timer

Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

JobIndex