Ydermere bliver du en del af en opstartsfase, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på hele udviklingen af tilbuddet.
Kom indenfor på Nørregård / Brøndbyøster Skole – et nyt og spændende skoletilbud.
Lidt om afdelingen:
N-klasserne på Nørregaard er et tilbud bestående af en specialklasserække målrettet elever med autisme samt et lavt funktionsniveau. Yderligere er målgruppen defineret ved sproglige og sansemotoriske udfordringer. Indtil videre har vi børn svarende til indskoling, og vi starter op med 23 elever til august.
Specialklasserækken er organiseret under en almen folkeskole - Brøndbyøster skole og går under navnet N-klasserne på Nørregård.
Skoledagen er organiseret som et heltidstilbud som et integreret undervisnings-og fritidstilbud. Der foregår derfor både undervisning og aktiviteter i klasserummet, ligesom der fokuseres på den enkelte elevs specialpædagogiske behov.
Den pædagogiske tilgang tager afsæt i autismevenlig pædagogik i TEACCH samt Low arousal. På individuelt elev plan arbejder vi også med tegn til tale samt Intensive Interaction. Det er en fordel hvis du har erfaring med disse tilgange, særligt TEACCH.
Klasserne er pt. fra 0.N til og med 2.N og rummer tilsammen 21 elever fordelt ud over 3 klasser med afsæt i en specialpædagogisk fleksibel tilgang. Skoledagen tager udgangspunkt i et struktureret skema, hvor alle børn møder kl. 8 - 13. Fra 13-15.30 er der fritidsaktiviteter sammen med eleverne.
Personalesammensætningen er fordelt således, at der er 2 lærere i hver klasse suppleret med 2-3 pædagoger og medhjælpere. Derudover har tilbuddet en fast ergoterapeut tilknyttet.
Som udgangspunkt modtager eleverne undervisning baseret på de obligatoriske folkeskolefag, men med afsæt i den enkelte elevs funktionsniveau. Elevernes behov tilgodeses via specialpædagogiske tilgange, med afsæt i nærmeste zone for udvikling. Derfor har hver enkel elev deres egen handleplan med mål og delmål for faglig læring såvel som for deres personlige udvikling, livsduelighed og sociale kompetencer.
Der er tæt samarbejde med PPR, logopæder og sanseintegrationsterapeuter samt ergoterapeuter.
Hverdagen på Nørregård:
Skoledagen starter 7.45, hvor nogle af eleverne ankommer med bus, mens andre bliver afleveret af deres forældre. Klokken ca. 8 ”lander” klasserne og har forskellige aktiviteter som motorik og morgensamling for derefter at gå over i det første fagmodul kl. 9.30. Hverdagen er struktureret ud fra TEACCH principper bl.a. piktogrammer, time timere og forskellige redskaber til at støtte børnene i overgangen til næste aktivitet. Det fag-faglige niveau læner sig op af det enkelte barns kognitive funktionsniveau og nærmeste udviklingszone. Derfor planlægger teamene også differentierede opgaver og aktiviteter ud fra elevernes faglige kompetencer i de forskellige fag. De enkelte klasseteams arbejder tæt sammen både omkring det faglige indhold, men også omkring elevernes sociale og individuelle kompetencer og potentialer og i skole/hjem-samarbejdet. Hver klasse har max 8 elever, hvor alle har en kontaktperson i teamet. Teamet deltager på skift i netværksmøder, og andre møder/aktiviteter, der er relevante i forhold til elevernes trivsel, fremtid og udvikling.
På Nørregård vil du blive en del af et engageret og professionelt arbejdsfællesskab, hvor alle har fokus på inkluderende og relationsdannende praksis. Vi lægger vægt på den psykologiske tryghed i personalegruppen, hvorfor tydelighed og gennemsigtighed er vigtige fokusområder i vores dagligdag. Ligesom at vi sparer med hinanden både fagligt og socialt, er omsorgsfulde og bidrager alle til den gode stemning.
Om dig:
- Du er uddannet lærer, og ser lærergerningen gennem en specialpædagogisk brille, hvor undervisning designes til den enkelte, og ikke nødvendigvis ligner almen undervisning, men mere undervisning gennem kreativ tænkning og leg.
- Du har erfaring med undervisning af børn/unge med diagnoser indenfor autismespektret eller er nysgerrig på specialområdet og villig til at lære nyt.
- Du er omstillingsparat i hverdagen og kan veksle mellem forskellige didaktiske og pædagogiske metoder i undervisningen.
- Du har lyst til at være en del et fællesskab, der vægter kreativ specialfaglighed og tværfagligt samarbejde højt.
- Du trives godt i et anerkendende samarbejde og en professionel dialog.
Det er en fuldtidsstilling.
Vil du være vores nye kollega?
Hvis du er nysgerrig på at se Nørregård og vide mere, så byder vi gerne på en kop kaffe. Ring i forvejen og aftal en tid hos Tanja Lykke, leder af Nørregård 2177 5974.
Ansøgningsfrist: søndag den 22. juni 2025 kl. 22.00
Ansættelsessamtaler afholdes 24. og 25. juni
Stillingen er til besættelse den 1. august 2025
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 40.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning