Er du vores nye IT-supportelev i Bygningsstyrelsen?
Er du klar til at få praktisk erfaring med og viden inden for IT og support, og vil du gerne prøve at arbejde i en nytænkende statslig virksomhed? Så har vi elevpladsen til dig!
I Bygningsstyrelsen søger vi lige nu en IT-supportelev til start den 1. september 2025. Som elev hos os får du erfaring med i IT-processerne bag Danmarks største offentlige bygge- og ejendomsvirksomhed, og du bliver en del af en styrelse, hvor målet er optimering af IT-understøttelsen for vores medarbejdere og kerneopgaverne. Hvis du vil læse om, hvad vores kerneopgave er, kan du gøre det HER.
Du bliver tilknyttet Center for Økonomi og IT, hvor du bliver en del af et samlet team på cirka 10 med én elev ud over dig og én studentermedhjælper. Du kommer fra start til at indgå på lige fod med dine kollegaer i teamet. Herudover har vi flere elever i Bygningsstyrelsen inden for økonomi eller offentlig administration.
Dine opgaver
Som IT-supportelev kommer du til at have daglig kontakt til alle styrelsens centre, ansatte og leverandører. Derudover får du et tæt samarbejde med vores primære IT-leverandør - Statens IT.
Følgende, vil bl.a. være dine opgaver i hverdagen:
Hvem er du?
For at blive vores nye IT-supportelev skal du være i gang med at afslutte grundforløb 2 som IT-supportelev.
Det er vigtigt for os, at du er åben som person og da de fleste af dine arbejdsopgaver indebærer kontakt med vores brugere, vil det være en stor fordel, hvis du er serviceminded. Din evne til at kommunikere mundtligt og skriftligt på dansk - særligt via mails – er vigtigt for os.
Vi ser også gerne, at du kan tage ansvar for egne opgaver og forstår, at du har et medansvar for egen læring. Det er ligeledes et plus, hvis du kan kombinere teori med praksis. Det væsentligste er, at du som person er opsøgende, selvstændig og klar på at kaste dig ud i nye udfordringer.
Vi styrer efter de læringsmål der er på uddannelsen, men for at sikre dig den bedst mulige opstart, vil dine kommende kollegaer også bidrage til din oplæring, så du bliver tryg i at arbejde selvstændigt med opgaverne. I takt med din faglige udvikling, vil vi tilbyde dig mere ansvar med en bred vifte af forskellige og spændende arbejdsopgaver.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til OAO-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem staten og Dansk Metal. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V.
I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse, samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.
Ansøgning og kontakt
Vi ved at det tager både tid og energi at sende en ansøgning. Derfor er du mere end velkommen til at kontakte IT-medarbejder Karin Berkfors på tlf. 41 70 11 85, hvis du har spørgsmål til stillingen. Har du spørgsmål til elevforløbet generelt, er du velkommen til at kontakte HR- og elevkoordinator Ida Stevne Jørgensen på tlf. 41 70 13 54.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV senest den 17. juni 2025 kl. 23:59. Du søger stillingen via linket på denne side. Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en kvittering på, at vi har modtaget din ansøgning.
Der vil være to samtaler og vi holder samtaler løbende. Forventet opstart er den 1. september 2025 eller efter nærmere aftale.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Er du klar til at få praktisk erfaring med og viden inden for IT og support, og vil du gerne prøve at arbejde i en nytænkende statslig virksomhed? Så har vi elevpladsen til dig!
I Bygningsstyrelsen søger vi lige nu en IT-supportelev til start den 1. september 2025. Som elev hos os får du erfaring med i IT-processerne bag Danmarks største offentlige bygge- og ejendomsvirksomhed, og du bliver en del af en styrelse, hvor målet er optimering af IT-understøttelsen for vores medarbejdere og kerneopgaverne. Hvis du vil læse om, hvad vores kerneopgave er, kan du gøre det HER.
Du bliver tilknyttet Center for Økonomi og IT, hvor du bliver en del af et samlet team på cirka 10 med én elev ud over dig og én studentermedhjælper. Du kommer fra start til at indgå på lige fod med dine kollegaer i teamet. Herudover har vi flere elever i Bygningsstyrelsen inden for økonomi eller offentlig administration.
Dine opgaver
Som IT-supportelev kommer du til at have daglig kontakt til alle styrelsens centre, ansatte og leverandører. Derudover får du et tæt samarbejde med vores primære IT-leverandør - Statens IT.
Følgende, vil bl.a. være dine opgaver i hverdagen:
- Fejlfinding og brugersupport på styrelsens it-systemer
- Løsning af IT-bestillinger og fejlmeldinger
- Udarbejde vejledninger til dine kollegaer i styrelsen
- Brugeradministration, samt sørge for on- og off-boarding af medarbejdere
Hvem er du?
For at blive vores nye IT-supportelev skal du være i gang med at afslutte grundforløb 2 som IT-supportelev.
Det er vigtigt for os, at du er åben som person og da de fleste af dine arbejdsopgaver indebærer kontakt med vores brugere, vil det være en stor fordel, hvis du er serviceminded. Din evne til at kommunikere mundtligt og skriftligt på dansk - særligt via mails – er vigtigt for os.
Vi ser også gerne, at du kan tage ansvar for egne opgaver og forstår, at du har et medansvar for egen læring. Det er ligeledes et plus, hvis du kan kombinere teori med praksis. Det væsentligste er, at du som person er opsøgende, selvstændig og klar på at kaste dig ud i nye udfordringer.
Vi styrer efter de læringsmål der er på uddannelsen, men for at sikre dig den bedst mulige opstart, vil dine kommende kollegaer også bidrage til din oplæring, så du bliver tryg i at arbejde selvstændigt med opgaverne. I takt med din faglige udvikling, vil vi tilbyde dig mere ansvar med en bred vifte af forskellige og spændende arbejdsopgaver.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til OAO-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem staten og Dansk Metal. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V.
I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse, samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.
Ansøgning og kontakt
Vi ved at det tager både tid og energi at sende en ansøgning. Derfor er du mere end velkommen til at kontakte IT-medarbejder Karin Berkfors på tlf. 41 70 11 85, hvis du har spørgsmål til stillingen. Har du spørgsmål til elevforløbet generelt, er du velkommen til at kontakte HR- og elevkoordinator Ida Stevne Jørgensen på tlf. 41 70 13 54.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV senest den 17. juni 2025 kl. 23:59. Du søger stillingen via linket på denne side. Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en kvittering på, at vi har modtaget din ansøgning.
Der vil være to samtaler og vi holder samtaler løbende. Forventet opstart er den 1. september 2025 eller efter nærmere aftale.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning