Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Medarbejdere til Pensionsteamet, Borgerservice, Randers

Der søges 2 medarbejdere til vores pensionsteam. En stilling på 30 timer og en stilling på 37 timer

Vil du gerne være med til at yde en professionel og imødekommende service overfor pensionister i Randers kommune? Trives du med dygtige og kompetente kollegaer, hvor fagligheden ligger på et højt niveau? Er du ansvarlig, fleksibel og har let til smil, er det dig, vi søger.

Din profil
Vi søger en medarbejder, der sætter stor pris på at tale med mange forskellige borgere og motiveres af at yde en god service. Vi forventer, at du har en kontoruddannelse, gerne med erfaring i offentlig administration. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til aktivloven og pensionslovens bestemmelser.

Du vil komme til at arbejde i en afdeling med gode kollegaer i en spændende og travl hverdag. Vi har en rummelig arbejdsplads, der lægger vægt på humor og et godt arbejdsfællesskab. Vi arbejder løbende med at forbedre vores opgaveløsning samtidig med, at vi har fokus på det gode arbejdsmiljø og teamudvikling.

Pensionsteamet er en del af Borgerservice. Vi er meget bevidste om, at vi som myndighedsafdeling har stor berøringsflade med borgernes forsørgelsesgrundlag og vi har fokus på den gode borgerbetjening og tager vores arbejde meget alvorligt.

Borgerservice er en afdeling på 41 medarbejdere, der arbejder i specialiserede teams. Pensionsteamet har
både ekspeditioner telefonisk samt personlige ekspeditioner, hvor borgerne ekspederes efter tidsbestilling.

Arbejdsopgaver
Du bliver en del af vores pensionsteam, som består af 5 medarbejdere og en studentermedhjælper. Teamet udbetaler og administrerer ydelser efter Pensionsloven og Aktivloven, hvor opgaverne er mange og spændende.

Arbejdsopgaverne er primært
  • Yde råd og vejledning til borgerne
  • Borgerbetjening, telefonisk og personligt
  • Modtage personlig, skriftlige henvendelser fra borgere
  • Modtage og behandle ansøgninger om helbredstillæg, personligt tillæg jf. pensionsloven samt løbende ydelser og enkeltydelser, jf. Aktivloven
  • Administration af den udbetalte pension for borgere

Vi forventer, at du
  • Har lyst til at arbejde i en myndighedsrolle i en offentlig forvaltning
  • ansvarlig, fleksibel og god til at samarbejde
  • Kan arbejde systematisk og grundigt
  • Har gode skriftlige kompetencer
  • Har et godt økonomisk overblik
  • Kan bevare overblikket under pres
  • Kan tackle enhver borger professionelt og respektfuldt
  • Selvstændigt kan omsætte lovtekst til virkelighed efter gældende praksis
  • Har lyst til at indgå i et arbejdsfællesskab hvor opgaveløsningen er i centrum

Vi foretrækker ansøgere, der
  • Er uddannet assistent, gerne med erfaring fra en administrativ kommunal forvaltning
  • Har erfaring med at arbejde med myndighedsopgaver
  • Har flair for IT, gerne med kendskab til KP og KY og som har kendskab til notatpligt, partshøring, afgørelser og klagesagsbehandling.
  • Kan arbejde selvstændigt og gruppeorienteret
  • Er fleksibel, mødestabil, serviceminded og sætter kerneopgaven i centrum.

Fakta
  • Stillingen ønskes tiltrådt den 1. august 2025
  • Ugentligt timetal: 30
  • Høj grad af indflydelse og ansvar
  • Løn i henhold til gældende overenskomsts vilkår

Ansøgningsfrist og samtaler
  • Stillingen skal søges elektronisk og din ansøgning skal være os i hænde senest den 19. juni 2025
  • Der skal vedlægges oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse.
  • Samtaler afholdes fredag den 27. juni 2025.

Har du spørgsmål
til stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Kristensen på mobil 51 56 24 03.

Alle uanset køn, alder, etnisk baggrund m.v. opfordres til at søge stillingen.

 





Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

JobIndex