Kan du sætte den pædagogiske retning, og har du en tillidsskabende og inddragende ledelsesstil? Vil du være med til at lede og videreudvikle et velfungerende botilbud for borgere med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser og skabe de bedste forhold for borgerne og medarbejderne? Så har vi en ledig stilling som daglig leder. Tiltrædelse den 1. oktober 2025 eller snarest muligt.
Om Botilbud Skovbo
Botilbud Skovbo er en del af Social Rehabilitering, der bl.a. består af i alt fire botilbud og et klubtilbud. Botilbuddene ligger på forskellige matrikler i Allerød Kommune. Ledelsesteamet består af en botilbudsleder og tre daglige ledere. Skovbo er oprettet efter ABL §105 med SEL §85 støtte, og målgruppen er borgere med funktionsnedsættelser pga. Downs syndrom, autisme, senhjerneskade og nedsat kognitiv og fysisk funktionsevne. Der er 12 borgere bosat på Skovbo, og der er ansat 17 medarbejdere.
Om stillingen
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.
Du kan læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her.
Ledelse og medarbejdere indgår i et fagligt samarbejde med kollegerne rundt i kommunen for at sikre løsningen af kerneopgaven, så borgerne oplever sammenhæng i deres støtte. Derudover arbejder ledelsen tæt sammen med Med-udvalget og Trio.
Vi arbejder med at implementere en miljøterapeutisk ramme med Low Arousal, som er en teoretisk og metodisk tilgang til vores socialpædagogiske praksis.
Om dig
Du har erfaring med at anvende vagtplanen strategisk i hverdagen til gavn for borger og medarbejdere. Du er god til at sætte retning og rammer, have tillid og give plads til at den engagerede medarbejdergruppe løser opgaverne. Det kræver en motiverende gennemslagskraft, hvor du formår at være synlig i din ledelse både internt og eksternt, og at du trives med at bevæge dig frem og tilbage mellem det strategiske niveau og praksis for at kunne justere efter behov. Du bliver motiveret af nye udfordringer, kan bevare overblikket og arbejde struktureret i en spændende og travl pædagogisk hverdag.
Derudover vægter vi, at du:
- har stabil erfaring med vagtplansarbejde i et overenskomstmæssigt-, resurse-, økonomisk- og strategisk perspektiv
- har erfaring med personaleledelse i forhold til omsorgs-, fraværs- og fastholdelsessamtaler
- har fokus på kvalitet og dokumentation i det pædagogiske arbejde
- har relevant socialpædagogisk baggrund og en bred faglig viden fra praksis med målgruppen
- har pædagogisk ledelseserfaring fra et botilbud – gerne også erfaring med administrative opgaver, økonomi og drift
- trives med at arbejde i en kultur med fokus på videndeling, samarbejde og dialog
- prioriterer medarbejder indflydelse og et godt psykisk/fysisk arbejdsmiljø, så vi får alle med
- er samarbejdsorienteret og god til at give og modtage feedback.
Vi tilbyder dig:
- en virksomhed, som fortsat er i spændende udvikling
- indflydelse på en dynamisk videreudvikling af Social Rehabilitering, hvor ambitionerne er høj faglighed og et godt arbejdsmiljø
- et professionelt pædagogisk miljø, hvor der er plads til grin og skæve vinkler
- et fagligt arbejdsmiljø præget af tillid og et stærkt engagement
- en arbejdsplads med en høj grad af ansvar og medbestemmelse
- mulighed for faglig og personlig udvikling
- gruppe og individuel supervision.
- ugentlig ledelsessparring med ledelsesgruppen, der består af tre daglige ledere og en botilbudsleder
- løn- og ansættelsesvilkår fastsat efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.
Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.
Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte botilbudsleder Johan Banach på 29 33 67 43 eller jgrd@alleroed.dk for at høre nærmere om stillingen. Du er også velkommen til at kigge forbi til en kop kaffe, hvor du kan spørge til nuværende og kommende opgaver på Skovbo.
Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest den 5. august 2025.
Vi forventer at holde to ansættelsessamtalerunder - 1. samtale i uge 33. og 2. samtale i uge 34. Der vil blive lavet en MPA-test mellem 1. og 2. samtale for de ansøgere, som udvælges til 2. samtalerunde.
Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. Her kan du læse Allerød Kommunes Leder- og Medarbejdergrundlag.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.
Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder.
Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.
Ansøg her
Tilbage til søgning