Vi søger lægesekretærer og sundhedsadministrative koordinatorer til nyt ungdomspsykiatrisk ambulatorium på Rigshospitalet
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) i Region Hovedstaden vokser – og derfor åbner vi nu et nyt ambulatorium for unge i alderen 14-17 år. Det kommer til at ligge centralt på Rigshospitalet i København, og vi starter helt fra bunden: nye kollegaer og nye idéer.
I tråd med 10-års planen for psykiatrien, ønsker vi at sikre sammenhængende og meningsfuld behandling, som tager udgangspunkt i de unges og pårørendes perspektiv og ønsker. Vi er i gang med første fase, hvor vi designer de fysiske rammer, så de bliver både moderne, hyggelige og funktionelle. Vi har også fokus på, hvordan digitale hjælpemidler kan gøre arbejdsgange og behandling smartere og mere fleksibel. Som sekretær lander du altså i en organisation, som er i udvikling, hvor nye arbejdsgange bliver testet af, og vi arbejder under projekt ’fremtidens ambulatorium’.
Afsnit B298 kommer til at opstarte i Det Ambulante Hus i Glostrup, Sydvestvej 102, da lokalerne på Rigshospitalet endnu ikke er klar. Indflytningen på Rigshospitalet forventes i sommeren 2026. Når ambulatoriet er fuldt bemandet, forventer vi at være 35-40 ansatte, med 5-6 lægesekretærer/sundhedsadministrative koordinatorer.
I Det Ambulante hus, har vi 4 andre afsnit, i aldersgrupperne 8-17 år fordelt på de 4 afsnit, og vi er 25 administrative medarbejdere, bestående af lægesekretærer, sundhedsadministrative koordinatorer, en receptionist og to serviceassistenter. Du vil derfor lande på en matrikel med masser af erfaring, som kommer til at hjælpe med oplæring i alle opgaver – altså et mega stærkt bagland. Arbejdet som lægesekretær hos os, består i alt fra reception, telefonkontakt, booking og ombooking, sende og indhente materiale til brug for udredning og behandling, samt alle de andre kerneopgaver man har som SAK/lægesekretær med arbejde i Sundhedsplatformen. Vi arbejder med 4 ugers rulleplan, hvor vi ruller på funktioner og på pladser, og har mulighed for hjemmearbejde stort set hver uge.
I BUC arbejder alle sundhedsadministrative under titlen ’KS’, som står for klinisk sekretariat. Formålet med at samle os som én enhed, er muligheden for at hjælpe på tværs. Både på tværs af afsnit, men også på tværs af matrikler. Vi har derfor fokus på at have ens arbejdsredskaber på alle afsnit, og ens arbejdsgange, sådan så man rent faktisk har mulighed for at kunne hjælpe på tværs. Derudover har vi fokus på undervisning, optimering af arbejdsgange og forsøger at være sociale sammen i en travl hverdag.
Om din rolle og opgave Som sekretær hos os kommer du til at få en helt særlig og central funktion i børnene, de unges og familiernes udrednings- og behandlingsforløb. Det er dig, der formentlig er den første de møder, dig der booker deres tider, dig der koordinerer deres samlede forløb og dig, der tager telefonen når de ringer og har brug for informationer. Det er dit smil og din venlighed, de møder når de træder ind på vores matrikel, og det din indsamling og registrering af deres informationer og skemaer, der gør at forløbene ikke strander.
Din rolle og opgave er altså umådeligt vigtig – både for familierne og for de klinikere, der i det daglige varetager udredning og behandling af børnene og de unge.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
Organiseringen i Klinisk Sekretariat Den samlede sekretærgruppe i BUC er organisatorisk samlet i det, vi i daglig tale benævner Klinisk Sekretariat. Vi består af en stor og engageret faggruppe på i dag godt 100 medarbejdere, der arbejder på at styrke og udvikle sekretærernes arbejdsopgaver og sikre, at vores patienter og pårørende oplever en ensartet høj kvalitet.
Klinisk Sekretariat har sekretærer fordelt på alle vores 5 matrikler (Glostrup, Det Ambulante Hus, Bispebjerg, Hillerød og på Bornholm – og snart også Rigshospitalet). Vi har 4 matrikelledende lægesekretærer/sundhedsadministrative ledere tilknyttet, hver deres matrikel samt en sekretariatsleder med ansvar for drift, udvikling og ledelse af Klinisk Sekretariat.
Løn- og ansættelsesvilkår Vi ønsker, at du starter den 1. oktober 2025.
Stillingen er på fuldtid, og din arbejdstid vil primært ligge indenfor tidsrummet mandag-fredag kl. 07.30 til 15.30.
Du ansættes i henhold til overenskomst for lægesekretærer m.fl. Du er under ansættelsen omfattet af den til enhver tid gældende arbejdstidsaftale indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og HK Kommunal.
Ansøgningsprocedure Send os en motiveret ansøgning, CV og uddannelsesbevis via linket senest mandag den 4. august 2025.
Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 12. august 2025 i tidsrummet kl. 11-16. Din ansøgning må gerne indeholde lidt om, hvem du er, og hvad vi kan forvente af dig ved en ansættelse hos os.
Vi ser rigtig meget frem til at høre fra dig!
Vil du vide mere? Har du spørgsmål, eller ønsker du at vide mere om stillingen eller afsnittet, er du mere end velkommen til at kontakte vores matrikelledende lægesekretær / sundhedsadministrative leder Ditte Stokholm på mail: ditte.ankjaer.stokholm@regionh.dk eller på telefon: 21 70 41 93.
Læs og hør mere om Region Hovedstadens Psykiatri som arbejdsplads på "Job i Psykiatrien".
Om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) er en del af Region Hovedstadens Psykiatri. Centeret foretager udredning og behandling af børn og unge med alle former for alvorlige psykiske lidelser. Centeret har to større kliniske afdelinger Afdeling Ambulant og Afdeling Døgn fordelt på flere matrikler i Regionen.
Herudover har centeret en række støttefunktioner samt en stor forskningsenhed. Samlet er vi omkring 1000 ansatte, der indgår i et tæt tværfagligt samarbejde om de ca. 16.000 børn og unge i alderen 0-17 år, der årligt ses i centeret (2024). Nærmere information om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center kan findes på BUC hjemmeside www.buc-regionh.dk.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) i Region Hovedstaden vokser – og derfor åbner vi nu et nyt ambulatorium for unge i alderen 14-17 år. Det kommer til at ligge centralt på Rigshospitalet i København, og vi starter helt fra bunden: nye kollegaer og nye idéer.
I tråd med 10-års planen for psykiatrien, ønsker vi at sikre sammenhængende og meningsfuld behandling, som tager udgangspunkt i de unges og pårørendes perspektiv og ønsker. Vi er i gang med første fase, hvor vi designer de fysiske rammer, så de bliver både moderne, hyggelige og funktionelle. Vi har også fokus på, hvordan digitale hjælpemidler kan gøre arbejdsgange og behandling smartere og mere fleksibel. Som sekretær lander du altså i en organisation, som er i udvikling, hvor nye arbejdsgange bliver testet af, og vi arbejder under projekt ’fremtidens ambulatorium’.
Afsnit B298 kommer til at opstarte i Det Ambulante Hus i Glostrup, Sydvestvej 102, da lokalerne på Rigshospitalet endnu ikke er klar. Indflytningen på Rigshospitalet forventes i sommeren 2026. Når ambulatoriet er fuldt bemandet, forventer vi at være 35-40 ansatte, med 5-6 lægesekretærer/sundhedsadministrative koordinatorer.
I Det Ambulante hus, har vi 4 andre afsnit, i aldersgrupperne 8-17 år fordelt på de 4 afsnit, og vi er 25 administrative medarbejdere, bestående af lægesekretærer, sundhedsadministrative koordinatorer, en receptionist og to serviceassistenter. Du vil derfor lande på en matrikel med masser af erfaring, som kommer til at hjælpe med oplæring i alle opgaver – altså et mega stærkt bagland. Arbejdet som lægesekretær hos os, består i alt fra reception, telefonkontakt, booking og ombooking, sende og indhente materiale til brug for udredning og behandling, samt alle de andre kerneopgaver man har som SAK/lægesekretær med arbejde i Sundhedsplatformen. Vi arbejder med 4 ugers rulleplan, hvor vi ruller på funktioner og på pladser, og har mulighed for hjemmearbejde stort set hver uge.
I BUC arbejder alle sundhedsadministrative under titlen ’KS’, som står for klinisk sekretariat. Formålet med at samle os som én enhed, er muligheden for at hjælpe på tværs. Både på tværs af afsnit, men også på tværs af matrikler. Vi har derfor fokus på at have ens arbejdsredskaber på alle afsnit, og ens arbejdsgange, sådan så man rent faktisk har mulighed for at kunne hjælpe på tværs. Derudover har vi fokus på undervisning, optimering af arbejdsgange og forsøger at være sociale sammen i en travl hverdag.
Om din rolle og opgave Som sekretær hos os kommer du til at få en helt særlig og central funktion i børnene, de unges og familiernes udrednings- og behandlingsforløb. Det er dig, der formentlig er den første de møder, dig der booker deres tider, dig der koordinerer deres samlede forløb og dig, der tager telefonen når de ringer og har brug for informationer. Det er dit smil og din venlighed, de møder når de træder ind på vores matrikel, og det din indsamling og registrering af deres informationer og skemaer, der gør at forløbene ikke strander.
Din rolle og opgave er altså umådeligt vigtig – både for familierne og for de klinikere, der i det daglige varetager udredning og behandling af børnene og de unge.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- At booke og koordinere patientsamtaler med afsæt i vores arbejdslister i Sundhedsplatformen
- At varetage korrekt og rettidig registrering i alle vores patientforløb
- At besvare telefonopkald i vores callcenter-funktion
- At samarbejde tæt med vores klinkere om den patientadministrative del af udrednings- og behandlingsopgaven
- At betjene afsnittets mini-reception og hovedreception ved ferie og fravær
- Du er uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator
- Du kender arbejdet i Sundhedsplatformen – og det er en fordel at du har et bredt og solidt kendskab til opgaverne, arbejdslister og rapporter
- Du er struktureret, systematisk og god til at holde overblik
- Du er venlig og imødekommende og gør en dyd ud af at samarbejdet med kollegaer, samarbejdspartnere og børn, unge og familier fungerer godt
- Du er mødestabil og ansvarsfuld
Organiseringen i Klinisk Sekretariat Den samlede sekretærgruppe i BUC er organisatorisk samlet i det, vi i daglig tale benævner Klinisk Sekretariat. Vi består af en stor og engageret faggruppe på i dag godt 100 medarbejdere, der arbejder på at styrke og udvikle sekretærernes arbejdsopgaver og sikre, at vores patienter og pårørende oplever en ensartet høj kvalitet.
Klinisk Sekretariat har sekretærer fordelt på alle vores 5 matrikler (Glostrup, Det Ambulante Hus, Bispebjerg, Hillerød og på Bornholm – og snart også Rigshospitalet). Vi har 4 matrikelledende lægesekretærer/sundhedsadministrative ledere tilknyttet, hver deres matrikel samt en sekretariatsleder med ansvar for drift, udvikling og ledelse af Klinisk Sekretariat.
Løn- og ansættelsesvilkår Vi ønsker, at du starter den 1. oktober 2025.
Stillingen er på fuldtid, og din arbejdstid vil primært ligge indenfor tidsrummet mandag-fredag kl. 07.30 til 15.30.
Du ansættes i henhold til overenskomst for lægesekretærer m.fl. Du er under ansættelsen omfattet af den til enhver tid gældende arbejdstidsaftale indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og HK Kommunal.
Ansøgningsprocedure Send os en motiveret ansøgning, CV og uddannelsesbevis via linket senest mandag den 4. august 2025.
Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 12. august 2025 i tidsrummet kl. 11-16. Din ansøgning må gerne indeholde lidt om, hvem du er, og hvad vi kan forvente af dig ved en ansættelse hos os.
Vi ser rigtig meget frem til at høre fra dig!
Vil du vide mere? Har du spørgsmål, eller ønsker du at vide mere om stillingen eller afsnittet, er du mere end velkommen til at kontakte vores matrikelledende lægesekretær / sundhedsadministrative leder Ditte Stokholm på mail: ditte.ankjaer.stokholm@regionh.dk eller på telefon: 21 70 41 93.
Læs og hør mere om Region Hovedstadens Psykiatri som arbejdsplads på "Job i Psykiatrien".
Om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) er en del af Region Hovedstadens Psykiatri. Centeret foretager udredning og behandling af børn og unge med alle former for alvorlige psykiske lidelser. Centeret har to større kliniske afdelinger Afdeling Ambulant og Afdeling Døgn fordelt på flere matrikler i Regionen.
Herudover har centeret en række støttefunktioner samt en stor forskningsenhed. Samlet er vi omkring 1000 ansatte, der indgår i et tæt tværfagligt samarbejde om de ca. 16.000 børn og unge i alderen 0-17 år, der årligt ses i centeret (2024). Nærmere information om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center kan findes på BUC hjemmeside www.buc-regionh.dk.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning