Asset Manager – Skab langsigtet værdi i DSB’s togflåde
Er du nysgerrig på det tekniske område, og kan du se dig selv tage aktiv del i DSB’s grønne omstilling af togflåden? Og får du energi af at omsætte data til beslutninger? Så skal du søge dette job som Asset Manager til DSB Rolling Stock Management.
Lige nu søger vi en Asset Manager der vil varetage ansvaret for en togtype, og arbejde med økonomiske forecasts, optimeringer og livetidsforlængelser. Du bliver bindeleddet mellem flere afdelinger, og sammen arbejder I for at opretholde pålidelighed, komfort og sikkerhed i DSB’s togflåde.
Velkommen til Asset Management Vi er 10 kolleger, der står klar til at byde dig velkommen i afdelingen. Vi hører under området Drift, Rolling Stock Management, der derudover består af Fleet, Technical Services samt TCMS.
Du træder ind i en afdeling, hvor vi samarbejder og videndeler. Vores kerneopgave omfatter forvaltning af DSB’s flåde, herunder investeringsprojekter i vores materiel.
Vi arbejder med langsigtet planlægning og økonomiopfølgning i en Asset-styringsmodel, hvor der er fokus på at bruge pengene korrekt og sikre en flåde med høj pålidelighed, kundekomfort samt korrekt teknisk og sikkerhedsmæssig stand.
”Jeg er vild med kompleksiteten i opgaver og at være en del af den vigtige samfundsopgave med at sikre togdriften i Danmark”,
fortæller Rasmus, Senior Program Manager
I afdelingen gør vi rigtig meget ud af at have en positiv omgang med hinanden, og med accept af hinandens forskelligheder. Vi er et velfungerende team med forskellig anciennitet og specialisering, og vi er engagerede i at nå fælles mål og resultater – vi søger altid at være en del af løsningen i dagligdagens komplekse og spændende opgaver.
Hvad går jobbet ud på? Som Asset Manager får du det overordnede ansvar for en specifik togtype (litra). Din rolle er at sikre dennes værdi gennem langsigtet planlægning, strategiske investeringer og løbende optimering.
Du bliver bindeled mellem flere afdelinger, herunder planlægning, kommerciel, materielteknik, togdrift og vedligeholdelsesværksteder, og vil være med til at drive både driftsrelaterede projekter og strategiske initiativer.
Du vil i samarbejde med dine nærmeste kolleger give input til DSB’s årlige investeringsprognose, budgetproces og flådeplan, samt formidle data og resultater gennem præsentationer.
En typisk arbejdsdag Du starter dagen med et møde med teamet, hvor I følger op på igangværende projekter og aftaler de næste skridt.
Herefter fortsætter du med at analysere data i SAP for at sikre, at projektplaner og budgetter er på rette spor.
Efter en god frokost med dine kolleger præsenterer du status og anbefalinger for et større optimeringsprojekt til ledelsen, hvor du bruger dine analyser til at underbygge dine forslag.
Dine primære opgaver vil være at
Som løsningsorienteret og ansvarlig gør du dit bedste for, at vi sammen får de bedste løsninger ud at køre på skinnerne.
Fagligt set kan du genkende dig selv i følgende
Derudover har du måske arbejdet i et miljø med teknisk kompleksitet – fx infrastruktur, produktion eller drift.
Hvad tilbyder DSB?
Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.
Dit arbejdssted vil være DSB’s hovedkontor i Høje Taastrup – 7 minutters gang fra stationen, samt på vores driftsværksteder beliggende flere steder på Sjælland samt i Aarhus.
Søg nu Ansøgningsfristen er d. 1. august 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Spørgsmål? Ring til Head of Technical Services, Bo Simonsen, på tlf. 2468 2589. Bemærk venligst at Bo holder ferie i uge 30.
Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
#LI-DNI
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning
Er du nysgerrig på det tekniske område, og kan du se dig selv tage aktiv del i DSB’s grønne omstilling af togflåden? Og får du energi af at omsætte data til beslutninger? Så skal du søge dette job som Asset Manager til DSB Rolling Stock Management.
Lige nu søger vi en Asset Manager der vil varetage ansvaret for en togtype, og arbejde med økonomiske forecasts, optimeringer og livetidsforlængelser. Du bliver bindeleddet mellem flere afdelinger, og sammen arbejder I for at opretholde pålidelighed, komfort og sikkerhed i DSB’s togflåde.
Velkommen til Asset Management Vi er 10 kolleger, der står klar til at byde dig velkommen i afdelingen. Vi hører under området Drift, Rolling Stock Management, der derudover består af Fleet, Technical Services samt TCMS.
Du træder ind i en afdeling, hvor vi samarbejder og videndeler. Vores kerneopgave omfatter forvaltning af DSB’s flåde, herunder investeringsprojekter i vores materiel.
Vi arbejder med langsigtet planlægning og økonomiopfølgning i en Asset-styringsmodel, hvor der er fokus på at bruge pengene korrekt og sikre en flåde med høj pålidelighed, kundekomfort samt korrekt teknisk og sikkerhedsmæssig stand.
”Jeg er vild med kompleksiteten i opgaver og at være en del af den vigtige samfundsopgave med at sikre togdriften i Danmark”,
fortæller Rasmus, Senior Program Manager
I afdelingen gør vi rigtig meget ud af at have en positiv omgang med hinanden, og med accept af hinandens forskelligheder. Vi er et velfungerende team med forskellig anciennitet og specialisering, og vi er engagerede i at nå fælles mål og resultater – vi søger altid at være en del af løsningen i dagligdagens komplekse og spændende opgaver.
Hvad går jobbet ud på? Som Asset Manager får du det overordnede ansvar for en specifik togtype (litra). Din rolle er at sikre dennes værdi gennem langsigtet planlægning, strategiske investeringer og løbende optimering.
Du bliver bindeled mellem flere afdelinger, herunder planlægning, kommerciel, materielteknik, togdrift og vedligeholdelsesværksteder, og vil være med til at drive både driftsrelaterede projekter og strategiske initiativer.
Du vil i samarbejde med dine nærmeste kolleger give input til DSB’s årlige investeringsprognose, budgetproces og flådeplan, samt formidle data og resultater gennem præsentationer.
En typisk arbejdsdag Du starter dagen med et møde med teamet, hvor I følger op på igangværende projekter og aftaler de næste skridt.
Herefter fortsætter du med at analysere data i SAP for at sikre, at projektplaner og budgetter er på rette spor.
Efter en god frokost med dine kolleger præsenterer du status og anbefalinger for et større optimeringsprojekt til ledelsen, hvor du bruger dine analyser til at underbygge dine forslag.
Dine primære opgaver vil være at
- Sikre økonomiske forecasts og udvikle langsigtede strategier for dit ansvarsområde
- Gennemføre projekter relateret til optimeringer, opgraderinger og udvikling af din togtype
- Være bindeleddet mellem planlægning, kommerciel, drift og vedligeholdelse for at koordinere investeringer
- Udarbejde analyser og præsentationer, der danner grundlag for beslutninger i ledelsen
Som løsningsorienteret og ansvarlig gør du dit bedste for, at vi sammen får de bedste løsninger ud at køre på skinnerne.
Fagligt set kan du genkende dig selv i følgende
- En akademisk uddannelse, der gør dig tryg i arbejdet med analyser, økonomi og tekniske problemstillinger.
- God økonomisk forståelse, herunder erfaring med budgetlægning og -opfølgning.
- Erfaring med og forståelse for brugen af IT-værktøjer
- Evnen til at kommunikere professionelt på både dansk og engelsk
Derudover har du måske arbejdet i et miljø med teknisk kompleksitet – fx infrastruktur, produktion eller drift.
Hvad tilbyder DSB?
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.
Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.
Dit arbejdssted vil være DSB’s hovedkontor i Høje Taastrup – 7 minutters gang fra stationen, samt på vores driftsværksteder beliggende flere steder på Sjælland samt i Aarhus.
Søg nu Ansøgningsfristen er d. 1. august 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Spørgsmål? Ring til Head of Technical Services, Bo Simonsen, på tlf. 2468 2589. Bemærk venligst at Bo holder ferie i uge 30.
Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.
#LI-DNI
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning