Kontorchef, Drektionssekretariatet i Det Grønlandske Sundhedsvæsen, Nuuk, Grønland (25-419)
Vil du stå i spidsen for en central stabsfunktion tæt på topledelsen og være med til at forme fremtidens sundhedsvæsen i Grønland?
Så har du nu muligheden for at blive kontorchef i direktionssekretariatet i Det Grønlandske Sundhedsvæsen.
Vi søger en strategisk stærk og handlekraftig leder med solid erfaring i offentlig administration, der brænder for udvikling, samarbejde og høj faglig kvalitet.
Om stillingen
Som kontorchef får du det overordnede ansvar for direktionssekretariatets daglige drift og strategiske udvikling. Du bliver leder for 5-8 medarbejdere og får en nøglerolle i at sikre en effektiv og professionel betjening af direktionen og øvrige ledelsesfora. Du vil derudover fungere som direktionssekretær for direktøren.
Opgaverne spænder bredt og kræver både overblik, politisk tæft og lyst til at gribe mange forskellige bolde:
Du vil desuden fungere som faglig sparringspartner og sikkerhedsnet for den administrative opgaveløsning i hele Sundhedsvæsenet. Stillingen refererer direkte til direktøren.
Hvem er du?
Du er en stærk og samlende leder, der motiveres af ansvar, samarbejde og kompleks opgaveløsning i en politisk styret organisation. Du er både struktureret og strategisk – og evner at skabe retning og resultater.
Vi forestiller os, at du:
Vi tilbyder
Ansættelsesvilkår
Ansøgning
Ansøgning bilagt kopi af relevante bilag skal sendes i PDF-format via https://gjob.dk/sog-job/?page=details&VID=25-419
Startdato: Snarest muligt
Ansøgningsfrist: 17. august 2025
Samtaler: Forventes afholdt i uge 34 – online samtaler er mulige
Kontakt
For spørgsmål til stillingen kontakt: Direktør Tina Amondsen: +299 54 78 67 – TIAM@PEQQIK.GL og/eller Konst. kontorchef James Bech: +299 34 46 15 – jjkb@peqqik.gl
Bolig
Der anvises bolig efter de i Det Grønlandske Sundhedsvæsen til enhver tid gældende regler.
Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.
Statsborgerskab
Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at ansættelsen er betinget af gyldig opholds- og arbejdstilladelse. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse.
Det Grønlandske Sundhedsvæsen – Bredde, udfordring og faglig stolthed
Det Grønlandske Sundhedsvæsen hører under Departementet for Sundhed, og er organiseret i 5 regioner, 8 kliniske områder, Landstandplejen, Det Grønlandske Patienthjem og sundhedsvæsenets Driftsområde.
Søger du faglige udfordringer, er du nysgerrig og kan du lide at arbejde bredt, så er et job i Det Grønlandske Sundhedsvæsen noget for dig.
Du kan læse mere om Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.gjob.gl
I Grønland er der rig mulighed for at leve et aktivt fritidsliv. Om sommeren er vandring, hvalsafari, jagt, fiskeri og sejlture oplagte aktiviteter. Vinteren byder på nordlys og masser af skiløb og hvis du bor nord for polarcirklen, kan du køre på hundeslæde. I de større byer findes der masser af kulturliv med sportsklubber, kunstudstillinger, koncerter, cafeer og restauranter. Du kan læse mere om den region jobbet er placeret i på www.peqqik.gl
Ansøg her
Tilbage til søgning
Vil du stå i spidsen for en central stabsfunktion tæt på topledelsen og være med til at forme fremtidens sundhedsvæsen i Grønland?
Så har du nu muligheden for at blive kontorchef i direktionssekretariatet i Det Grønlandske Sundhedsvæsen.
Vi søger en strategisk stærk og handlekraftig leder med solid erfaring i offentlig administration, der brænder for udvikling, samarbejde og høj faglig kvalitet.
Om stillingen
Som kontorchef får du det overordnede ansvar for direktionssekretariatets daglige drift og strategiske udvikling. Du bliver leder for 5-8 medarbejdere og får en nøglerolle i at sikre en effektiv og professionel betjening af direktionen og øvrige ledelsesfora. Du vil derudover fungere som direktionssekretær for direktøren.
Opgaverne spænder bredt og kræver både overblik, politisk tæft og lyst til at gribe mange forskellige bolde:
- Personaleledelse og udvikling af teamet.
- Ledelses- og sekretariatsbetjening.
- Jura og klagehåndtering.
- Kommunikation og strategisk formidling.
- Udarbejdelse af ledelsesinformation, beslutningsoplæg og høringssvar.
- Koordination af råd, udvalg og styregrupper.
- Kvalitetssikring, arbejdsmiljø og kompetenceudvikling.
Du vil desuden fungere som faglig sparringspartner og sikkerhedsnet for den administrative opgaveløsning i hele Sundhedsvæsenet. Stillingen refererer direkte til direktøren.
Hvem er du?
Du er en stærk og samlende leder, der motiveres af ansvar, samarbejde og kompleks opgaveløsning i en politisk styret organisation. Du er både struktureret og strategisk – og evner at skabe retning og resultater.
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant akademisk kandidatuddannelse (fx samfundsvidenskab eller sundhed).
- Har erfaring med ledelsessupport, HR, sekretariatsbetjening og offentlig forvaltning.
- Har dokumenteret ledererfaring og evt. lederuddannelse.
- Har erfaring fra eller kendskab til det grønlandske samfund og sundhedsområde.
- Er en stærk kommunikator, som kan agere i krydspres og sikre fremdrift.
- Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor du både skal sætte retning og selv bidrage til den daglige opgaveløsning.
Vi tilbyder
- En meningsfuld og samfundsbærende lederstilling.
- Et tæt samarbejde med topledelsen og fagligt dygtige kolleger.
- Gode udviklingsmuligheder i en kompleks og spændende organisation.
- Et arbejdsliv i Grønlands hovedstad, Nuuk – med adgang til et rigt fritids- og kulturliv.
Ansættelsesvilkår
- Stillingen er klassificeret til LR 38 med en månedsløn på ca. kr. 56.370 (pr. 1. april 2021).
- Ansættelse sker som udgangspunkt på overenskomstvilkår.
- Der kan anvises umøbleret personalebolig efter gældende regler.
- Ret til bohaveflytning og til-/fratrædelsesrejse efter overenskomst.
- Stillingen er på 40 timer om ugen og er uden højeste tjenestetid.
- Ansættelse kræver gyldig arbejds- og opholdstilladelse for ikke-nordiske statsborgere.
Ansøgning
Ansøgning bilagt kopi af relevante bilag skal sendes i PDF-format via https://gjob.dk/sog-job/?page=details&VID=25-419
Startdato: Snarest muligt
Ansøgningsfrist: 17. august 2025
Samtaler: Forventes afholdt i uge 34 – online samtaler er mulige
Kontakt
For spørgsmål til stillingen kontakt: Direktør Tina Amondsen: +299 54 78 67 – TIAM@PEQQIK.GL og/eller Konst. kontorchef James Bech: +299 34 46 15 – jjkb@peqqik.gl
Bolig
Der anvises bolig efter de i Det Grønlandske Sundhedsvæsen til enhver tid gældende regler.
Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.
Statsborgerskab
Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at ansættelsen er betinget af gyldig opholds- og arbejdstilladelse. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse.
Det Grønlandske Sundhedsvæsen – Bredde, udfordring og faglig stolthed
Det Grønlandske Sundhedsvæsen hører under Departementet for Sundhed, og er organiseret i 5 regioner, 8 kliniske områder, Landstandplejen, Det Grønlandske Patienthjem og sundhedsvæsenets Driftsområde.
Søger du faglige udfordringer, er du nysgerrig og kan du lide at arbejde bredt, så er et job i Det Grønlandske Sundhedsvæsen noget for dig.
Du kan læse mere om Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.gjob.gl
I Grønland er der rig mulighed for at leve et aktivt fritidsliv. Om sommeren er vandring, hvalsafari, jagt, fiskeri og sejlture oplagte aktiviteter. Vinteren byder på nordlys og masser af skiløb og hvis du bor nord for polarcirklen, kan du køre på hundeslæde. I de større byer findes der masser af kulturliv med sportsklubber, kunstudstillinger, koncerter, cafeer og restauranter. Du kan læse mere om den region jobbet er placeret i på www.peqqik.gl
Ansøg her
Tilbage til søgning