Ny søgning
Region
Kategori

uge-ref
Ny søgning
Sted
Arbejdsområde
Ansættelsesvilkår
Ungehuset søger en uddannet pædagog

Vil du være med til at gøre en forskel for unge, som har brug for én, der ser dem, hører dem og tror på dem? I Ungehuset får du mulighed for, at støtte udsatte børn og unge i at skabe deres egen vej.

Vi har travlt og søger derfor en ny kollega d. 1. december 2025 eller snarest derefter, i en fast stilling på 37 timer pr. uge (evt. mulighed for lavere timeantal). Vi har ligeledes mulighed for en tidsbegrænset ansættelse på 6 mdr., med mulighed for forlængelse.

Kontaktpersonordningen er et dagtilbud for unge i alderen 9 -18 år med mulighed for forlængelse udover det 18 år ift. lovgivning om Ungestøtte.

Ungehusets kontaktpersonsordning er en individuel tilrettelagt indsats, der tager udgangspunkt i barnets/den unges udfordringer. Gennem samtaler og aktiviteter og praktisk pædagogisk arbejde understøtter vi, at de børn og unge der er indskrevet i Ungehuset, udvikler sig til selvstændige mennesker, der er i stand til at vælge og handle efter egne behov og til at indgå i forskellige former for forpligtende fællesskaber i store og små sammenhænge i samfundet.

Sideløbende med den individuelle indsats, forventes det, at der arbejdes på, at barnet/den unge kan indgå i forskellige fællesskaber og gruppeforløb i Ungehuset. Gruppearbejdet er en væsentlig del af den faglige indsats, da vi herigennem understøtter barnet/den unges behov for at være en del af et fællesskab og spejle sig i andre unge med sammenlignelige udfordringer.


Ungehusets pædagogiske/faglige grundlag er forankret i den narrative tilgang samt andre relevante tilgange.

Derudover arbejdes der i de enkelte sager tæt sammen med myndighedsrådgiver og tværfagligt med Familiecentrets øvrige tilbud samt andre relevante samarbejdspartnere.

Der kan også forekomme faste kortere vagter i Ungehusets Flow afdeling, hvis man får visiteret en ung som kan profitere af et kortvarigt botilbud inden at skulle flytte i egen lejlighed.

Som Ungekonsultent får du en meningsfuld rolle, hvor du kan skabe forandring ved at:

  • Arbejde ud fra børnenes, de unges og familiens ressourcer i forhold til at skabe en bæredygtig forandring.
  • Samarbejde med barnet/den unge om at udarbejde delmål for indsatsen, der giver mening.
  • Udfærdige løbende dokumentation af barnet/den unges udvikling igennem indsatsplaner, dagbog og statusbeskrivelser.
  • Arbejde forældre/netværksinddragende, så indsatsen opleves sammenhængende.
  • Tilbyde barnet/den unge et frirum, hvor bekymringer, udfordringer samt glæder kan italesættes.
  • Støtte barnet/den unge i at etablere og fastholde tilknytningen til venskaber, fritidsaktiviteter, skole, uddannelse, arbejde mv.
  • Deltage i aktiviteter med barnet/den unge og på den måde udvikle kontakten/relationen.
  • Støtte den unge i praktiske opgaver (ADL) og på den måde fremme udviklingen hen imod en selvstændig voksentilværelse.
  • Støtte barnet/den unges udvikling gennem gruppearbejde.


Du vil trives hos os, hvis du:

  • Er uddannet pædagog.
  • Kan honorere at arbejde under en høj grad af selvledelse, herunder tilrettelægge/tilrette egen arbejdstid ud fra aftaler med barnet/den unge, familien og samarbejdspartnere.
  • Er fleksibel i forhold til opgaveløsning og arbejdstider - der kan forekomme weekendarbejde samt delt tjeneste.
  • Er faglig kompetent og træffer valg om metode og tilgang, der passer til den enkelte unge og familien, herunder at afholde individuelle samtaler ud fra en narrativ tilgang.
  • Er fleksibel i forhold til arbejdsopgaver og udviser omstillingsparathed.
  • Indgår aktivt i den kollegiale sparring samt team arbejdet.
  • Er indstillet på, at der kan forekomme opgaver af praktisk karakter, som sikrer at husets fælles faciliteter og fysiske rammer fremstår præsentable og imødekommende.
  • Har B kørekort


Det er en forventning, at medarbejderne i Ungehuset er indstillede på at indgå i et forpligtende samarbejde der understøtter den narrative tilgang og udvikling, herunder at tilegne sig ny viden.

Hos os får du:

  • Spændende og selvstændige arbejdsopgaver
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Tæt samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere
  • Supervision ved eksterne supervisorer


Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes ved:

Tilbudsleder Tommy Sejr tlf. 51684163, tos1@esbjerg.dk

Tilbudsleder Martin Boyschau tlf. 21349782, mb13@esbjerg.dk

Fagkoordinator Annitta Solsø tlf. 21457193, annm@esbjerg.dk

I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i stillingen skal der gives samtykke til indhentelse af straffe- og børneattest.

Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.


Ansøgningsfrist:
Tirsdag d. 18. november 2025.
Samtaler forventes afholdt i uge 48.

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.





Ansøg her





Tilbage til søgning

Kategori

Region

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

FREMHÆVEDE JOBS

JobIndex