Vil du være med til at gøre en forskel for unge, som har brug for én, der ser dem, hører dem og tror på dem? I Ungehuset får du mulighed for, at støtte udsatte børn og unge i at skabe deres egen vej.
Vi har travlt og søger derfor en ny kollega d. 1. december 2025 eller snarest derefter, i en fast stilling på 37 timer pr. uge (evt. mulighed for lavere timeantal). Vi har ligeledes mulighed for en tidsbegrænset ansættelse på 6 mdr., med mulighed for forlængelse.
Kontaktpersonordningen er et dagtilbud for unge i alderen 9 -18 år med mulighed for forlængelse udover det 18 år ift. lovgivning om Ungestøtte.
Ungehusets kontaktpersonsordning er en individuel tilrettelagt indsats, der tager udgangspunkt i barnets/den unges udfordringer. Gennem samtaler og aktiviteter og praktisk pædagogisk arbejde understøtter vi, at de børn og unge der er indskrevet i Ungehuset, udvikler sig til selvstændige mennesker, der er i stand til at vælge og handle efter egne behov og til at indgå i forskellige former for forpligtende fællesskaber i store og små sammenhænge i samfundet.
Sideløbende med den individuelle indsats, forventes det, at der arbejdes på, at barnet/den unge kan indgå i forskellige fællesskaber og gruppeforløb i Ungehuset. Gruppearbejdet er en væsentlig del af den faglige indsats, da vi herigennem understøtter barnet/den unges behov for at være en del af et fællesskab og spejle sig i andre unge med sammenlignelige udfordringer.
Ungehusets pædagogiske/faglige grundlag er forankret i den narrative tilgang samt andre relevante tilgange.
Derudover arbejdes der i de enkelte sager tæt sammen med myndighedsrådgiver og tværfagligt med Familiecentrets øvrige tilbud samt andre relevante samarbejdspartnere.
Der kan også forekomme faste kortere vagter i Ungehusets Flow afdeling, hvis man får visiteret en ung som kan profitere af et kortvarigt botilbud inden at skulle flytte i egen lejlighed.
Som Ungekonsultent får du en meningsfuld rolle, hvor du kan skabe forandring ved at:
- Arbejde ud fra børnenes, de unges og familiens ressourcer i forhold til at skabe en bæredygtig forandring.
- Samarbejde med barnet/den unge om at udarbejde delmål for indsatsen, der giver mening.
- Udfærdige løbende dokumentation af barnet/den unges udvikling igennem indsatsplaner, dagbog og statusbeskrivelser.
- Arbejde forældre/netværksinddragende, så indsatsen opleves sammenhængende.
- Tilbyde barnet/den unge et frirum, hvor bekymringer, udfordringer samt glæder kan italesættes.
- Støtte barnet/den unge i at etablere og fastholde tilknytningen til venskaber, fritidsaktiviteter, skole, uddannelse, arbejde mv.
- Deltage i aktiviteter med barnet/den unge og på den måde udvikle kontakten/relationen.
- Støtte den unge i praktiske opgaver (ADL) og på den måde fremme udviklingen hen imod en selvstændig voksentilværelse.
- Støtte barnet/den unges udvikling gennem gruppearbejde.
Du vil trives hos os, hvis du:
- Er uddannet pædagog.
- Kan honorere at arbejde under en høj grad af selvledelse, herunder tilrettelægge/tilrette egen arbejdstid ud fra aftaler med barnet/den unge, familien og samarbejdspartnere.
- Er fleksibel i forhold til opgaveløsning og arbejdstider - der kan forekomme weekendarbejde samt delt tjeneste.
- Er faglig kompetent og træffer valg om metode og tilgang, der passer til den enkelte unge og familien, herunder at afholde individuelle samtaler ud fra en narrativ tilgang.
- Er fleksibel i forhold til arbejdsopgaver og udviser omstillingsparathed.
- Indgår aktivt i den kollegiale sparring samt team arbejdet.
- Er indstillet på, at der kan forekomme opgaver af praktisk karakter, som sikrer at husets fælles faciliteter og fysiske rammer fremstår præsentable og imødekommende.
- Har B kørekort
Det er en forventning, at medarbejderne i Ungehuset er indstillede på at indgå i et forpligtende samarbejde der understøtter den narrative tilgang og udvikling, herunder at tilegne sig ny viden.
Hos os får du:
- Spændende og selvstændige arbejdsopgaver
- Mulighed for personlig og faglig udvikling
- Tæt samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere
- Supervision ved eksterne supervisorer
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes ved:
Tilbudsleder Tommy Sejr tlf. 51684163, tos1@esbjerg.dk
Tilbudsleder Martin Boyschau tlf. 21349782, mb13@esbjerg.dk
Fagkoordinator Annitta Solsø tlf. 21457193, annm@esbjerg.dk
I Esbjerg Kommune arbejder vi tillidsbaseret og ser menneskelig forskellighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i stillingen skal der gives samtykke til indhentelse af straffe- og børneattest.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen.
Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Ansøgningsfrist:
Tirsdag d. 18. november 2025.
Samtaler forventes afholdt i uge 48.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.
Ansøg her
Tilbage til søgning

