lokalnyt

Ny søgning
Pædagogiske konsulenter til Område Amager

Vil du bidrage til at understøtte de bedst mulige læringsmiljøer, hvor børn trives og udvikler sig? Betragter du det pædagogiske tilsyn som et vigtigt bidrag til institutionernes kvalitetsudvikling? Brænder du for at udvikle pædagogiske læringsmiljøer sammen med andre, tæt på praksis? Har du erfaring med specialpædagogiske metoder, som kan overføres til almenpædagogiske læringsmiljøer? Så er det dig, vi søger.

Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Amager søger fra 1. oktober 2025 to pædagogiske konsulenter til at varetage tilsyns- og forbedringsarbejde på institutionsområdet.

Som pædagogisk konsulent indgår du i et arbejdsfællesskab, der består af yderligere seks pædagogiske konsulenter og otte konsulenter i skoleteamet. Konsulentgruppen er en del af områdeforvaltningens samlede tværfaglige support, som består af ca. 150 medarbejdere herunder en jurist, psykologer, talehørekonsulenter, sundhedsplejersker og støtte- og kompetencepædagoger, som supporterer områdets 10 kommunale klynger og fem selvejende netværk, samt 15 folkeskoler med tilhørende KKFO'er, en specialskole samt to skoler med specialklasserækker.

Som pædagogisk konsulent arbejder du med en bred vifte af opgaver, som indebærer at du

  • indgår i det kommunale tilsynsarbejde med tilsyn i en andel af Amagers klynger, netværk og KKFO'er
  • har indgående viden om arbejdet med at skabe forbedringer på dagtilbudsområdet
  • har proceskompetencer, herunder erfaring med og flair for at understøtte lokale læringsprocesser og kapacitetsopbygning
  • har lyst til og gode kompetencer i metode og systematisk analyse af både kvantitative og kvalitative data fra tilgængelig ledelsesinformation, og formår både at omsætte og formidle disse kompetencer til praksisnært brug i forbindelse med dagtilbudsledelsesuddannelsen
  • kan understøtte klyngeledere og pædagogiske ledere ift. prioritering af indsatser med afsæt i data
  • har lyst til at indgå aktivt og engageret i det professionelle arbejdsfællesskab i konsulentteamet på tværs af dagtilbud og skole såvel som samarbejde med øvrige kollegaer, både centralt og decentralt, om styrket brobygning og fortsat kapacitetsopbygning
  • vil bidrage aktivt til dialog og implementering af Københavns Kommunes børne- og ungepolitik med henblik på kvalitetsforbedring og mangfoldige børnefællesskaber
Indsatser du bliver en del af
Område Amager er i gang med Københavns dagtilbudsledelsesuddannelse. Det betyder, at du som konsulent i tæt samarbejde med klyngelederne gennemfører KIDS-observationer på institutionerne og udarbejder pædagogisk analyse for derefter at prioritere og arbejde med udvalgte udviklingsmetoder. Dette med henblik på at skabe forandringer mod endnu højere kvalitet i dagtilbuddene og dermed de små københavneres hverdag.

Vi søger
To pædagogiske konsulenter, begge med en grunduddannelse som pædagog og gerne med relevant efteruddannelse og ledererfaring.

Stillingerne forudsætter solid og indgående viden om både dagtilbudsområdet og fritidsområdet, samt om samarbejdsflader med daginstitutioner og skoler.

Om vores nye pædagogiske konsulent
Du har lyst til at fremme udviklingen af gode børne- og arbejdsfællesskaber tæt på praksis og brænder for forbedringsarbejdet omkring høj faglig kvalitet særligt igennem det årlige pædagogiske tilsyn.

Når du understøtter institutionsledere, pædagogiske ledere og klyngeledere, er det med et vedholdende fokus på inddragelse af børneperspektivet og den gode borgerkontakt. Det er centralt, at du værdsætter, støtter og lytter til de dygtige samarbejdspartnere, der byder ind med hver deres faglige kompetencer på tværs af organisatoriske skillelinjer.

Vi forventer, at du

  • er uddannet pædagog med solid viden om dagtilbuds- og fritidsområdet, og vi ser helst, at du har ledelseserfaring og/eller en relevant efteruddannelse
  • kan inddrage specialpædagogisk viden i almenpædagogiske kontekster
  • har indgående indsigt i ledelse af dagtilbud gerne gennem erfaring og/eller gennem sparring og arbejde med udviklingsopgaver omhandlende ledelse af dagtilbud
  • har kompetencerne til at formidle både mundtlig og skriftlig fx feedback på observationer af den pædagogiske kvalitet i læringsmiljøerne, udarbejdelse af tilsynsrapporter, i sparring med pædagogiske ledere eller klyngeledere etc.
  • har gode evner til at lytte, iagttage, analysere og opstille udviklingsmål og kan tænke visionært og omsætte tanker til praksis
  • har måske erfaring med observationsredskabet KIDS og gerne systemet 'Hjernen og Hjertet' eller har lysten til at lære disse indgående at kende
  • har lysten til at indgå engageret og fleksibelt i det professionelle arbejdsfællesskab, som gruppen af pædagogiske konsulenter udgør
  • kan trives og agere i et travlt og dynamisk miljø og er ikke bange for at tage ansvar og arbejde selvstændigt
Du får

  • et spændende, udfordrende og alsidigt job
  • dedikerede, gode kolleger, engagerede og forventningsfulde ledere i vores institutioner og skoler, der værdsætter samarbejdet med dig
  • mulighed for fleksibel tilrettelæggelse af en arbejdsdag
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Stillingerne er på fuld tid og med tiltrædelse den 1. oktober 2025.

Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest som led i ansættelsen.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingerne, så kan du kontakte faglig chef Tine Pezo på 21 15 86 58 eller mail za8r@kk.dk.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Søg via linket senest søndag den 17. august 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler den 22. og 25. august 2025.



Arbejdstid: Dag



Ansøg her





Tilbage til søgning