Er du uddannet sygeplejerske, og har du kendskab til det specialiserede socialområde? Kan kan du igangsætte og understøtte drift, kvalitet og udviklingsopgaver, hvor borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og opgaver?
Socialafdelingen består af fire sektioner, som er Voksen Handicap (VH), Social, Psykiatri og Rusmiddel(S,P&R), Myndighed og Sekretariat. Sammen har vi en fælles opgave omkring den helhedsorienterede indsats for borgeren. Vi samarbejder tæt om opgaveløsning, udvikling og styring på tværs af tilbud og myndighed.
Der er 6 driftskonsulenter i Socialafdelingen med tværfaglig uddannelsesbaggrund, som løser forskellige opgaver indenfor det social- og sundhedsfaglige område. Konsulentgruppen medvirker til at styrke den faglige robusthed i organisationen. Dette indebærer at teamet blandt andet arbejder med kobling mellem faglig kvalitet, kompetenceudvikling på tværs af hele Socialafdelingen, og understøtter ledelsen på tværs af de to udfører sektioner.
I Socialafdelingen arbejder vi aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten i indsatserne for borgerne. Organisationskulturen er blandt andet kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og et højt fagligt ambitionsniveau.
Vi tilbyder et selvstændigt, afvekslende og fagligt udfordrende job, hvor du kan bruge din sygeplejefaglige viden og erfaring til at gøre en konkret forskel på det specialiserede socialområde.
Som overordnet faglige tilgang står vi på recovery-orienteret rehabilitering, og i hele Silkeborg kommunes Socialafdeling arbejdes der aktuelt med implementeringen af projekt Borgeren ved roret, som skal sikre et endnu større fokus på Recovery og rehabiliterende indsats.
Afdelingens strategiske pejlemærker er bl.a.:
- ”Alt med borgeren”
- ”Fælles mindset, ståsted og metoder”
- ”Udnyt kompetencer på tværs af tilbud”
- ”Koordiner overgange”
Funktionen som driftskonsulent er at understøtte driften i faglige opgaver som f.eks.:
- Understøtte Socialafdelings strategiske pejlemærker
- Understøttelse af borgerrettede tilsyn som bl.a. er interne audits, sundhedsfaglige tilsyn, Socialfaglige tilsyn.
- Sparring og undervisning til ledere og medarbejdere i komplekse social- og sundhedsfaglige problemstillinger.
- Sparring og undervisning i Social- og sundhedsfaglig dokumentation, udarbejdelse af retningslinjer, understøttelse af sundhedsindsatser herunder delegation og patientsikkerhed.
- Planlægning og udførsel af undervisning for medarbejdere herunder facilitering af netværksgrupper.
- Igangsætte og implementere faglige udviklingstiltag for borgere og medarbejdere
- Indgå i opgaveløsninger og projekter på tværs af Socialafdelingen
Vi søger en driftskonsulent som:
- Er uddannet sygeplejerske som også har solid erfaring i socialfaglige metoder og lovgivning på socialområdet.
- Har erfaring med Socialområdet i forhold til målgrupper, tilgange og metoder og herunder samarbejde på tværs af sektorer.
- Er god til at arbejde i netværk både internt og eksternt.
- Kan tilrettelægge, implementere og facilitere på det sociale- og sundhedsfaglige område som f.eks. temadage, nye lovgivning mm.
- Er god til at sammenfatte og formidle både skriftligt og mundtligt.
- Har flair for IT-understøttende systemer.
- Trives i en travl hverdag og evner at prioritere, strukturere og håndtere opgaver med høj grad af kompleksitet.
Vi kan tilbyde:
- Du vil blive en del af et fagligt velfunderet konsulentteam, hvor vi vægter tværfaglighed og er nysgerrige på de enkelte opgaver og løsninger.
- Et arbejdsfelt med mange samarbejdsrelationer og faglige indspark.
- Du bliver en del af en engageret konsulentgruppe, der har spændende og alsidige opgaver på tværs af Socialafdelingen. Gruppen har faste teammøder, og individuelle opfølgninger.
- Sparring og dialog som metode til kvalificering af de gode løsninger.
- Komplekse opgaver, hvor vi sammen finder løsninger og vejen derhen.
- Planlagt sparring med ledelse.
- Stor grad af frihed til at tilrettelægge arbejdet og indflydelse på opgaveløsningen.
Stillingen refererer til souschefen i Social, psykiatri og rusmiddel. Vores lokaler beliggende på Frydenslund, Grønnegade 10 i Silkeborg
Tiltrædelse pr. 1. oktober 2025
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Souschef Rasmus Krahn på 30316745 eller rask@silkeborg.dk
Ansøgningsfrist den 17. august 2025 og forventet samtale den 25. august.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Relevante links
- Silkeborg Kommunes socialpolitik 2023-2026
- Handicapstrategi 2023-2026
- Psykiatristrategi 2024-2027
- Udsattestrategi 2024-2027
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Tilbage til søgning